Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allen,

Als fotograaf zie ik hier op dit forum nog echt veel te weinig foto's.

Het gaat me niet alleen om showfoto's. (OOK DOEN TROUWENS!!)

Iemand die een vraag of probleem heeft kan veel sneller geholpen worden als er iets van een plaatje bij zit.

Dit hoeven geen worldpress foto's te zijn als het maar duidelijk is waarover je het hebt.

Dus: cellphone-foto's, ixus-muk het maakt niet uit als je maar duidelijk kan maken waar je het over hebt.

Die showfoto's kun je altijd nog later maken.....

@moderator: het is niet geheel duidelijk hoe up te loaden en ik zie foto's in de postings en losse flash files die klein vertoond worden, dit is een beetje verwarrend.

grtz!

Frank

Posted

Hallo Frank,

Zie deze link:

http://www.kiaclub.nl/forum/226-fotos-plaatsen-het-album-op-het-forum.html

Hier heeft Philip (TazTeam) redelijk ruidelijk neergezet hoe e.e.a. werkt met betrekking tot het plaatsen van foto's.

Zelf zet ik mijn foto's online op mijn eigen domein op internet. Een URL doet dan voldoende...

Ook is er een fotoalbum op deze site. (menu aan de linker kant scherm > Fotoalbum).

Hier kun je ook afbeeldingen naar uploaden.

Sommige mensen hebben in hun 'onderschrift' standaard een afbeelding of animatie staan. Soms als .gif bestand, wellicht als flash bestand. Voor wat ik weet is dat net zo goed gelinkt naar een domein of fotoalbum elders op internet.

Er mogen beslist m

Posted

Hoi Peter dat heb ik een paar keer gelezen.

Die werkelijk up te loaden plaatjes (nogal klein) worden dan als flash vertoond.

Kunnen op eigen server gehoste plaatjes dan wel groter dan max. aangegeven ?

Posted

foto's die men via een image link plaatst zijn inderdaad groter dan die miniatuurtjes.

Je kunt zelfs de grote aangeven met de sizecode. Ik zou alleen als tip willen meegeven dat je niet te zware en te grote foto's linkt. Het duurt anders zo lang voordat deze geladen zijn bij de meesten.

Posted (edited)

Hoi Frank,

Als jij foto's op een (eigen) server zet en middels de

[ img ]...[ /img ]

tags weergeeft, waarbij je uiteraard de puntjes vervangt door het URL, dan word de afbeelding hier op het forum op volledige bestandsgrootte weergegeven.

Helaas kun je verder geen maten instellen, tenminste, voor wat ik weet.

Dat heeft overigens ook een minpuntje: Als het bestand te groot is zal bij het weergeven op het forum de site vervormen, omdat de foto namelijk in de site word weergegeven...

Groeten,

Peter

Edited by El-Rio-Grande
Posted

N.a.v. onderstaande opmerking, heb ik de volgende vraag. Hoe moet je op dit forum foto's uploaden, zodat je ze direkt groot in beeld krijgt i.p.v. als miniaturen die je moet aanklikken?

"@moderator: het is niet geheel duidelijk hoe up te loaden en ik zie foto's in de postings en losse flash files die klein vertoond worden, dit is een beetje verwarrend."

Als ik foto's upload krijg ik ze in mijn postings als kleine miniaturen, en bij andere leden worden het wel direkt grote foto's. Ik heb zelf een Apple, misschien is dat het probleem. Ben benieuwd naar de oplossing!!

Sandor :angel:

Posted

Hallo Sandor,

Het verschil zit hem in hoe de foto's aan de post worden gekoppeld. Je kunt een foto op een 'eigen' locatie zetten, bijvoorbeeld een eigen webdomein of online fotoalbum, en het dan invoegen middels de [ img ] tags.

De afbeeldingen worden dan op volledige grootte weergegeven, volledige bestandsgroote.

Je kunt ze als bijlage invoegen in een post. Dan verschijnen ze als aanklikbare miniatuur.

Dan is er nog de optie om afbeeldingen te uploaden naar het fotoalbum op dit forum, in het menu aan de linker kant van het scherm (Site Navigatie) >> Fotoalbum.

Ik hoop dat e.e.a. zo duidelijker is. Zo niet, gewoon vragen, ik zal dan mijn best doen om het zo goed als mogelijk uit te leggen...

Groeten,

Peter.

Posted

Ik snap em nu.

Ik heb even een willekeurige foto van kia-man gepakt en die blijkt 1024 pix breed te zijn.

Dat kan dus zonder problemen. (op eigen domein)

Up te loaden foto's mogen niet groter zijn dan 620 pix. (breed)

Helder.

Hey Sandor: en een Kia en een Mac, goeie combinatie :)

grtz

Frank

• 1 month later...
Posted
Ik zal kijken of ik hier vanmiddag even de kans voor heb. Zo niet, word dat waarschijnlijk vanavond, dat ik de foto's er weer in zal zetten..

Groeten,

Peter

Dat zeg ik nou wel zo mooi, maar zie nu dat er onder deze link:

http://www.kiaclub.nl/bijeenkomsten-evenementen-nederland/1218-kia-dag-oss-2008-a.html#post8822

De foto's gewoon nog steeds worden weergegeven..

Dus zie bovenstaande link voor foto's, zal ze in een later stadium weer in een eigen album hier op de site plaatsen. Zal alleen nog even duren, Jheroen is op vakantie en er moest nog e.e.a. ingesteld worden geloof ik...

Groeten,

Peter