Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Tablets

Ga naar de oplossing Opgelost door Gast Stief,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal

Ik zit met het volgende probleem.

ik wil 2 tablets aansluiten voor de kinderen achterin.

Nu ben ik al een beetje aan het kijken op internet voor de opladers.

Maar volgens mij kan dat niet allebij op een sigarette aansteker?(met een dubbele usb plug)

En die usb aansluiting kan ik die ervoor gebruiken?

Kan hier moeilijk iets over vinden

wie kan mij helpen met antwoorden

Geplaatst

Waarom zou het niet kunnen via de aansteker? Deze kan genoeg stroom leveren hoor.

Waar je wel op moet letten is de benodige voltage voor je tablet.

Veel tablets hebben rond de 10v nodig. De meeste usb stekkertjes voor de aansteker leveren rond de 5 a 6v. Dat is voldoende voor de meeste smartphones en andere apparaten maar dus niet voor veel tablets. Ze zijn er overigens ook die 10 of zelfs 12v leveren op de usb aansluiting. Maar daar moet je dan niet per ongeluk je smartphone op aansluiten.

Geplaatst

USB is ALTIJD 5V.

Het gaat om de te leveren STROOM.

Een tablet heeft gauw 1,5A nodig, terwijl een telefoon met 0,5A al genoeg heeft.

Je moet dus een dubbele lader zoeken die op BEIDE poorten veel stroom kan leveren.

De goedkopere laders leveren bijv. maar op 1 poort 2,1A en op de andere maximaal 1A.

Dat je je telefoon stuk maakt met een zwaardere lader is flauwekul; die neemt af wat hij nodig heeft en niet meer.

• Oplossing
Geplaatst

Standaard USB is idd altijd 5v.

Maar veel tablets gebruiken voor het opladen een een adapter waar een USB kabel in kan. Veel van deze Adapters leveren 5 tot 15v. Waarbij de tablet rond de 10v nodig heeft.

Dit weet ik uit eigen ervaring. Ik heb nl een keer een project gedaan met Asus en HP tablets waarbij we tegen dit probleem aan liepen. De standaard stekkertjes die je kunt kopen voor de aansteker doe vaak max 6v 1.2A. Voor de tablets moesten we speciaal op zoek naar alternatieve laders. Welke we uiteindelijk gebruikt hebben leverden max 12v 1.2A. los van het waarschuwingsstickertje erop zie niet echt verschil met een 'normale' lader.

En JA!!! In tegenstelling tot wat hier boven beweerd wordt kun je wel degelijk je telefoon kapot krijgen als je pech hebt. Bij ons zijn toen 2 Nokia's overleden. Veel moderne telefoons schijnen hier overigens tegen beschermd te zijn. Maar ik ga het het niet uitproberen.

Moraal van dit verhaal..... kijk gewoon even naar de specs van je tablet en/of lader die erbij hoort. Dan weet je ook waar j3 auto lader aan moet voldoen.

Moraal 2...... Maak niet iets zomaar uit voor flauwekul zonder te beschikken over de juiste info ;)

Geplaatst

Je rukt mijn bericht lekker uit zijn verband.

Een lader die op een USB-plug meer dan 5V levert voldoet NIET aan de USB-standaard.

Dat er laders zijn die meer spanning naar buiten sturen is in mijn ogen niet normaal; ik mag als consument verwachten dat op een USB-plug 5V staat en niet meer.

Mijn aanduiding "flauwekul" gaat uit van de USB-standaard en de geldende natuurkundige wetten. Een apparaat dat 5V nodig heeft en krijgt zal de stroomafname doen die nodig is. Dat de spanningsbron meer stroom kan leveren doet er niet toe.

Mijn iPhone heeft 5W nodig om te laden, 1A aan 5V. De lader van mijn iPad is 10W; 5V maar dan maximaal 2A.

Toch zal de iPhone maar 5W (1A) afnemen.

Deze apparaten voldoen aan de standaard en maken dus niets stuk.

Jouw lader die 12V geeft op een 5V-poort voldoet niet aan de standaard. Ergo; kan wel degelijk wat stuk maken. Ben er maar trots op.

Wat anderen doen moeten ze zelf weten, maar ik hou het toch liever bij apparatuur die aan de standaard voldoet, dan weet je tenminste dat het voor ALLES veilig is...

Geplaatst

Iedereen bedankt voor de antwoorden

Maar we gaan het nog maar even doen met de portabel dvd met 2 schermpjes

Kijken we wel weer als deze het niet meer doet

Geplaatst

Je rukt mijn bericht lekker uit zijn verband.

Een lader die op een USB-plug meer dan 5V levert voldoet NIET aan de USB-standaard.

Dat er laders zijn die meer spanning naar buiten sturen is in mijn ogen niet normaal; ik mag als consument verwachten dat op een USB-plug 5V staat en niet meer.

Mijn aanduiding "flauwekul" gaat uit van de USB-standaard en de geldende natuurkundige wetten. Een apparaat dat 5V nodig heeft en krijgt zal de stroomafname doen die nodig is. Dat de spanningsbron meer stroom kan leveren doet er niet toe.

Mijn iPhone heeft 5W nodig om te laden, 1A aan 5V. De lader van mijn iPad is 10W; 5V maar dan maximaal 2A.

Toch zal de iPhone maar 5W (1A) afnemen.

Deze apparaten voldoen aan de standaard en maken dus niets stuk.

Jouw lader die 12V geeft op een 5V-poort voldoet niet aan de standaard. Ergo; kan wel degelijk wat stuk maken. Ben er maar trots op.

Wat anderen doen moeten ze zelf weten, maar ik hou het toch liever bij apparatuur die aan de standaard voldoet, dan weet je tenminste dat het voor ALLES veilig is...

Wil er geen WELLUS NIETTUS van maken...

Maar wie heeft het hier over de usb standaard gehad?

De vraag ging over het opladen van tablets (met usb aansluiting) in de auto. Daar heb ik antwoord op gegeven. Dat had je ook kunnen opmaken uit mijn verhaal.

Overigens gebruiken de orginele laders van de door mij genoemde tablets extra pinnen in de de adapter voor de hogere voltage. Zo kun je er ook gewoon je telefoon enz er mee opladen.

Gast Vitara 2
Geplaatst

Let fabrikanten halen wel "trucjes" uit met hun USB laders. Ik heb een samsung tablet en een ipad. Maar als ik de kabel van de samsung in de lader van de ipad of welke andere USB lader steek. Gebeurd er toch echt niets.

Geplaatst

Iedereen bedankt voor de antwoorden

Maar we gaan het nog maar even doen met de portabel dvd met 2 schermpjes

Kijken we wel weer als deze het niet meer doet

Ik heb voor deze oplossing gekozen in mijn Venga.

thumb.jpg

Te koop bij Dalocom : http://www.dalocom.nl/Auto-DVD-en-GPS/c70/p1158/HD908-2x9%22-Digital-Touch-Screen-Headrest-DVD-player/product_info.html

Onzichtbaar in de hoofdsteun en geeft een prima beeld.

Speelt ook van USB of SD kaart.

• Like 1
Geplaatst

thumb.jpg

Te koop bij Dalocom : http://www.dalocom.nl/Auto-DVD-en-GPS/c70/p1158/HD908-2x9"-Digital-Touch-Screen-Headrest-DVD-player/product_info.html

Nou dat ziet er goed uit

Maar heb nog een setje van de aldi liggen

Maar als die kapot gaan is dit ook wel het overwegen waard

Geplaatst

thumb.jpg

Te koop bij Dalocom : http://www.dalocom.nl/Auto-DVD-en-GPS/c70/p1158/HD908-2x9%22-Digital-Touch-Screen-Headrest-DVD-player/product_info.html

Heb je ook foto's van het resultaat?

Ik wil ook hoofdsteunen met geïntegreerde scherm in mn Sportage. Maar kan nog geen mooie vinden (voor een redelijke prijs).

Geplaatst

Heel mooi systeem die hoofdsteunschermen.

Let echter op. Als je actieve hoofdsteunen hebt kun je deze niet verwisselen.

De hoofdsteunen zitten dan vast aan een staalkabel die dóór de stoel loopt.

Deze kabel is niet "zomaar" even te verwijderen en als deze verwijderd is zijn

de hoofdsteunen niet meer actief. Dit kan met een aanrijding nét het verschil

maken tussen een wiplash of niet.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Heel mooi systeem die hoofdsteunschermen.

Let echter op. Als je actieve hoofdsteunen hebt kun je deze niet verwisselen.

De hoofdsteunen zitten dan vast aan een staalkabel die dóór de stoel loopt.

Deze kabel is niet "zomaar" even te verwijderen en als deze verwijderd is zijn

de hoofdsteunen niet meer actief. Dit kan met een aanrijding nét het verschil

maken tussen een wiplash of niet.

Grtz.

Specialmade

Tjonge jonge.......

Had ik dat maar eerder geweten!!

Heb zowat een uur zitten worstelen om die dingen eraf te krijgen. Een pootje lukt steeds maar die andere niet.

Weet nu waarom

Geplaatst

Bij mijn Venga zit geen kabel in de hoofdsteun. De pootjes steken in een beugel die kan bewegen en daar kun je de aansluitkabel voorzichtig door halen.

Verstuurd vanaf mij Xperia SP

Geplaatst

Bij mijn Venga zit geen kabel in de hoofdsteun. De pootjes steken in een beugel die kan bewegen en daar kun je de aansluitkabel voorzichtig doir halen.

Dus jij kunt je hoofdsteunen helemaal los halen ?

Heb je geen actieve hoofdsteunen. Ik weet het niet

van de Venga maar wel voor de SP3.

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

Mijn hoofdsteunen in de Venga doen niets...moet alles zelf doen.

• Like 1
Geplaatst

Dus jij kunt je hoofdsteunen helemaal los halen ?

Heb je geen actieve hoofdsteunen. Ik weet het niet

van de Venga maar wel voor de SP3.

Grtz.

Specialmade

ook die kan je loshalen mijn zwager heeft een hyundia ix 35 en die heeft gewoon het kabeltje los gehaald en er andere hoofdsteunen ingezet met beeldschermpjes of het verstandig is weet ik niet mijn keus is het niet maar het kan wel

Geplaatst

ook die kan je loshalen mijn zwager heeft een hyundia ix 35 en die heeft gewoon het kabeltje los gehaald en er andere hoofdsteunen ingezet met beeldschermpjes of het verstandig is weet ik niet mijn keus is het niet maar het kan wel

Het kan ook wel maar ik denk dat het inderdaad niet verstandig is.

daarom schreef ik ook:

"Deze kabel is niet "zomaar" even te verwijderen en als deze verwijderd is zijn

de hoofdsteunen niet meer actief. Dit kan met een aanrijding nét het verschil

maken tussen een wiplash of niet."

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

De beugel zit in de rugleuning. Als je er hard tegen aan komt kantelt de hoofdsteun een beetje naar voren. Ik kon de originele hoofdsteunen gemakkelijk uit de leuning halen. En bij de nieuwe steunen is de afstand tussen de pootjes verstelbaar en daarom passen ze in veel auto's.

Geplaatst

Heb je ook foto's van het resultaat?

Ik wil ook hoofdsteunen met geïntegreerde scherm in mn Sportage. Maar kan nog geen mooie vinden (voor een redelijke prijs).

Jawel, 1 met en 1 zonder afdekking: penyruty.jpg

2abysa2a.jpg

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...