Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik ben flabber nu, jij zeg die dingen en ik zie ze nu ook, maar toen ik die foto maakte dus eigenlijk helemaal niet :( iets gaat me nu al vertellen dat ik maar beter die camera aan de willigen kan hangen

Met dat laatste ga je dus nooit betere foto's maken. Er is niks mis met vanalles uitproberen en naderhand rustig je foto's bekijken (of laten bekijken) en dan te zien wat er niet goed is gegaan en waar je de volgende keer op moet letten. De volgende keer zul jij in ieder geval al kijken of er geen lantaarnpalen uit je dak groeien. 

Als ik een shoot doe gaat ook minstens de helft het bakkie in van ...die publiceren we maar niet.  :online2long:

• Like 2
Geplaatst

Met dat laatste ga je dus nooit betere foto's maken. Er is niks mis met vanalles uitproberen en naderhand rustig je foto's bekijken (of laten bekijken) en dan te zien wat er niet goed is gegaan en waar je de volgende keer op moet letten. De volgende keer zul jij in ieder geval al kijken of er geen lantaarnpalen uit je dak groeien. 

Als ik een shoot doe gaat ook minstens de helft het bakkie in van ...die publiceren we maar niet.  :online2long:

ja ik weet nu dat ik iedere lantaarnpaal die in beeld kom eerst om zaag :P, echt super tips dank je wel , echt ik ga proberen je tips in praktijk te brengen, nogmaals dank

Geplaatst

Ik wil dit ook allemaal graag eigen maken, dus het is niet gek om eens een fotoherverbouwdag te houden.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Zal eens denken aan een cursusmiddag ergens in April :wink:

Lijkt me gezellig.

Geplaatst

Leren kijken dus :-)

dat is me ineens wel duidelijk maar denk dat menigeen zich focus op het onderwerp en dus dan die weerkaatsing van storende objecten eromheen helemaal niet ziet en dus vergeet ;)

Geplaatst

dat is me ineens wel duidelijk maar denk dat menigeen zich focus op het onderwerp en dus dan die weerkaatsing van storende objecten eromheen helemaal niet ziet en dus vergeet ;)

Klopt wel hoor, maar als je dan leuke foto,s hebt gemaakt en vervolgens erger je je aan die kliko die in de deur staat dan kijk je de volgende keer daar wel weer vooruit.

Voordeel is gewoon dat je onderwerp is wat het is en niet wegloopt en dan je dus rustig die auto kan neerzetten, je kiest positie voor je camera, zet 'm voor het gemak olp een statief en dan kijk je rustig in de rondte of er geen aangewaaide plastic zak in beeld ligt, palen in de weg staan kliko,s op de achtergrond enz. Het vraagt dus meestal ook wat tijd om een goede foto te maken.

Geplaatst

ik heb 2 weken vakantie dus vandaag even met de camera op pad geweest, met alle tips die hier gegeven zijn in mijn hoofd, nou ik moet zeggen dat het dan ineens wel een stuk moeilijker is als je echt goed gaat kijken en storende factoren wil vermijden :P

sommige plaatjes kan je gewoon niet maken zonder dat er iets op komt wat je eigenlijk niet wil 

Geplaatst

alsof om te leren gaan met Photoshop een aangeboren afwijking is ;)

Alles is te leren en als je in een wat volle omgeving woont kan het wel uitkomst bieden om dan net even die paal of kliko weg te kunnen shoppen. En natuurlijk is dat even oefenen, maar je hoeft er geen raketgeleerde voor te zijn.  En anders stug doorzoeken naar "schone" locaties.

• Like 1
Geplaatst

kunnen we dan ook gelijk niet een naaktmodellen fotografie dag plannen :P effe zonder gekkigheid als je een foto wil maken en met alles rekening houd en dan ook nog moet geen Shoppen ? het moet wel leuk blijven he 

Geplaatst

kunnen we dan ook gelijk niet een naaktmodellen fotografie dag plannen :P effe zonder gekkigheid als je een foto wil maken en met alles rekening houd en dan ook nog moet geen Shoppen ? het moet wel leuk blijven he 

Ik shop me een ongeluk aan beelden die genomen zijn door een professionele fotograaf, soms ontkom je er niet aan. effe wat dorre stukken gras weg werken huis weg halen en toch het (in eerste instantie) leuke boompje weg halen.

En ook de beste foto's zijn geshop. maar goed het blijft lastig om DE perfecte foto te maken en het blijft oefenen oefenen. je leert het niet in een dag. :wink:

Geplaatst

Ik shop me een ongeluk aan beelden die genomen zijn door een professionele fotograaf, soms ontkom je er niet aan. effe wat dorre stukken gras weg werken huis weg halen en toch het (in eerste instantie) leuke boompje weg halen.

En ook de beste foto's zijn geshop. maar goed het blijft lastig om DE perfecte foto te maken en het blijft oefenen oefenen. je leert het niet in een dag. :wink:

de fotograaf die mijn foto die hier bij mijn profiel staat heeft gemaakt  zei dat ik zo mooi was dat er niets ge shopped hoefde te worden :P

Geplaatst

de fotograaf die mijn foto die hier bij mijn profiel staat heeft gemaakt  zei dat ik zo mooi was dat er niets ge shopped hoefde te worden :P

hahahaha dat zeggen ze allemaal

Geplaatst

ik heb 2 weken vakantie dus vandaag even met de camera op pad geweest, met alle tips die hier gegeven zijn in mijn hoofd, nou ik moet zeggen dat het dan ineens wel een stuk moeilijker is als je echt goed gaat kijken en storende factoren wil vermijden :P

sommige plaatjes kan je gewoon niet maken zonder dat er iets op komt wat je eigenlijk niet wil 

Dat kan wel, en dat heeft te maken met hoek, perspectief, licht, lensgebruik etc.

Grappenmakers die direct Photoshop roepen, tja.

Ik heb het zonder geleerd en zelfs nu gebruik ik het amper w.b. missers, fouten opleuken etc.

Een peuk op straat weg stempelen, dat doe ik wel en verder zie ik meer in software die wat meer sfeer in het geheel brengen, die je zonder

enorme filterbakken, lichtsets niet zou krijgen, maar daar heb je photoshop niet voor nodig.

En dan beheerst, zodat de argeloze kijker niet naar Harry Potter foto's zit te kijken (overigens niks mis mee !)

.

Geplaatst

Maar als je het niet zo geleerd hebt is er toch ook niet zoveel mis met het gebruiken van de hedendaagse mogelijkheden?

Geplaatst

Maar als je het niet zo geleerd hebt is er toch ook niet zoveel mis met het gebruiken van de hedendaagse mogelijkheden?

Zeker niet !

Maar effe goed kijken en die kliko 4 meter verschuiven gaat heel wat sneller dan eindeloos prutsen in photoshop.

Het komt dus neer op goed kijken en ter plekke een afweging maken w.b. moeite om het uiteindelijke resultaat te kunnen krijgen.

Geplaatst

Is de Nachtwacht echt ?

Zijn de zonnebloemen van Van Gogh echt ?

Zijn de promofoto's van Stalin echt ?

Wat is echt ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...