icerabbit Geplaatst 29 Juni, 2014 Geplaatst 29 Juni, 2014 Ik wil de standaard radio uitbreiden met DAB+ ontvangst. Het apparaat wat ik gekozen heb ik de Dension DAB+U: http://www.dension.com/products/dbu Deze losse DAB+ ontvanger werkt via de USB. Is er een mogelijkheid om de USB die onder de radio te splitsen en om te leiden naar het dashboardkastje, de plek waar ik de Dension wil plaatsen? Liefst op zo'n manier dat de USB onder de radio bruikbaar blijft. Quote
xtra40 Geplaatst 29 Juni, 2014 Geplaatst 29 Juni, 2014 ik denk niet dat dat gaat lukken er is maar 1 usb aansluiting in de radio denk niet dat je die kan opsplitsen en dan ook nog eens tegelijk kan gebruiken dan zal je altijd de stekker van het apparaat er uit moeten halen van het aparaat welke je niet gebruikt Quote
Murcielaygo Geplaatst 29 Juni, 2014 Geplaatst 29 Juni, 2014 Sommige touch-screen systemen kunnen meerdere USB-bronnen hosten, daarbij kun je dan een USB-hub gebruiken. Ik denk alleen niet dat de standaard radio zo slim is; hoe zou je immers de bron kiezen? Als je de Dension in je dashboardkastje wilt zou ik een USB-verlengkabeltje inprikken en dat tussen de panelen door naar achter leiden, je kastje in. Zo heb ik het in mijn Picanto ook gedaan met de iPod-kabel... Quote
OutOfFocus Geplaatst 29 Juni, 2014 Geplaatst 29 Juni, 2014 Usb werkt serieel; je kunt meer apparaten aansluiten die elk een uniek nummer krijgen. Maar de stroomsterkte is beperkt. Meestal maar 500 mA. Als de dab ontvanger eigen voeding heeft moet je hem zonder problemen via een hub kunnen koppelen. Verstuurd vanaf mijn C5303 met Tapatalk Quote
xtra40 Geplaatst 29 Juni, 2014 Geplaatst 29 Juni, 2014 denk meer dat de radio het niet aan kan die kan maar 1 aparaat aan is net zo als Murcielygo zegt zal lastig worden om de bron te kiezen bij meerdere ingeplugde aparaten Quote
Murcielaygo Geplaatst 29 Juni, 2014 Geplaatst 29 Juni, 2014 Er kunnen 127 clients op 1 USB-keten. Maar als de radio niet kan kiezen tussen die clients kun je voeden wat je wilt, het gast niet werken... Quote
Sander GT Geplaatst 29 Juni, 2014 Geplaatst 29 Juni, 2014 Dan zal je zo'n soort USB hub ertussen moeten zetten. Quote
Murcielaygo Geplaatst 29 Juni, 2014 Geplaatst 29 Juni, 2014 Zoals Xtra40 en ikzelf al hebben aangegeven; een hub gaat niet werken; de radio kan maar 1 USB-device tegelijk aanspreken en heeft geen mogelijkheid te kiezen tussen meerdere! Waarschijnlijk werkt het zelfs al niet als je een hub inprikt met 1 USB-stick, omdat de hub dan door de radio wordt aangesproken en niet de stick. Quote
Sander GT Geplaatst 29 Juni, 2014 Geplaatst 29 Juni, 2014 Dit zijn USB hub selectors. Ik dacht: met zo'n hub kan je met de blauwe maar 1 device tegelijkertijd gebruiken, maar er wel 4 aansluiten en bij de zwarte zou je dan handmatig je te gebruiken device "aan" moeten zetten. Maar als hij alleen je hub ziet, dan werkt het inderdaad niet. Quote
Murcielaygo Geplaatst 29 Juni, 2014 Geplaatst 29 Juni, 2014 Die blauwe heeft sowieso de verkeerde aansluitingen achterop. Die zwarte lijkt me meer iets om stroomverbruikers uit te zetten (lampjes, ventilatortjes, van dat soort "kul"). Of de HUB als device gezien wordt weet ik niet zeker, maar of het goed werkt betwijfel ik. Bovendien vraag ik me af of het handig is om op zo'n hub te moeten schakelen, wat is dan het bezwaar tegen omsteken? 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 29 Juni, 2014 Geplaatst 29 Juni, 2014 Ik bedacht me dat ik een bus-powered USB-hub los had liggen, dus ben -omdat de vraag me intrigeerde- net even gaan testen in de Picanto. 1 stick in de hub geeft netjes de stick door op de radio, dus geen enkel probleem daar. Persoonlijk had ik dat niet verwacht. 2e stick erbij gaf geen resultaat. Radio uit/aan, meerdere keren op de [Media]-toets, de tweede stick werd niet herkend. 1e eruit gaf een melding "USB Empty". Na switchen [FM] en terug naar [Media] begon stick 2 (zonder stick 1) te spelen. Stick 1 er weer bij deed weer niks. Met de zwarte hub met losse schakelaartjes heb je bij nader inzien dus wel kans dat het werkt. Dan moet je wel eerst de spelende uitzetten en de nieuwe daarna aan. Maar dan nog moet je misschien heen en weer naar een andere bron en terug. Bij het testen bleek namelijk dat als ik een (lange) MP3 aan zette en dan de stick eruit trok de muziek doorspeelde. Zal wel met buffering te maken hebben. Dus ik heb weer wat geleerd! En of het handig gaat zijn is aan de Topic Starter... 2 Quote
icerabbit Geplaatst 29 Juni, 2014 Topic Starter Geplaatst 29 Juni, 2014 Bedankt voor het uitzoeken Handig is anders met zo'n hub. Ik heb besloten om een nieuwe radio te nemen met ingebouwde DAB. Nu even inlezen welke het gaat worden. Jammer dat er dan een nieuw facia geplaatst moet worden die gewoon minder mooi is dan de originele. Bij single DINN krijg je zelf een bakje in je dashboard, wat niet bepaald knap is Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.