Ga naar inhoud

Sportage 2009


Dutchdragon

Aanbevolen Berichten

Ik zal het hier maar neerzetten, maar ook ik ga langzamerhand beginnen om de sportage een beetje aan te passen waar het kan.

Het begon allemaal met een chromen-bumper grille en de pushbar :

IMG_1109.jpg

Afgelopen vrijdag de nieuwe velgen binnen gekregen.

Merk League 208 Nocturne 19" Met Bridgestone banden eronder 245/40/19 :

IMG_1116.jpg

IMG_1117.jpg

IMG_1118.jpg

Verder is er vrijdag nog gespeeld met de verlichting en hebben we er Bi-Xenon in gezet, teven ook Xenon stads-verlichting. Hier zal ik kijken of ik vanavond nog foto's schiet.

Het vervangingsfilter van Green was nog niet binnen. Deze zal hopelijk aankomende week binnenkomen.

Nu vond ik en m'n maat van het tuningsbedrijf dat ie toch nog wel veel ruimte in de wielkast heeft. Dus gaat er snel een verlagingskit onder en zal de sportage 4cm naar beneden komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ziet er goed uit!

De ruimte in de wielkassen is wel duidelijk zichtbaar op de foto's. Ben benieuwd hoe het eruit ziet als ie verlaagd is.

Ook de foto's van je Sportage met Xenon zijn interessant uiteraard..

Groeten,

Peter

Ja die komen eraan als ik weet hoe ik nachtfoto's moet schieten met dat ding hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja die komen eraan als ik weet hoe ik nachtfoto's moet schieten met dat ding hahaha

Gewoon in de schemer met een statiefje zonder flits.

Dus buitenlicht en jouw lampen een beetje in balans, da's al.

btw met die kleinere wielomtrek zijn de eerste 2 versnellingen nog korter, toch ?

En je snelheids meter klopt niet meer, of zie ik iets over het hoofd..

Hoe is het met jouw oplopend toerental tussen het schakelen?

Ik wordt er iig doodmoe van.

grtz!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewoon in de schemer met een statiefje zonder flits.

Dus buitenlicht en jouw lampen een beetje in balans, da's al.

btw met die kleinere wielomtrek zijn de eerste 2 versnellingen nog korter, toch ?

En je snelheids meter klopt niet meer, of zie ik iets over het hoofd..

Hoe is het met jouw oplopend toerental tussen het schakelen?

Ik wordt er iig doodmoe van.

grtz!

Dan mag ik wel eerst een statief gaan kopen hahaha snap geen bal van dat ding wat ik heb. Denk dat ik er maar moet spelen. heb iig een Canon eos 400D gehad toen d'r tijd.

Over verschil in de snelheidsmeter, was nihil als ik 100 rij op de teller rij ik 97. Met schakelen tussen de toeren merk ik ook niks, voor mij blijft het hetzelfde gevoel als voorheen. Kan best dat er een klein verschil in zit

Moet wel toegeven dat ie veel lekkerder rijd met deze velgen dan met de standaard velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Over verschil in de snelheidsmeter, was nihil als ik 100 rij op de teller rij ik 97. Met schakelen tussen de toeren merk ik ook niks, voor mij blijft het hetzelfde gevoel als voorheen. Kan best dat er een klein verschil in zit

Moet wel toegeven dat ie veel lekkerder rijd met deze velgen dan met de standaard velgen.

Heb je een PMmetje gestuurd.

Bij mij is 100=93 km/h volgens TomTom.

Wat is lekkerder rijden ? (subjectief natuurlijk)

Nog stugger ? of juist niet.

Share-it

grtz!

Link naar reactie
Delen op andere sites


@bigwade : Tomtom is niet nauwkeurig ;) of staat ie aangesloten op je bak? Dit is getest met de navi ( pioneer avic-X1R ) die uit m'n prelude is gekomen en in de auto van m'n vriendin zit. Die staat aangesloten op de bak en geeft de juiste snelheid aan zonder afwijking, zou dit niet aangesloten zijn werkt de digitale km-teller ook niet. Zowel in de prelude als de swift sport geeft hij een andere snelheid aan dan de teller in de auto zelf, bij de prelude was dit een afwijking 3km/h en de swift afwijking 5km/h.

Over lekkerder rijden : hij stuurt veel beter, reageer sneller met sturen. Beter als met de standaard bandjes en velgies.

@Force : Ik heb geen flauw idee hoe breed ze zijn, kan het wel navragen aan die maat van me die ze besteld heeft. En ze zitten nog net binnen de wielkas ( dacht ik zo ff snel ) Zal morgen gelijk ff kijken voor je.

Greetz,

Ursin

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Force : Ik heb geen flauw idee hoe breed ze zijn, kan het wel navragen aan die maat van me die ze besteld heeft. En ze zitten nog net binnen de wielkas ( dacht ik zo ff snel ) Zal morgen gelijk ff kijken voor je.

Greetz,

Ursin

Ok, bedankt Ursin. Das vriendelijk...

Ben eens benieuwd want op foto zijn het precies echt brede banden/velgen en komen ze beetje uit de kas! :punk:

De gegevens van een velg (Diameter/Breedte/ET-waarde) staan ook altijd weergegeven aan de binnenkant van de velg...

Nie dat ik nu verlang dat je er eventjes

Link naar reactie
Delen op andere sites


@bigwade : Tomtom is niet nauwkeurig ;) of staat ie aangesloten op je bak?

Nee joh, ik heb een losse recente TomTom en die bepaalt de snelheid via de satellieten.

Dat kan na 5 km zelfde snelheid op de "snelweg" toch niet ZO erg afwijken ?

grtz!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik bedoel met die pioneer dat ie aangesloten staat op de bak van je auto en die bepaald het aantal wentelingen voor de snelheid, dus hetzelfde die de meting naar je kilometerteller in je auto doorgeeft. Daar geeft hij een verschil aan op de digitale teller van de pioneer nauwkeurig dus 100 km/h op de teller in de auto is digitaal op de pioneer 96,7 km/h rond ik zelf af naar 97.

@Force : De velg staat mooi op de rand en niet er buiten. Dus de foto geeft je een andere kijk. Banden + velg staan nog net mooi binnen de kast.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals belooft, vandaag had ik ff zin om de auto te wassen met Meguiars zeker ook omdat m'n velgen vies waren.

Maar ik heb gelijk even foto's geschoten van de xenon verlichting op de auto.

Hieronder eerst een foto met alleen de Xenon stadslichten aan:

IMG_3642.jpg

Hieronder gewoon met de verlichting aan:

IMG_3641-1.jpg

En van voren met alleen stadverlichting aan:

IMG_3643A.jpg

En van voren met de verlichting aan:

IMG_3644.jpg

Ik ga er vanuit dat ik geen foto's hoeft te plaatsen van de xenon met groot-licht aan.

Groet,

Ursin

aangepast door Dutchdragon
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan hem alleen in hoogte aftellen en ik heb geen sproeiers voorop. Die sproeiers is eigenlijk onzin. Is de auto van een ander bouwjaar dan mag het wel en wat is het verschil daarin? Niks.

Ik ga geen nieuwe bumper met koplampsproeiers halen, kost je al gauw rond de 15 a 1600 euro in kleur.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...