Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verbruik van de Rio.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Wat ik wel vreemd vind is dat de brandstofmeter op 0 staat terwijl er nog ongeveer 10 liter inzit. Ik tank altijd 35 liter...volgens mij kan er 45 liter in. Ik heb een KIA Rio 1.3 uit 2002. Heb het brandstoflampje ook nog nooit aan gezien.

Heb hetzelfde. Mijn Rio (ook 1.3 uit 2002) geeft ook 0 aan terwijl er nog 10 liter inzit. Heb altijd 5 liter extra mee, heb dus een keer geprobeert of het lampje het wel doet. Als je tussen de 10 en 5 liter overhebt, knippert hij soms aan en dan weer uit. Bij 5 liter en minder brand hij constant. Bij mij gaat het metertje dan ook door onder 0 punt.

Geplaatst

Dat is om te voorkomen dat je zonder komt te staan en optijd gaat tanken. Vroeger op brommertjes had je wel eens een "reservetank" waar nog een rest-beetje brandstof inzat. Dat kun je in dit geval dus ook zo zien.

Advies is om hem nooit helemaal leeg te rijden. Rommel in je tank komt dan in je brandstoffilter terecht, waardoor je verstoppingne krijgt, dus stotterende motoren en een hoop ellende. Ik tank daarom tussen het eennalaatste en het laatste streepje in, en op vakanties naar frankrijk op de helft ongeveer, omdat ik het wel heb meegemaakt dat er 200 km geen benzinepomp te bekennen was..

• 1 maand later...
Geplaatst

Ben net terug van een korte vakantie. Heb met een afgeladen auto gereden (dakkoffer vol, kofferruimte vol en de volledige bezetting van de 5 zitplaatsen. Ik heb in totaal 25 liter getankt voor de heenreis (halve tank), verbruikt over 212 kilometer. Een verbruik van 1 op 8,5... Het is niet zuinig, maar ach... ik vind het een zeer net verbruik voor mijn rijstijl en de zware belading..

Geplaatst

vandaag maar weer eens getankt en kwam uit op 1:13,5.

dit was met een vol beladen auto 2 volwassen, 3 kleine kinderen kofferbak nokvol en een dakkoffer van 450 liter ook vol geladen.

groot gedeelte van de weg rond de 130 gereden.

dus dan vind ik het geen slecht resultaat.

gr ronald

Geplaatst

Zo dan heb ik het nog slecht gedaan zeg... Kan me niet voorstellen dat de dakkoffer er 5 kilometer per liter vanaf snoept met 130/140 km/h...

Geplaatst

Vandaag weer terug gekomen van een weekje weg (Duitsland). Onderweg naar huis lekker door kunnen rijden. Heb beslist niet langzaam gereden.

In Duitsland lag mijn gemiddelde snelheid rond de 150 (schat ik). Een eindje de 180 aangetikt.

Ik heb nog niet getankt, maar de wijzer staat wel nog boven halfvol en vertrok met een vrijwel volle tank.

Zodra ik getankt heb, vul ik mijn berichtje wel aan...

Groetjes,

Peter

Geplaatst

Ik heb maar eens gekeken bij welke stand het lampje ging branden.

Ik rij best pittig, en was afwisselend rijdend over de snelweg, en in de stad, veel remmen en optrekken dus

Bij 539 ging het lampje branden, dus ik was helemaal blij, daar ik normaal rond de 350 km moest tanken. Oja, tis een 1.5

Geplaatst

hoi miranda ik denk dat je dan z'n 40/41 liter heb getankt en dan rijd je 1:12/13. dat is zeker niet verkeerd.

hoeveel moest je dan tanken met de nissan als je er maar 350km mee kon rijden?

gr ronald

Geplaatst
Vandaag weer terug gekomen van een weekje weg (Duitsland). Onderweg naar huis lekker door kunnen rijden. Heb beslist niet langzaam gereden.

In Duitsland lag mijn gemiddelde snelheid rond de 150 (schat ik). Een eindje de 180 aangetikt.

Ik heb nog niet getankt, maar de wijzer staat wel nog boven halfvol en vertrok met een vrijwel volle tank.

Zodra ik getankt heb, vul ik mijn berichtje wel aan...

Groetjes,

Peter

Vandaag dus even getankt. Brandstofverbruik: 1 liter op 14,53 km.

Mag dus niet klagen...

Groetjes,

Peter

Geplaatst

Als ik dit zo lees ben ik helemaal jaloers!

Ik rij wel geen Rio (Cee'd SW 1.4 ISG), en die had een beloofde 1:16,9 volgens fabrieksopgave.... Ik haal maar een magere 1:12,2 met een normale rijstijl.

Geplaatst

hoi patten,

wel een groot verschil met de opgegeven gegevens.

je ziet het ze kunnen beter weer de oude auto's terug halen voor het gebruik :P.

er zal ook wel een aardig verschil aan gewicht zijn met de auto's en ik rij zonder airco. ik weet niet of de meeste zonder rijden maar dat schilt ook .

gr ronald

Geplaatst

Met de Almera had ik net zo'n grote tank als de Rio.

Maar op de een of andere manier zoop ie benzine. Ik heb hem helemaal na laten kijken, maar ze konden niks vinden wat de reden kon zijn voor het benzine verbruik.

Dat was dan ook de reden dat ik hem verkocht heb, want het werd een dure grap elke keer..

• 2 maanden later...
  • 2 weken later...
Geplaatst
laatst weer eens gekeken wat het verbruik is. ik blijft rond de 1:14 hangen en dat met een pittige rijstijl.

maar dan wel geen airco maar wel ramen open.

gr ronald

Ronald, jij gebruikt dus geen Airco, maar jij gebruikt de ARKO (Alle Ramen Kunnen Open);)

Mijn verbruik schommelt een beetje, tussen de 1 op 11 en de 1 op 14, maar goed, ik rijd door de weeks veel kleine stukjes als woon/werk verkeer..

Groetjes,

Peter

• 7 maanden later...
Geplaatst

mijn Rio xs uit 2001, ook 1.3 rijd ongeveerd 1 op 14 gemiddeld, en dan rij ik vrij rustig en niet harder dan 120, banden altijd op spanning en schakel snel door. in de winter rijdt hij ongeveer 1 op 12. Ik het verwacht dat ie zuiniger zou zijn.

Geplaatst
Ik rijd ongeveer 1:15 / 1:16, opzich redelijk zuinig. Wat ik wel vreemd vind is dat de brandstofmeter op 0 staat terwijl er nog ongeveer 10 liter inzit. Ik tank altijd 35 liter...volgens mij kan er 45 liter in. Ik heb een KIA Rio 1.3 uit 2002. Heb het brandstoflampje ook nog nooit aan gezien.

Ik rij dezelfde auto als jij, en ik heb het lampje ook nog nooit aangezien.

terwijl het pijlte in het rood stond.. dus er zit dan nog 10 liter in. Dat wist ik niet, goed dat ik het weet nu

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...