RB- Posted May 19, 2014 Posted May 19, 2014 Goeidendag mede rio rijders Ik zit met een vraagje. Aankomende zomer ga naar italie Nu is de bedoeling om 2 motoren mee te nemen op een geremde aanhanger T hele spul zal zo rond de 5-600 kilo wegen(maximaal mag de rio 900 geremd) Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het sleuren van een aanhanger en zo ja hoe bevalt dat. Komt ie nog wel vooruit? Of is het een groote ergenis Ik heb een 1.2 Mvg Rob Quote
xtra40 Posted May 19, 2014 Posted May 19, 2014 ik rij wel eens met een aan hangertje met een stelling er op weegt rond de 5 a 600 kg is wel een flinke wind vanger maar moet best gas geven om vooruit te komen maar als je eenmaal opgang bent gaat het aardig wel schiet je verbruik omhoog ik reed zonder aanhanger 5.9 en als ik een kilometer of 20 heb gereden is me verbruik al gestegen naar 8.2 Quote
RB- Posted May 19, 2014 Author Posted May 19, 2014 Ja dat verbruik is bijzaak Het liefst koop ik gewoon een andere auto, maar helaas is de inruilwaarde zo droevig dat dat he, niet wordt. Ik vind t belangrijk dat ik er in italie veilig een berg mee op kan rijden zonder me groen en geel te ergeren Quote
xtra40 Posted May 19, 2014 Posted May 19, 2014 hmmmm de bergen op zonder je te ergeren en dan ook nog een karretje er achter 1 Quote
Rio Rio Posted May 19, 2014 Posted May 19, 2014 Ik hoop dat je een diesel hebt. De 1.2 is uit zichzelf al niet vooruit te branden, en je moet berg op 1 of zelfs 2 versnellingen terugschakelen... Laat staan met een extra 600 kilo.... Quote
Guest Wilcovdongen Posted May 19, 2014 Posted May 19, 2014 Ik had in frankrijk berg op zonder aanhanger en vol gas in zijn 3 of 4 met 4 a 5000 toeren en jahoor ik ging toch acheruit in mijn snelheid. Dus pas op als je met aanhanger gaat. Quote
Albert jan & Brigitte Posted May 19, 2014 Posted May 19, 2014 Als je over echte bergen praat zou ik het niet doen. Quote
Huizebakker Posted May 20, 2014 Posted May 20, 2014 Ik heb een caravan achter mijn 1.2 benzine Rio gehad van 750 kg, een niet gestroomlijnde windvanger. In Nederland in zijn 4 kon ik hem op snelheid houden, maar hield niet over. Nu een vouwwagen gekocht, deze is uiteraard lichter en vangt veel minder wind. Hier merkte ik weinig van dat hij er achter hing. Voor mijn gevoel was dit minder erg dan een afgeladen auto met een dakkoffer. Jouw motoren zullen ook niet veel wind vangen, maar wegen wel wat meer. In Duitsland mag je toch niet harder dan 80 of 100, dat is w.s. al minimaal de helft van je reis. Ik zou niet gelijk over de plöckenpass gaan, maar het eerst proberen met de betere wegen die ook door de vrachtwagens gebruikt worden. Mocht het echt tegenvallen dan kan inruilen altijd nog....... Wij gingen vroeger met een Citroën Visa met een Kip Compact caravan erachter en afgeladen vol over de plöckenpass naar Kroatië, ik ben ervan overtuigd dat jouw huidige combinatie beter zal presteren, maar ik zou er wel als een BERG tegenop zien...... 1 Quote
RB- Posted May 22, 2014 Author Posted May 22, 2014 Bedankt voor de reacties Hier kan ik wat mee, dan gaat de rio toch de deur uit Mvg Quote
Guest Wilcovdongen Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 Je auto laten chippen gaat de pk en nm vooruit alleen je garantie gaat dan wel achteruit. Maar dat is wel goedkoper dan een nieuwe auto. Quote
bigwade Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 Reken eens uit wat een leuke trekauto huren zou kosten. Voor die paar weken toch ook een optie Quote
Rio Rio Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 Nee joh, geld moet rollen en de economie gestimuleerd worden. Of denk je dat ik voor de lol de Rio voor een Leon heb ingeruild? Quote
arjan gt Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 RioRio, in dat geval mag je ook wel wat storten op mijn rekening, ben je er ook vanaf en mag je ook nog Kia blijven rijden. Wat wil een mens nog meer Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Quote
Rio Rio Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 Haha, dat Kia blijven rijden is het nu telaat voor haha Quote
RB- Posted June 1, 2014 Author Posted June 1, 2014 Ik ben de auto stiekem ook gewoon spuugzat hij blijft maar tegen vallen dusja.. Chippen is een OPTIE maasr wil ik,dat Quote
Smart Posted June 1, 2014 Posted June 1, 2014 Ik vind de Leon SW een hele mooie verschijning overigens......mijn bescheiden mening! Quote
RB- Posted June 2, 2014 Author Posted June 2, 2014 Chippen bij die unlimited en 15 inch er onder? Zou dat en optie wezen Quote
blackie Posted June 2, 2014 Posted June 2, 2014 eerst gaan ze zuinige motoren bouwen waar bijna geen power inzit wegens de co2 uitstoot en nu je toch weer die wegenbelasting moet betalen gaan ze in een keer motoren bouwen met turbo in de Kia Rio 1.6 liter GTI met 200 pk en 275 NM ze zijn er al mee bezig komen in 2015 geloof ik wat heb ik een spijt echt wel http://www.autowereld.com/nieuws/autonieuws/id/16878/kia-onthult-vier-nieuwe-benzinemotoren Quote
Rio Rio Posted June 2, 2014 Posted June 2, 2014 In mijn leon zit 110pk en is zelfs zuiniger dan de 1.1 crdi en met veeeeel meer vermogen(gevoel)... Dus nou en of het wel kan! Quote
blackie Posted June 3, 2014 Posted June 3, 2014 wat heb ik met een Leon te maken??? dit is een kia forum Seat Leon is troep vind ik dan 1 Quote
mnrtje_michel Posted June 3, 2014 Posted June 3, 2014 Als je van mening bent dat die Rio zo'n vreselijke bak is kan je beter een nieuwe auto kopen en niet gaan mierenneuken Quote
Recommended Posts