zoef40 Geplaatst 25 Januari, 2014 Geplaatst 25 Januari, 2014 Hoi, Vandaag mijn "nieuwe" gebruikte Kia Ceed van 2012 opgehaald. Het is de hatchback met super premium pack. en het is echt een beauty!! Als fervent Ford Focus rijder ben ik met deze auto wel van mijn geloof gevallen, al was het maar omdat ik inlever in het rij en stuurgedrag. Echter smoelt deze auto imho veel beter dan de huidige focus, en zit ik hierin beter dan de focus. tel alle extra opties en de garantie/kaartupdates hierbij op, en ik was om. Als andere mede Ceed gebruikers al tips voor mij hebben, dan hoor ik dat graag. Nooit verwacht dat ik ooit een Kia zou gaan rijden... . Greetz, Zoef Quote
arjan gt Geplaatst 25 Januari, 2014 Geplaatst 25 Januari, 2014 Welkom op het forum en veel plezier met die mooie cee'd Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Quote
Jack_z Geplaatst 25 Januari, 2014 Geplaatst 25 Januari, 2014 hij ziet er zelfs nog nieuwer uit dan een nieuwe welkom op het forum en veel plezier met de "nieuwe" bolide Quote
bigwade Geplaatst 25 Januari, 2014 Geplaatst 25 Januari, 2014 Stoere kar ! lees ook: #80 en #68 Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 25 Januari, 2014 Geplaatst 25 Januari, 2014 Welkom en geniet van je nieuwe aanwinst. Quote
Raimond24 Geplaatst 25 Januari, 2014 Geplaatst 25 Januari, 2014 Ziet er goed uit Zoef. Verstuurd vanaf mijn GT-N7000 met Tapatalk Quote
Sander GT Geplaatst 26 Januari, 2014 Geplaatst 26 Januari, 2014 Welkom en veel plezier met je nieuwe bolide. Quote
Gast e49memling Geplaatst 26 Januari, 2014 Geplaatst 26 Januari, 2014 Als fervent Ford Focus rijder ben ik met deze auto wel van mijn geloof gevallen, al was het maar omdat ik inlever in het rij en stuurgedrag. Welkom en veel plezier met je auto. Kan je wat betreft dat rij en stuurgedrag wat meer vertellen? Quote
Ki'aad Geplaatst 26 Januari, 2014 Geplaatst 26 Januari, 2014 Hallo Zoefje, prachtige kar heb je gescoord, zeg! En net als de bovenbuurman benk benieuwd naar je stuur- en rijervaringen. Quote
Baggio Geplaatst 27 Januari, 2014 Geplaatst 27 Januari, 2014 Van harte welkom en veel lees plezier. Quote
zoef40 Geplaatst 28 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 28 Januari, 2014 e49memling, op 26 Jan 2014 - 23:45, zei: Welkom en veel plezier met je auto. Kan je wat betreft dat rij en stuurgedrag wat meer vertellen? Als antwoord op de gestelde vraag van jou en ki'aad: Ik vind de KIA minder gevoel/feedback geven bij het sturen. Dit is ook door meerdere professionele testers beaamd. Het gevoel is "kunstmatig". Voor het betere rijgevoel heb je toch een Ford Focus nodig imho. Stuurt gewoon super strak. Waarom dan de Ceed? Ik zit in de nieuwe Focus niet goed v.w.b. beenruimte, tel daarbij nog op de betere/luxere uitrusting en looks, 7 jaar garantie en gratis kaartupdates en het betere financiële plaatje, en de KIA werd het. Nogmaals: Wil je een "rijdersgevoel"? Neem dan een Focus. Ik tik nu de 54 aan, en ga nu meer voor de luxe en comfort en probeer een wat rustiger rijgedrag aan te leren, en dat gaat met deze auto beter dan met de focus die veel meer uitnodigt om flink door te rijden. Dat heb ik met deze KIA niet, die is wat gezapiger, maar daarmee geenszins een saaie auto. Verre van dat. Neemt niet weg dat dit voor iedereen weer anders is. Ik filter ook alleen maar mijn eigen gevoel afgezet tegen mijn ervaring met vooral de Focus. Hoop dat dit een beetje je vraag beantwoord, en anders: Doe eens een proefrit met beide, dan weet je het ook! Quote
Gast e49memling Geplaatst 28 Januari, 2014 Geplaatst 28 Januari, 2014 Inderdaad, je bevestigt wat ik al meende gelezen te hebben. Nu rij ik nog met Peugeot 307 SW, een heel direct stuur (als de stuurbekrachtiging het niet laat afweten...). De proefrit die ik gemaakt heb met de cee'd gaf mij inderdaad een wat ander gevoel, maar niet slechter; maar ik denk, wat mijzelf betreft, : gewoon wennen. Elke auto stuurt anders, ooit met een Volvo S70 (of zoiets) naar Oostenrijk gereden; het leek of die altijd 'wat later' stuurde. Niet echt aangenaam. Audi A4 van mijn vrouwtje, ook weer 'iets' anders. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.