Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
ivoo

Achteruitrijcamera installeren op Pioneer Avic f940bt

Recommended Posts

Van de week bezig geweest met het installeren van een achteruitrijcamera. Hier even een paar puntjes waar wij tegen aan liepen. In deze camera zijn de hulp lijnen al gelukkig kun je ze in je radio zelf uit zetten zo dat je geen dubbele lijnen krijgt.

IMG_1130.jpg

Ik had deze camera besteld voor 49 euro. Past mooi in de kenteken verlichting. En als je het niet weet zie je hem niet. Er zit 5 meter AV kabel bij met een remote draad dit is genoeg om de kabel knap weg te werken.

IMG_1134.jpg

Fitting van huidige verlichting over plaatsen bijna geen verlies aan licht op je kenteken verlichting.

IMG_1137.jpg

Draaien naar binnen via het gat midden achter.

IMG_1150.jpg

kappen achter even weg halen om de stekker van de achter uit rij verlichting te vinden deze zit achter de bovenste kap het is de grootse stekker daar in zitten rechts achter 2 groenen draden een groen met een zwarte streep dat is de draad aan de linker kant. Hier op sluit je de voeding van de camera en de schakel draad van de camera.  werk je av kabel weg via de de kappen bij de onder droppels

image.jpg

Dashboard demonteren de radio er uit kwamen we er achter dat de Pioneer rca kabel niet mee geleverd was door kia of door de vorige eigenaar niet me geleverd. Via marktplaats even een nieuwe gekocht kleine tegenvaller van 39 euro. hier op sluit je de av kabel aan. de schakel draad gaat op de roze draad achter je radio.

IMG_1152.jpg

Na het installeren schakelde de radio verkeerd. Dit is een instelling. Je kunt bij polariteit instellen of er geschakeld moet worden bij een positief of negatief signaal. Door te kiesen tussen massa en batterij.

Met een paar kleine probleempjes is het prima gelukt.

Hoi, ik kom er nog stees niet uit dus mogelijk kan en wil je mij verder helpen.

Ik heb de camera met een gele tulp, een rode en zwart/rode draad en een klein stukje rood draad aan beide zijden waar de tulp stekkers aan zitten.

Ik heb nu alleen beeld als ik de auto aanzet. Schakel ik hem in achteruit dan gaat de camera aan.

staat mijn radio echter op navigatie of radio en ik zet hem in zijn achteruit dan doet hij niks.

Ik heb de gele tulp in de bruine tulp van de radio gedaan, het kleine stukje rode draad op violet wit. Achterin de zwarte op de massa en de rode op groen/zwart in eerste instantie. Hij deed toen niks. Daarna de rode draad op de groene ernaast en dan krijgt de camera wel voeding.

Wat bedoel jij eigenlijk met de schakeldraad op roze? Deze roze zit verdr nergens op aangesloten. Ik kom er in ieder geval niet uit.

Heb je je achteruitrij signaal op de radio aangesluiten en eventueel bij de invoer instellingen gekeken. Het zou dan inprincipe dan werken als je em in zn achteruit zet dat de radio automaties naar achter camera springt

Vannacht om 3:00 uur lag ik nog steeds wakker ervan. Ik naar de auto gelopen, de kleine rode draad nogmaals op dezelfde kabel aangesloten als waar de rode op moet (achteruitrijlicht) en de auto gestart nu was het verschil dat hij niet gelijk op de camera sprong maar gewoon op navigatie. Auto in zijn achteruit en niks. Ik de polariteit voor de gein maar weer eens veranderd in de radio, en wat denk je,jawel hij deed het opeens. Heel vreemd want dit had ik allemaal al een keer gedaan en toen deed hij niks??? Maar hij werkt nu goed dus de boel weer dicht gemaakt en nu op naar de volgende klus

O btw, zoals in het eerste bericht staat klopt het bij mij niet. De zwart/groene draad waarover gesproken wordt is niet van de achteruitrijlichten! Dat is de voedingsdraard voor de achterlichten. Als je op de stekker kijkt zitten er rechts achterin een groen/zwarte draad en daarnaast een groene, de laatste moet je dus hebben. O en voor bij de radio moest ik niets aansluiten op de roze draad zoals in bericht 1. De tulp gewoon op de bruine tulp en het rode draadje op violet/wit.

Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk