bambix Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 (edited) Hello, bij deze wat informatie over mijn realisaties en plannen met de Sorento. Dit is de auto in standaard uitvoering: Hier was ik off-road met mijn oudste zoon in onze nog-steeds-niet-aangelegde-tuin. Edited March 14, 2009 by bambix foto gevonden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambix Posted January 29, 2009 Author Share Posted January 29, 2009 test voor foto: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambix Posted January 29, 2009 Author Share Posted January 29, 2009 dit werkt dus. Op de foto is te zien hoe een buis op de Brusselse ring mijn voorruit "geperforeerd" heeft. Bovendien ook nog lakschade aan de motorkap, A-stijl en dak. De wagen is op dit moment in herstelling. Ik maak er meteen gebruik van om de voor- en achterbumpers zwart te laten spuiten, als ze dan toch bezig zijn... Hier een detailfoto van het ge-explodeerde glas: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambix Posted January 29, 2009 Author Share Posted January 29, 2009 hmm, niet veel glas op te zien, maar het lag wel versplinterd tot op de achterbank. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambix Posted January 30, 2009 Author Share Posted January 30, 2009 (edited) Dit is de grill die ik onlangs aangeschaft heb. de achterkant heb ik bijgevijld omdat de scherpe hoeken tegen de lak zouden kunnen schuren: het onderste gedeelte voor in de bumper: Edited January 30, 2009 by bambix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambix Posted January 30, 2009 Author Share Posted January 30, 2009 Vandaag de auto terug gekregen van herstelling: voorkant; grill vervangen en bumper zwart gespoten behalve de uitloop van de wielboog. Resultaat valt heel goed mee. en de achterkant; parkeersensoren geplaatst en de bumper eveneens zwart gespoten zonder de wielbogen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambix Posted January 30, 2009 Author Share Posted January 30, 2009 zo ziet het koffergedeelte er momenteel uit: deels gestript & deels gedempt: in de bodem komt de verterker: in de rechterkant komt de wooferkist. Hiervoor is een deel van de binnenbekleding weggezaagd. Wat een verloren ruimte daarachter!! De kist is deels gemaakt van MDF/multiplex en deels met glasvezel/polyester. en de achterkant: de kist heb ik al bekleed maar de kleur is niet 100%. Andere vynil is besteld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazteam Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Ziet er zeer netjes uit. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Maar jou kennende...............komt dit wel goed Wel een supermooie grill, een aanwinst voor je Sorento. Philip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Daiz Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Oewwww ziet er al mooi uit !! Ben er benieuwd naar het eindresultaat ! Veel knutselplezier en wacht op de foto's Gr Daiz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Zozo, d Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambix Posted February 3, 2009 Author Share Posted February 3, 2009 (edited) Dit is mijn lijstje: de basis = een Sorento 2.5crdi EX van 2005. Extra's reeds in of op de wagen: . vaste trekhaak . alupedalen van duitse "Executive" versie . Clarion 2-DIN multimediacenter . Clarion navicomputer . Clarion CD-wisselaar . logo's verwijderd . licht getinte ruiten achteraan . LED binnenverlichting . alu grill in motorkap en in bumper . verlagingsveren H&R . Koni FSD schokdempers . Koreaanse middelconsole met (bank-)kaarthouder en opbergvakje . bumpers zwart gespoten, gedeeltelijk 2-tone . inox instaplijsten van duitse "executive" versie . Nokia ck15w bluetooth handsfree met display . parkeersensoren met display In progress: . Rockford Fosgate 5-kanaalsversterker . Rainbow 3-weg compo vooraan . Rainbow 2-weg compo achteraan . JL Audio 10" woofer in gesloten kistje Wishlist: . 20" of 22" velgen met zomerband . duplex uitlaat . pikzwarte ruiten . LED-achterlichten: geband vermits geen mistlicht . Xenon-conversie . LED pinkers vooraan en langszij . chiptuning . 7" schermpjes voor de kids achterin . ... de lotto winnen voor al het vorige en als ik nog iets vergeten ben zal ik het later wel bijvoegen Edited March 4, 2009 by bambix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Dat is een aardige lijst...! Maar klinkt goed en ziet er tot nu toe goed uit!! Ik heb zelf al getinte zijruiten achter, pikzwart, de achterruit moet nog opnieuw, die heeft nu in plaats van pikzwart een antracietkleur... Ben benieuwd naar de vorderingen tot nu toe, wellicht zie ik dat wel op 25 april, als die dag door gaat...? Groeten, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Daiz Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 hahaha de lotto winnen voor al het vorige Ja dat zou ik ook willen ja Kan je tenminste lekker verder klussen...het is al zo duur he Aardig lijstje..klinkt goed!! Ikzelf wil ook gaan chiptunen maar waar weet ik nog niet... Gr Daiz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambix Posted February 6, 2009 Author Share Posted February 6, 2009 ben begonnen met de bekabeling; echt niet simpel. Onder de deurdrempels is er zo goed als geen plaats en de vloerbekleding is ongelooflijk stijf. Ik vrees dat ik op z'n minst de achterbank er zal moeten uithalen. doorvoer naar 1 van de voordeuren: de kabels van de navi: de signaalkabels: het opengevezen dashboard: en dit zal later moeten zorgen voor de nodige power: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Zodan... Ziet er heftig uit... Word wel steeds nieuwsgieriger naar het eindresultaat, dat zal er beslist mogen wezen... Groeten, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambix Posted March 3, 2009 Author Share Posted March 3, 2009 Vandaag volgende stap gezet; de velgen zijn besteld. Het zijn deze geworden in 22" : Hopelijk worden ze snel geleverd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kia-man Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Nice !!! 22":D Ik ben benieuwd naar de foto's straks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazteam Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Hey Bambix, ziet er super netjes uit. Ik zie dat je het fotograferen van details nog niet verleert bent;), waar een oude hobby nog goed voor is. Die velgen zijn wel erg wreed, komen daar de standaard banden om, of gaat dit ook iets speciaals worden?? Ben zeer benieuwd. Philip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Hey Bambix, 22" lichtmetaal...... Ziet er vet uit!! Ben benieuwd naar foto's van die sloffen onder de auto... Groeten, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambix Posted March 4, 2009 Author Share Posted March 4, 2009 Hey Tazteam, voor de banden ga ik dezelfde richting uit als voor de velgen; 22" Mijn keuze gaat voorlopig uit naar de Hankook Ventus ST RH06. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Daiz Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Mooie velgen :D en lekker GROOT Gr Daiz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambix Posted March 4, 2009 Author Share Posted March 4, 2009 Hier nog even enkele "spy"-pics van de luidsprekerbehuizing aan de bestuurderszijde. Aangezien de Sorento zelf geen voorzieningen heeft om een 10cm mid-speakertje te huisvesten, ben ik er zelf iets voor aan het maken. Het lijkt misschien eenvoudig, maar geloof me, ik ben er al maanden mee bezig, weliswaar gezien de uitgebreide familiale toestanden, slechts met een uurtje per week of zo. Dit is het onderste gedeelte dat eigenlijk bovenop het dashboard komt te staan. Centraal komt de 10cm-speaker en vooraan achter de rechthoekige uitsparing komt het display van de Nokia handsfree kit. Dit is dan een zelfgemaakte kopie in polyester van de originele A-stijl. De tweeter komt hier licht verzonken in terecht. en hier is te zien hoe beiden in de auto gemonteerd zullen worden: Alle stukken moeten wel nog een bijgeschuurd worden en vervolgens bekleed met ... weet ik zelf nog niet: leder-look, carbon-look, alcantara-look, ... Voordeze stukken is het einde in zicht, maar voor de passagierskant moet ik nog helemaal van 0 beginnen. Ik hoop tegen de zomer toch iets van muziek te kunnen spelen. Nu ja, ik ben er al bijna een jaar mee bezig, dus dan komt het niet meer op een weekje meer of minder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Hee Bambix, Al ben je er al een jaar mee bezig, het ziet er top uit! Doe ik je niet zo ff na! Ben benieuwd hoe ver je op 25 april zult zijn... Groeten, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambix Posted March 4, 2009 Author Share Posted March 4, 2009 Dat kan ik je nu al perfect meedelen; ik zal dan 70km ver zijn ... van huis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Hahahaha, tsja zo kun je het ook bekijken ;) Maar goed... ben benieuwd hoe jouw Ride er dan voor staat. Is het overigens gelukt met die kabelbomen??? Groeten, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts