wes1990 Posted February 5, 2014 Share Posted February 5, 2014 Vandaag eindelijk met het probleem van het krakende dashboard op garage geweest, een hele dag mijn auto kwijt. Ik had hen tot in de puntjes uitgelegd waar het gekraak en gerammel vandaan kwam en dat zich dit vooral op hobbelige snelwegen voordeed (die ik dus bijna dagelijks doe). Nu kom ik aan op de garage en nu zegt men doodleuk dat men niks hoort ( na een ritje op een perfect gladde asfalt weg ) en niks aan het dashboard gedaan hebben, nadat ze beloofd hebben om het dashboard los te halen. Bij het ophalen bleef ik herhalen dat bij andere hier wel een oplossing voor gevonden was, maar zij bleven beweren dat dit doodnormaal was en dat er niks aan te doen valt. Op de kop toe was het onthaal vanochtend gewoonweg onbeleefd. ik ben niet tevreden, dit hoort niet op een auto van maar 3 maanden oud en ik weet niet wat ik nu moet doen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bemio Posted February 5, 2014 Share Posted February 5, 2014 Vandaag eindelijk met het probleem van het krakende dashboard op garage geweest, een hele dag mijn auto kwijt. Ik had hen tot in de puntjes uitgelegd waar het gekraak en gerammel vandaan kwam en dat zich dit vooral op hobbelige snelwegen voordeed (die ik dus bijna dagelijks doe). Nu kom ik aan op de garage en nu zegt men doodleuk dat men niks hoort ( na een ritje op een perfect gladde asfalt weg ) en niks aan het dashboard gedaan hebben, nadat ze beloofd hebben om het dashboard los te halen. Bij het ophalen bleef ik herhalen dat bij andere hier wel een oplossing voor gevonden was, maar zij bleven beweren dat dit doodnormaal was en dat er niks aan te doen valt. Op de kop toe was het onthaal vanochtend gewoonweg onbeleefd. ik ben niet tevreden, dit hoort niet op een auto van maar 3 maanden oud en ik weet niet wat ik nu moet doen Ik vind het erg triest om dit soort verhalen te lezen. Wat voor moeite kan het zijn om de klacht serieus te nemen en het probleem op te lossen? Zeker als de klant aangeeft waar en onder welke omstandigheden zich het probleem voordoet. En het kan toch zo anders, dat hebben we gemerkt met onze Cee'd. De achterklep ging niet volledig open, het laatste stuk moet de klep omhoog geduwd worden. Ik heb het aangekaart bij de dealer, maar de chef-monteur vond dat het wel meeviel. Ik gaf aan dat dit niet acceptabel was waarop, onder garantie, nieuwe dempers werden gemonteerd. Dat is wat je van KIA mag verwachten; Klanttevredenheid. Mijn advies zou zijn om een andere dealer te benaderen met dit probleem. Wellicht gaat die voortvarender te werk. Dit moet toch worden opgelost? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert jan & Brigitte Posted February 5, 2014 Share Posted February 5, 2014 Helemaal mee eens Bemio. Wij hadden problemen met de versnellingsbak (fluiten) maar direct keurig netjes opgelost door de dealer. Het kan dus wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wes1990 Posted February 6, 2014 Author Share Posted February 6, 2014 Ik denk dat dat de beste oplossing is, vind het alleen nogal raar om naar een andere kia dealer te gaan "hey jongens, mijn eigen garage wilt het probleem niet oplossen, dus doen jullie dat maar even". Maar als het probleem daarmee opgelost is, dan graag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bemio Posted February 6, 2014 Share Posted February 6, 2014 , vind het alleen nogal raar om naar een andere kia dealer te gaan "hey jongens, mijn eigen garage wilt het probleem niet oplossen, dus doen jullie dat maar even". Waarom is dat raar? Als je het niet eens bent met de werkwijze van de dealer, bespreek je het en kom je er dan niet uit ga je naar een ander. Onze dealer heeft onze auto niet geleverd maar wil hem wel onderhouden en handelt garantieclaims keurig af. Het kan dus wel. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jekkers Posted February 6, 2014 Share Posted February 6, 2014 Vandaag eindelijk met het probleem van het krakende dashboard op garage geweest, een hele dag mijn auto kwijt. Ik had hen tot in de puntjes uitgelegd waar het gekraak en gerammel vandaan kwam en dat zich dit vooral op hobbelige snelwegen voordeed (die ik dus bijna dagelijks doe). Nu kom ik aan op de garage en nu zegt men doodleuk dat men niks hoort ( na een ritje op een perfect gladde asfalt weg ) en niks aan het dashboard gedaan hebben, nadat ze beloofd hebben om het dashboard los te halen. Bij het ophalen bleef ik herhalen dat bij andere hier wel een oplossing voor gevonden was, maar zij bleven beweren dat dit doodnormaal was en dat er niks aan te doen valt. Op de kop toe was het onthaal vanochtend gewoonweg onbeleefd. ik ben niet tevreden, dit hoort niet op een auto van maar 3 maanden oud en ik weet niet wat ik nu moet doen Dat is wel jammer. Bij welke Kia dealer ben je dan geweest als ik vragen mag? Ik hoop alvast dat het allemaal snel opgelost raakt zodat je weer plezier hebt aan je wagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wes1990 Posted February 6, 2014 Author Share Posted February 6, 2014 Lumens, een kia-dealer hier in België en hoop het ook, heb plezier aan mijn wagen, alleen niet aan het probleem wat ik er mee heb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chloso Posted February 6, 2014 Share Posted February 6, 2014 Zou idd ook gewoon andere dealer gaan hoor. Als de dealer die je nu hebt je niet wil verder helpen. Dan kan die andere dealer die Mss wel meer begrip heeft je probleem oplossen. Dat zal die wel doen en kan je daar Mss ook je onderhoud laten doen hè. Dan ben je zeker da t wel gebeurd en je niet met een kluitje in het riet gestuurd wordt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jekkers Posted February 6, 2014 Share Posted February 6, 2014 Lumens, een kia-dealer hier in België en hoop het ook, heb plezier aan mijn wagen, alleen niet aan het probleem wat ik er mee heb Ja een plezierige wagen is het wel! Ik rijd meestal met de muziek loeihard, dus helemaal geen last van vervelende geluidjes! Maar nu serieus ik heb daarnet een ritje gedaan met de radio af, en bij mij zijn er geen kraakgeluiden te horen. Ik zou als je nog eens tijd hebt met je wagen naar je dealer rijden, en vragen of een monteur even 5 minuten meerijdt. Dan weet je zeker dat ze de kraakgeluiden gehoord hebben, dan kunnen ze het ook niet ontkennen. Ik ben trouwens ook van België Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest e49memling Posted February 6, 2014 Share Posted February 6, 2014 Lummens Neerpelt. Je zit niet zover van de Nederlandse grens. Misschien kia in Valkenswaard? Of geldt de waarborg niet grensoverschrijdend? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chloso Posted February 7, 2014 Share Posted February 7, 2014 Die is toch Europees dacht ik zo? Want als je een probleem hebt in bv Duitsland kan dit als het garantie zou zijn in je thuisland toch ook daar onder garantie opgelost worden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 nu lees ik net op de site van de kiac ruisers https://www.facebook.com/groups/225584747621189/245253742320956/?notif_t=group_activity het volgende over het krakende geluid aan de voorzijde misschien hebben jullie er iets aan mensen met een nieuwe Kia cee'd / cee'd sw....een tijdje geleden heb ik eens een probleem gepost i.v.m het kraken aan de voorste stijlen....nu, na lang lang zoeken...(de parafaan onder de voorruit gedemonteerd, de kleine driehoekige raampjes opnieuw geplaatst, de buitenspiegels nagekeken, de plastic a-stijlcovers aan de binnenkant nagezien.....NIETS HIELP ) , eindelijk gevonden,en simpeler kon het niet zijn...het is de voorruit die "klikgeluidjes" geeft aan de smalle rubbers tussen voorruit en carroserie ! (giet er maar eens wat water door en het is weg ! ) een definitieve oplossing heb ik nog niet, kga dit eerst aan de garage voorleggen i.v.m garantie, ik kan het oplossen met siliconenspray maar dat is ook maar een tijdelijke oplossing.als er nog mensen zijn met dit probleem hoop ik hen bij deze wat geholpen te hebben!groeten aan de Kia liefhebbers ! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 siliconenspray is vaak OORZAAK van allerlei kraakgedoe. NIET GEBRUIKEN ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bemio Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Toptip Bigwade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Bigwade gebruikt het zelf ook niet meer voor zijn gewrichten, dat wilde nog weleens het motorgeluid van zijn auto overstemmen....! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wes1990 Posted April 16, 2014 Author Share Posted April 16, 2014 Hier ben ik nog maar eens, sorry! Ik heb ondertussen mijn auto al enkele keren teruggebracht, en het gekraak is nog steeds aanwezig, men heeft naar de A-stijlen gekeken, gekeken of nergens kabels verkeerd zaten, men heeft alles opnieuw geïsoleerd, de boord van de ruiten gecheckt, alles... maar zodra het een beetje warmer of koud word buiten, kraakt hij weer. Eerst nam ik "genoegen" met het feit dat de garage zei dat het normaal is door het plastiek, maar een vriend van me heeft ook de nieuwe c'eed en deze is muisstil op de weg, ook als je het dashboard aanraakt, waar het mijne bij de minste hobbel of aanraking al kraakt? Ook bij de garage weten ze het niet meer. Wat kan ik nog doen? Kan ik eisen dat ze een volledig nieuw instrumentenbord plaatsen, want ik begin te denken dat hier ergens een fout in zit? Het is een half jaar verder bijna en ik wil kunnen genieten van deze mooie auto zonder irritatie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts