Jump to content

Kia Picanto Firmware S100 C217 Nieuwste Gezocht

Ouweneel

Recommended Posts

Hallo mede clubleden,

Heb sinds kort een Kia Picanto met een dvd navigatie s100 C217.

Ben ermee aan het stoeien geweest om er ANDROID op te zetten zoals op een S150 zit.

Dit werkt prima, maar wil ook weer terug kunnen naar de originele firmware die erop zat.

Die draait onder wince.

Ben op Youtube een firmware tegengekomen voor de C217 maar die stamt uit 2013.

Diegene die erop zat was van 01062014. Heb de dealer al gevraagd of die hem via de leverancier kunnen krijgen.

Dit zal wel lukken,maar vindt het erg vreemd dat ik met al mijn Googleen geen enkele firmware van voor dit type kan vinden.

Dus rest mij de vraag!!!!!!

Wie weet waar of heeft toegang tot die firmware.

APP: S100-V1.3.9.0
MCU: X00L S00E C217
DVD: 3255 V100 7706
BT: 20121204
CAN BUS: Connect Failed
OEM INFO: A002

Guest Stief

Heb je alleen de firmware nodig of ook de sdflasher om een sdkaart te preppen voor de win ce install?

Neem aan dat je nu nog Android draait?

Laat maat weten wat je nodig hebt, dan zet ik het vanavond wel klaar.

Was blijkbaar 1 post en bedankt weer he als je de download link naar de nieuwe firmware zou hebben. Maar dit is misschien wel een topic waar we even op door moeten blijven gaan ivm het toch wel handig is elke keer de nieuwste firmware te hebben ook ik ben hierna opzoek :) Is het ondertussen al wat makkelijker om Android op het apparaat te krijgen en werkt de stuurbediening nu ook?

Guest Stief

Ja hoor.

Er zijn tooltjes beschikbaar waarmee je heel makkelijk een SD kaart kunt preppen voor android.

Ja en stuurwielbediening werkt gewoon.

Stief, op 27 Jun 2014 - 08:24, zei:

Ja hoor.

Er zijn tooltjes beschikbaar waarmee je heel makkelijk een SD kaart kunt preppen voor android.

Beste Stief, kan dat ook op de L.G.-nav. van m'n Sportage?

Ja hoor.

Zou je ons misschien kunnen vertellen hoe we dat doen? Denk dat veel mensen hier wel intresse in hebben :D

Guest Stief

Beste Stief, kan dat ook op de L.G.-nav. van m'n Sportage?

Kan helaas niet op de LG. Maar je kunt daarop wel toegang krijgen tot de Windows interface. De standaard lg draait nl op WinCE.

Guest Stief

Zou je ons misschien kunnen vertellen hoe we dat doen? Denk dat veel mensen hier wel intresse in hebben :D

Ik was bij mijn weten de eerste die een s100 geconverteerd had naar Android. maar inmiddels is daar genoeg info over te vinden. google maar eens 'convert s100 to android'. mocht het niet lukken dan post ik begin volgende week wel een how to.

gr,

Stieven

• 4 weeks later...

Ik was bij mijn weten de eerste die een s100 geconverteerd had naar Android. maar inmiddels is daar genoeg info over te vinden. google maar eens 'convert s100 to android'. mocht het niet lukken dan post ik begin volgende week wel een how to.

gr,

Stieven

Ben eigenlijk wel heel erg nieuwsgierig naar de Android versie hiervan. Zou je misschien een topic kunnen maken met How to en aantal foto's erbij wat voor functies die heeft!

Guest Stief

Zo ziet het er idd uit.

Zeker als je veel internet gerelateerde gebruik wilt of juist andere Apps is het geweldig.

Maar moet zeggen dat windows naar mijn idee meer af is.

Wat ik bij android bijvoorbeeld mis is meerdere schermen. Im Windows kun je zelfs 3 verschillende schermen tegelijk weergevea. Bij Android dus helaas niet.

Als ik bijvoorbeeld mn navigatie gestart heb en wordt gebeld, dan springt het teltoonscherm er voor. Bij Windows krijg ik netjes een splitscreen. Zelfde bij inschakelen van de achteruitcamera.

Zo ziet het er idd uit.

Zeker als je veel internet gerelateerde gebruik wilt of juist andere Apps is het geweldig.

Maar moet zeggen dat windows naar mijn idee meer af is.

Wat ik bij android bijvoorbeeld mis is meerdere schermen. Im Windows kun je zelfs 3 verschillende schermen tegelijk weergevea. Bij Android dus helaas niet.

Als ik bijvoorbeeld mn navigatie gestart heb en wordt gebeld, dan springt het teltoonscherm er voor. Bij Windows krijg ik netjes een splitscreen. Zelfde bij inschakelen van de achteruitcamera.

Klopt dat is inderdaad jammer. Ik heb android er maar afgegooit. Hij laad mijn sd kaart ook niet. Krijg een foutmelding van media nog wat afgesloten. Verder wel een mooi hebbe dingetje als alles naar behoren werkt.

Guest Stief

Draai zelf nog steeds op Android. Metname omdat ik bepaalde apps gebruik icm internet.

Media vanaf SD heb ik geen problemen mee. Alleen de standaard videoplayer speelt niet al mijn avi's goed af. Stopt dan na een minuut of zo. Maar met andere media players zoals mx player gaat het prima.

Overigens moet voor muziek en video wel de juiste mappen op de sd kaart aanwezig zijn.