Benino Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 (edited) Hallo, Heeft iemand al ervaring met de Kia Rio All stars edition? We willen namelijk onze Picanto Bling omruilen voor een Rio All stars... Alvast bedankt voor de informatie! Met vriendelijke groet, Ben. Edited February 3, 2009 by Benino typefout Quote
allstars Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Ik heb nu zo'n 6000 kilometer gereden met mijn 6 maanden oude Rio 1.4 All Stars Sport. Ben al terug geweest naar de dealer voor het verbruik. Heb een gemiddeld verbruik van NOG GEEN 1 OP 12 !!!! Dit vind ik echt erg..... Dealer heeft er 25 km mee gereden en afgetankt en kwam op 1 op 15 maar ja wat is reeler meten, 450 km of 25...? Heeft iemand anders ook problemen met het verbruik...??? Quote
El-Rio-Grande Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 1 liter op 12 km is voor mijn Rio niet bijzonder, als ik wat sportiever rijd. Ik rij zelf een 1.5 LS Imagination uit 2004 en ik zit gemiddeld op 1 op 13, dat piekt op en neer, al naar gelang het soort ritten dat ik maak. Het is daarbij ook natuurlijk van belang wat de rechter voet doet. Toen ik mijn Rio kocht stond de teller op 11920 km. Hij was dus netaan ingereden. W Quote
allstars Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Ja ik vind het ook een heel fraai autootje, helemaal zwart met private glass achter...Ja de dealer had stukje snelweg en stukje polder en warme motor en echt fraai weer... Nu kan mijn rechtervoet best zwaar zijn maar ik heb al vanalles geprobeerd om zuiniger te rijden maar het gaat gewoon niet... In het begin dacht ik ook, de motor moet nog inrijden en gaat wel over maar er is nog niets veranderd... Rij over het algemeen wel de kortere stukjes maar ga binnenkort even naar het buitenland en daarna wel weer kijken.... Heb al aan tunen gedacht want dan wordt de motor optimaal afgesteld. Quote
El-Rio-Grande Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Of dat chip-tunen nu al echt nut heeft weet ik niet hoor! Sowieso is het wellicht slim om toch even geduld op te brengen tot je bij de 12000 km bent... Rijd hij dan nog gemiddeld 1 op 12, ja dan rijd ie inderdaad voor dat type Rio niet erg zuinig... Maar of je dat dan herstelt door em voor een paar honderd euro te laten chip-tunen... Groeten, Peter Quote
allstars Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Ga er binnenkort mee weg en dan schiet ik lekker op naar de 10000, kan ik gelijk snelweg kilometers meten en daarna zie ik dan wel. Volgens het boekje moet ie gemiddeld 1:16 halen en op de snelweg bijna 1 op 20 (80 in zijn 5 en wind mee haha). Aan de andere kant rijdt ie ook zuiniger na het tunen natuurlijk... Wordt vervolgd. Groet, Huig Quote
Alex VB Posted March 11, 2009 Posted March 11, 2009 Ja volgens het boekje... Helaas zijn de meetingen en de waarden vermeld in het boekje ideaal waarden en gemeten met ideale omstandigheden. Ik heb dan geen Rio Alstar (uitvoering is in Belgi Quote
riodriver Posted April 5, 2009 Posted April 5, 2009 hi, ik had in het begin ook last met dit probleem maar sinds ik shell tank is het probleem verholpen,nu haal ik makkelijk 1op16 maar zodra ik over de 120 ga dan gaat het heel hard achteruit.ik heb inmiddels 31000km gereden Quote
allstars Posted April 7, 2009 Posted April 7, 2009 Mogge, tank altijd shell die ligt namelijk precies op de woon werk route... EN hier in de buurt goedkoper dan de anderen... Maar ik wacht nog wel even een paar kilometers af.... Huig Quote
allstars Posted August 4, 2009 Posted August 4, 2009 10.200 km nu.... gemiddeld verbruik 1:12.8....lange afstand :.13.8..... Huig Quote
Relena Posted August 4, 2009 Posted August 4, 2009 Shell heeft dus toch nog een beetje geholpen Huig? Of is het toch de.......................................... Toch lekker om af en toe heeeeeeeeeeeeeeeel af en toe een beetje .... te geven. Grapje tussendoor. Groetjes, Relena Quote
allstars Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 Nu is er altijd al shell in gegaan, dus denk dat het toch het aantal km is.... volgende maand even wegbrengen voor jaarlijkse beurt.... Kijken wat er daarna volgt... Groet, Huig Quote
Piet70 Posted September 4, 2017 Posted September 4, 2017 Goedemorgen .. Ik rij zelf met een Kia Ceed sw van juli 2013 automaat..Deze liep in het begin 1/12,5 gemiddeld .Vond het ook teveel. Gaan zoeken en uitgekomen op chiptuning . Kan je gelijk zeggen .. Doen .. Heb er nu 96.000 km op staan waarvan 75.000 met chip ..Brandstofverbruik op de snelweg bij 140 gem 1/14,5Bij 130 gem 1/15.2Stad 1/11Al met al gem 2 km meer op een liter ..Tank Shell ..Van deze km,s zijn er 60.000 Hengelo -Groningen-Hengelo .. Over de laatste 3 jaar ..Gr Piet Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
bigwade Posted September 4, 2017 Posted September 4, 2017 8 uur geleden zei Piet70: Goedemorgen .. Ik rij zelf met een Kia Ceed sw van juli 2013 automaat.. Goedenavond Piet. Je profiel is nog leeg en we weten dus niet wat voor Ceed je hebt. NB bij Chiptuning vervalt hoe dan ook je garantie. Quote
bigwade Posted September 4, 2017 Posted September 4, 2017 BTW dit is wel een heel oud topic..... 1 Quote
Recommended Posts