Swift Style Geplaatst 14 Juli, 2014 Geplaatst 14 Juli, 2014 Afgelopen zaterdag (12-7-2014) mijn nieuw Picanto World Cup Edition bij de dealer opgehaald. Wat mij direct opviel was de verschrikkelijke slechte kwaliteit van de luid speakers. Gaan bij een beetje volume vibreren en sterk vervormen. Ik ben 59, dus geen Boem Boem muziek. Ik wil deze gaan vervangen, zo snel mogelijk. Kan iemand mij vertellen wat de diameter is van de ingebouwde speakers? Ze zitten in het dashboard, en niet in de deuren als bij het oudere model. De speakers in de deuren bij het oudere model waren 13 cm. Ik denk aan de Pioneers TS-A131CI (99,- euro) speakers. http://www.kieskeurig.nl/autospeaker/pioneer/ts-a131ci/specificaties/954399 Type speaker 2-weg Frequentie bereik 28 - 29000 Hz Impedantie 4 Ohm Gevoeligheid 89 dB Formaat woofer 130 mm Inbouw/opbouw inbouw Maat inbouw ovaal 130 mm Diameter montagegat 121 mm Inbouwdiepte 52 mm Nominaal vermogen 35 watt Maximaal vermogen 300 watt Kan iemand mij van wat meer informatie voorzien of wellicht tip geven? Alvast dank, Gertwan. Quote
Oplossing theomonika Geplaatst 14 Juli, 2014 Oplossing Geplaatst 14 Juli, 2014 dit staat al in een paar topic's vermeld maar voor in dashboard gaan 10 CM en achter kunnen 16 cm in 1 Quote
Picawhite Geplaatst 14 Juli, 2014 Geplaatst 14 Juli, 2014 begin zoals vaker beschreven met de RADIO Quote
icerabbit Geplaatst 14 Juli, 2014 Geplaatst 14 Juli, 2014 Of als je de standaard radio wilt behouden, plaats je een versterkertje erbij in de auto. De standaard radio levert maar 4 x 15watt piekvermogen :S Quote
Swift Style Geplaatst 15 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 15 Juli, 2014 De standaard radio is direct bij aankoop al vervangen voor de Pioneer Avic F550BT ( Maximum uitgangsvermogen 4 x 50W MOSFET). Na wat zoek werk, hier zijn geen duidelijk adviezen betreffende merk en type op dit Forum te vinden, denk ik nu aan speakers : Optie 1: Pioneer TS-G1023I - 30 Watt - 45 Hz - 27 kHz of alternatief Pioneer TS-E1002i -25 Watt -40 Hz - 40 kHz Beide Diameter van 10cm. Daarnaast al een afspraak gemaakt om de door Kia aangeboden Pioneer actieve-subwoofer TS-WX110A te laten monteren. Ik hoor graag jullie commentaar, opmerkingen en adviezen. Quote
blankie01 Geplaatst 15 Juli, 2014 Geplaatst 15 Juli, 2014 ik heb deze erin gezet heel goed geluid http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/120l-10-cm-speakers/9816d-jbl-gto429/ Quote
Swift Style Geplaatst 15 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 15 Juli, 2014 ik heb deze erin gezet heel goed geluid http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/120l-10-cm-speakers/9816d-jbl-gto429/ Frequentie bereik: 75 Hz - 21 kHz . Is wat aan de krappe kant. Quote
Jackmees Geplaatst 16 Juli, 2014 Geplaatst 16 Juli, 2014 Ik heb dit erin gezet http://www.kia-morning.nl/page12.php Quote
xtra40 Geplaatst 16 Juli, 2014 Geplaatst 16 Juli, 2014 let wel even op dat je de voorste speakers een beetje moet aan passen het gat is groter dan de speakers maar net weer te klein om een grotere maat in te maken als je even op me facebook kijkt daar kan je zien hoe je dit kan doen in een van de vele foto albums Quote
Swift Style Geplaatst 16 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 16 Juli, 2014 Het worden dus de Optie 1 in combinatie met de reeds aanwezige de Pioneer Avic F550BT: Speakers: Pioneer TS-G1023I - 30 Watt - 45 Hz - 27 kHz Actieve-subwoofer: Pioneer TS-WX110A. Het zal zeker een verbetering zijn en minder vervorming. Veel beter kun je denk ik niet verwachten in zo'n relatief kleine auto. 6 augustus weet ik meer. Ik laat het dan nog wel weten hoe tevreden ik ben. :-) Quote
Swift Style Geplaatst 16 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 16 Juli, 2014 let wel even op dat je de voorste speakers een beetje moet aan passen het gat is groter dan de speakers maar net weer te klein om een grotere maat in te maken als je even op me facebook kijkt daar kan je zien hoe je dit kan doen in een van de vele foto albums @xtra40. Ik laat het de dealer oplossen Quote
xtra40 Geplaatst 16 Juli, 2014 Geplaatst 16 Juli, 2014 @xtra40. De speakers in het nieuwe model wat ik heb zitten voor in het dashboard onder de voorramen. Niet meer in de deuren. ja dat zeg ik Maar die bedoelde ik ook de 10cm speakers zijn eigenlijk te klein maar een slag grooter is weer te groot dus moet je opvullen kan nu even niet bij de fotos om even te laten zien wat ik bedoel maar als je je nieuwe speakers en in zet zie je het meteen Quote
Swift Style Geplaatst 7 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 7 Augustus, 2014 Gisteren, 6-8-2014, was het zover. Speakers: Pioneer TS-G1023I - 30 Watt - 45 Hz - 27 kHz en Actieve-subwoofer: Pioneer TS-WX110A zijn gemonteerd gemonteerd. (Net als de strip voor Achterkleplijst RVS hoogglans gepolijst.) Het geluid is nu zoveelmalen beter. De combinatie werkt perfect. Alle tonen lekker strak, geen vervorming. Ik ben blij dat ik deze keuze hebt gemaakt. Super. Quote
World Cup Black Geplaatst 7 Augustus, 2014 Geplaatst 7 Augustus, 2014 Wat kost de Sub incl. Montage bij de Kia-dealer ? Quote
xtra40 Geplaatst 7 Augustus, 2014 Geplaatst 7 Augustus, 2014 niet schrikken Pioneer actieve-subwoofer kit incl. montage materiaal Voor beter klinkende muziek tijdens de autorit in uw Picanto is er een Pioneer actieve-subwoofer kit van 150 Watt leverbaar. Prijs€ 329,00 incl. montage. http://www.kia.com/nl/modellen/kia-picanto-2011/accessories-2011/ Quote
Begaaierd Geplaatst 17 November, 2014 Geplaatst 17 November, 2014 Ben vanaf maart ook de "trotse" bezitter van een Kia Picanto (bwj 2014). En zo als meerdere mensen hier op het forum was ik totaal niet te spreken over het blikken geluid wat er uit de speakers kwam. Ik heb direct speakers geplaatst achterin (3 deurs) maar dit hielp niet heel erg veel (dit waren overigens ook speakers die uit een andere Kia kwamen).Heb afgelopen week de 4 speakers laten vervangen en een Kenwood Electronics KSC-SW 11 onder mijn stoel laten plaatsen. Kosten voor de Kenwood subwoofer waren € 127.00. Kosten voor de speakers waren € 70,00. Ik wilde in eerste instantie wat duurdere speakers maar de man die ze verkocht adviseerde me de goedkopere speakers te pakken aangezien ik de originele Kia radio nog heb. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het geluid wat vind tegenvallen. Uiteraard is het al 15 x beter dan dat het geweest is maar het mag van mij nog wel een tikkeltje harden. Nu heb ik me laten vertellen (en hier gelezen) dat het geluid een stuk harder gaat als ik de originele Kia radio vervang door een andere radio. Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat het geluid echt zoveel harder met een niet-Kia radio? En wat zijn de mogelijkheden met een versterker? Is dit ook mogelijk in combinatie met de originele Kia radio? ps: Ik heb helemaal geen verstand van dit soort dingen dus graag in jip en Janneke taal Quote
xtra40 Geplaatst 17 November, 2014 Geplaatst 17 November, 2014 kijk de orginele radio is 25 watt en de eerste de beste butget radio 50watt die gaat dus al snoei hard vergeleken met de orginele radio een versterker tussen de orginele radio in maken kan wel maar dan moet je wel in de orginele bedrading gaan knippen en plakken er is geen aansluiting op de radio om dit op aan te sluiten Quote
Begaaierd Geplaatst 17 November, 2014 Geplaatst 17 November, 2014 Bedankt voor je zeeeer begrijpelijke antwoord Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.