SlamJam Geplaatst 17 Februari, 2014 Geplaatst 17 Februari, 2014 Hoi Picanto rijdersHet viel mij vandaag ineens heel erg op dat de picanto aardig wat steentjes vangt hoe zit dit bij jullie en houden jullie er een beetje rekening mee? Ik hou sowieso wel wat afstand ten opzichte van mijn voorligger maar zie toch wel wat putjes zitten tis natuurlijk niet onvoorkomelijk en ze zijn niet groot natuurlijk maar wel zonde. Gr Quote
jeroen66475 Geplaatst 17 Februari, 2014 Geplaatst 17 Februari, 2014 Bij alle 3 de Picanto's die ik heb gehad was de schade door steenslag behoorlijk groot. Bij de laatste die ik heb gehad zelfs extreem, zo erg dat de lak rondom de steenslagputjes begon af te bladderen. De laklaag op de Picanto is erg dun en niet erg sterk. Bij mijn laatste Picanto is de voorbumper (gedeeltelijk) opnieuw gespoten onder garantie. Quote
bigmac Geplaatst 17 Februari, 2014 Geplaatst 17 Februari, 2014 Ik heb drie plekjes steenslag. Valt mee in 86000 km. Misschien in de niet-metallic lak harder? Ik heb de blauwe uitvoering. Quote
SlamJam Geplaatst 17 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 17 Februari, 2014 Denk ook dat het met de rijstijl te maken heeft ik probeer hier nu meer op te letten: - Afstand houden- Niet teveel achter vrachtwagens plakken Quote
Picawhite Geplaatst 17 Februari, 2014 Geplaatst 17 Februari, 2014 zal eerder door de lak zelf komen ( waterbasis) in combi met het niet hebben van met.lak ,is veel kwetsbaarder. Quote
SlamJam Geplaatst 18 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 18 Februari, 2014 Ik heb drie plekjes steenslag. Valt mee in 86000 km. Misschien in de niet-metallic lak harder? Ik heb de blauwe uitvoering. Meen mij te herinneren dat een Metallic lak juist ieeetjess dikker is? Maar misschien wel minder hard ja.. Quote
fonzie Geplaatst 18 Februari, 2014 Geplaatst 18 Februari, 2014 Komt door de slechte wegen. Veel kleine steentjes op de weg. Auto's hebben geen spatlappen meer tegenwoordig. De grote voorbumper die in kleur gespoten is vangt veel steenslag op. Quote
SlamJam Geplaatst 18 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 18 Februari, 2014 Fonzie thx voor je uitleg volgens mij heeft elke auto er ook wel last van maar is het toch altijd jammer dat je het net ontdekt bij in mijn ogen nog nieuwe auto Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 18 Februari, 2014 Geplaatst 18 Februari, 2014 De grote voorbumper die in kleur gespoten is vangt veel steenslag op. Dat is inderdaad het grote punt maar ook de milieuvriendelijke watergedragen lak werkt tegen, Die is veel zachter dan de ouderwetse autolakken. In de een venga topic (wat ik nu niet kan vinden) heb ik een stukje gelezen dat er een venga rijder die de motorklep en bumper met blanke folie had laten wrappen en was van het probleem af. Misschien is dit een overweging als je er veel last van hebt. De aangeprate wax-oil of flon 4000 helpen echt niet. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.