Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De bekabeling is nog niet volledig klaar. Ik moet een deel terug eruit halen en de draden apart naar achteren geleiden. Verschillende paren tesamen is te dik en de vloerbekleding staat bol, waardoor de drempels niet goed aansluiten en ...

• Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Juistem, daar heb je de handen dus nog wel even vol aan.....

Succes, ben benieuwd naar het verloop ervan. Ikzelf zal ook nog bekabeling naar de kofferbak moeten gaan leggen, want er moet nog altijd een subwoofer bij in...

Groeten,

Peter

Geplaatst

Ahhhhh ziet er stoer uit!! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat :D:D

Gr Daiz

Geplaatst

Ik denk dat je serieus eens wat pics van je oude ride moet plaatsen, zeer zeker de moeite waard, er wordt in dit wereldje nog steeds over je install gesproken.

Philip

Geplaatst (aangepast)

Inderdaad, die reflecterende streep is van de Seat; staat nog steeds in mijn garage met 5mm stof erop. Install werkt nog steeds zolang de batterij geladen is.:punk:

aangepast door bambix
Geplaatst

Gisteren een poging gedaan om een adaptor te maken voor de deurspeakers.

De moeilijkheid is dat het deurpaneel niet dezelfde lijn volgt als het deurframe waardoor de speaker niet vlak achter het rooster zit.

Als basis heb ik afsluitdeksels genomen van 200mm oranje pvc rioolbuis. Dit had ik reeds voor mijn vorige wagen in gedachten maar heb het nooit uitgevoerd.

Dit is het vertrekpunt:

200mmpvcp.jpg

en dit het resultaat van 2 zo'n stuks na enkele uurtjes passen, zagen, passen, frezen, passen, schuren, passen, lijmen en vooral passen:

speakeradapter1.jpg

hier afgekit en zelfklevende mousse rond de speaker

speakerinadaptor.jpg

speakerinadaptor3.jpg

Geplaatst

Nog even een speaker line-up:

links de 3-wegset voor vooraan en rechts de 2-weg set voor achteraan

speakerlineup.jpg

en dit voor de lage tonen:

jl10w6v2.jpgjl10w6v22.jpg

ik hoop dat het evengoed zal klinken als dat het eruit ziet

Geplaatst

ziet er goed mooi werk.

netjes die a-style voor je speakers en wooferkist is ook moot gedaan.

ga zo door

Geplaatst

Voor de volledigheid ook deze foto's nog. Deze tonen aan hoe de voorste deuren gedempd werden.

Het begin:

deurnaakt.jpg

met 4mm zelfklevende bitumen-matten:

deurmetbitumen.jpg

en uiteindelijk nog een laagje Brax anti-noise pasta:

deurmetbitumenenbrax.jpg

Als je aan de buitenkant van de deuren tikt hoor je meteen het verschil.

Later komen er nog 2 stuks Plainchant (of zoiets) van Focal in, net achter de speaker.

Geplaatst

Netjes, netjes, netjes!

Dus jou en Taz horen we eerst aankomen en na een halfuur zien we pas de auto? :whistling:

Ik vind ICE ook geweldig en ben vroeger menig uur bezig geweest om de audio in mijn auto's te verbeteren. Maar nu ben ik tevreden met wat ik heb. Misschien dat ooit de originele boxen in de Cee'ds worden vervangen.

Ik ben benieuwd naar de 25ste april.

Geplaatst

Je bent goed bezig Bambix, ziet er zeer goed uit.\

Ziet er weer als vanouds uit, tot in het detail, hopelijk zit er de 25e al voldoende ingebouwd om het geheel eens te beluisteren.

De woofer zal zijn werk wel goed doen, staat er immers om bekend.

@Alex VB:

Tis de bedoeling dat het geluid in de auto blijft, althans bij de discipline die wij volgen, het streven naar de originele weergave van de opgenomen geluidsopnames op een cd/dvd.

Daar speelt het harde volume een ondergeschikte rol..................maar dat het hard kan, laten we dan op de 25e wel horen :walkman::walkman:

Philip

Geplaatst

Het is op zich leuk als je bij een dB meting hoge ogen scoort, maar het is nog belangrijker voor het eigen hoorcomfort als je bij een normaal volume een loepzuiver geluid hebt, zo lijkt mij.

Wie weet dat ik mijn audio er eens op aanpak, maar zoals enkelen weten heb ik dat al vaker gezegd, maar nog niet zo ver gekomen...

Tot het moment dat ik er aan begin, geniet ik mooi mee van Philip zijn Pica en jouw fabricage werk.

Groeten,

Peter

Geplaatst

voor een db meeting draai ik m'n 4 kanaals(speakers) terug en m'n monoblok (Woofers) open. Zodra de meeting weer over is snel weer de oude waardes herstellen anders word je en ramdoof ook ramgek.

Geplaatst

Bij mijn vorige install trok ik gewoon de zekeringen van de speaker-versterkers uit. Beste manier om zeker te zijn dat er geen "gevaarlijke" frequenties door de speakers gaan. Bovendien verlies je dan ook geen energie en is alle power enkel en alleen voor de woofers.

Mijn vorige SQ-install haalde net geen 140dB.

Geplaatst

Vanmorgen een pallet ontvangen met 4 redelijk grote dozen erop: de velgen.

Ze vallen toch wel groter uit dan ik had verwacht.

Ter vergelijking:

links mijn Seat met 16" en band en rechts de Sorento-velg zonder band:

laredonaastseat.jpg

Geplaatst

Zodan, die velgen zijn vetT groot!

Zal zeker wel goed staan onder jouw Sorento!

die velgen zouden zonder band volgens mij de wielkas van die Seat al volledig vullen...

Groeten,

Peter

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...