Bollie Geplaatst 27 Mei, 2009 Geplaatst 27 Mei, 2009 Kreeg van mijn dealer te horen dat hij in de haven staat en dat de importeur er alle druk op zet om de auto vrijgegeven te krijgen. M.i. heeft het er mee te maken dat er pas vanaf 2 juni weer kentekens voor KIA's aangevraagd kunnen worden en de dealers wachten met het 'afroepen' van hun bestellingen tot het moment dat er weer kentekens aangevraagd kunnen worden. Denk niet dat dealers zitten te wachten op ladingen KIA's die niet afgeleverd mogen worden...vandaar dat ze vooralsnog in de haven blijven staan... Gaan KIA's welke geproduceerd worden in Europa ook via die Haven ? Quote
wendy1978 Geplaatst 27 Mei, 2009 Geplaatst 27 Mei, 2009 Onze auto staat al gewoon bij de dealer. We kunnen hem gewoon aanraken, maar er niet in rijden. Weet je hoe frustrerend dat is... Quote
Wimk Geplaatst 27 Mei, 2009 Topic Starter Geplaatst 27 Mei, 2009 Mijn auto staat op transport, de auto staat al ruim een maand in nederland, en staat nu op transport, en de dealer kan nog niet zeggen wanneer de auto bij de dealer binnenkomt. Quote
kialovers Geplaatst 28 Mei, 2009 Geplaatst 28 Mei, 2009 Onze auto staat al sinds 12 maart op transport, en afgesproken was "toen" dat we er 20 maart mee konden rijden Quote
jurjen Geplaatst 28 Mei, 2009 Geplaatst 28 Mei, 2009 Ga er maar niet van uit ik moet het allemaal nog maar zien. En als ik zometeen denk dat hij binnen is ben ik hem nog 2 a 3 weken kwijt voor de lederen bekleding enz... Die wordt achteraf ingebouwd. Pfff Quote
Wimk Geplaatst 28 Mei, 2009 Topic Starter Geplaatst 28 Mei, 2009 Ik heb ook een kia besteld met leren bekleding, maar volgens de dealer zit dat er al in vanaf de fabriek, alleen stuurbekrachtiging en de pioneer radio moest nog in nederland ingebouwd worden. Hoop dat dit klopt Quote
PetervanAmen Geplaatst 28 Mei, 2009 Geplaatst 28 Mei, 2009 Af en toer begrijp ik dingen niet, waarom praat de ene over lederen bekleding die er door de dealer nog ingezet moet worden en de ander weer over stuurberachtiging die door de dealer wordt gedaan. Dit zijn toch zeker zaken die al in de fabriek worden gedaan!! Stuurbekrachtiging is overigens gewoon een standaard of wil je dat deze eruit moet worden gehaald!?!?!?!?!?!? Natuurlijk is het allemaal heel vervelend dat er nog niets geleverd wordt, ook ik zit met smart te wachten opm mijn nieuwe CEE'D. Maar ik hoop wel dat mijn dealer zich niet hoeft te bemoeien met de lederen bekleding en de stuurbekrachtiging. Dit doen ze in de fabriek namelijk heel wat sneller! Quote
PetervanAmen Geplaatst 28 Mei, 2009 Geplaatst 28 Mei, 2009 Beste heer van Amen, Allereerst bieden wij u onze excuses dat wij niet eerder hebben kunnen reageren op uw e-mail. Dit heeft te maken met de ontwikkelingen omtrent Kroymans Corporation. Momenteel zijn wij, Kia Motors Nederland, volop bezig een doorstart te maken en zullen binnen afzienbare tijd weer alle processen normaal verlopen Onze activiteiten zijn inmiddels ondergebracht bij de fabrikant, Kia Motors Europe. Wij bevinden ons momenteel in de opstartfase daarvan, wat met zich meebrengt dat erkenningen, vergunningen e.d. opnieuw moeten worden aangevraagd. Dat zijn weliswaar formaliteiten, maar deze vergen helaas soms wel enkele weken. De laatste fase, het verkrijgen van een vergunning voor afgifte van kentekens, is nu in behandeling bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer en kan Quote
Wimk Geplaatst 28 Mei, 2009 Topic Starter Geplaatst 28 Mei, 2009 Af en toer begrijp ik dingen niet, waarom praat de ene over lederen bekleding die er door de dealer nog ingezet moet worden en de ander weer over stuurberachtiging die door de dealer wordt gedaan. Dit zijn toch zeker zaken die al in de fabriek worden gedaan!!Stuurbekrachtiging is overigens gewoon een standaard of wil je dat deze eruit moet worden gehaald!?!?!?!?!?!? Natuurlijk is het allemaal heel vervelend dat er nog niets geleverd wordt, ook ik zit met smart te wachten opm mijn nieuwe CEE'D. Maar ik hoop wel dat mijn dealer zich niet hoeft te bemoeien met de lederen bekleding en de stuurbekrachtiging. Dit doen ze in de fabriek namelijk heel wat sneller! Noi ik zal het je gauw vertellen, Ik heb de kia ceed sw exclusive 1.6 besteld. Daar zit standaard geen stuur bekrachtiging op, dus die wordt later ingebouwd, verders zit er wel standaard leren bekleding in, dus ik ga er vanuit dat die er in de fabriek ingezet kan worden. Ik kan het niet mooier voor je maken, we vinden het allemaal niet leuk wat er gebeurt. Quote
kialovers Geplaatst 28 Mei, 2009 Geplaatst 28 Mei, 2009 Peter, van wanneer is deze mail van Kia NL? Quote
bigwade Geplaatst 28 Mei, 2009 Geplaatst 28 Mei, 2009 Noi ik zal het je gauw vertellen,Ik heb de kia ceed sw exclusive 1.6 besteld. Daar zit standaard geen stuur bekrachtiging op, dus die wordt later ingebouwd, verders zit er wel standaard leren bekleding in, dus ik ga er vanuit dat die er in de fabriek ingezet kan worden. Ik kan het niet mooier voor je maken, we vinden het allemaal niet leuk wat er gebeurt. http://www.kia.nl/~/media/Files/Upload/NL/Prijzen/Kia%20cee%20d%20prijslijst%20mei2009.ashx ALLE CEED's hebben standaard stuurbekrachtiging. Je dealer lult maar wat of je wordt getilt. grtz Quote
Henk.W Geplaatst 29 Mei, 2009 Geplaatst 29 Mei, 2009 Erg raar alle Ceed's hebben een elektrische stuurbekrachtiging van het goedkoopste tot het duurste model af fabriek, waar moet hij komen te zitten? op de achteras?. Dit is een fabel van de dealer. Quote
PetervanAmen Geplaatst 29 Mei, 2009 Geplaatst 29 Mei, 2009 (aangepast) De originele gegevens uit mijn mailtje van KIA, het is een antwoord van afgelopen woensdag. Het hele mailtje staat op het eind van pagina 3. Alle staat dus nog in de wacht!!! Onderwerp: Aflevering nieuwe KiaAfzender: mijnkia Ontvanger: peter@vanamen.net Datum: Wo 09:41 29 Mei, 2009 aangepast door PetervanAmen Quote
GeertB Geplaatst 29 Mei, 2009 Geplaatst 29 Mei, 2009 Dit verhaal vertelde mijn dealer ook inzake mijn bestelde Kia Soul. Inmiddels is de datum van 26 mei weer opgeschoven naar 2 juni. Quote
Wimk Geplaatst 29 Mei, 2009 Topic Starter Geplaatst 29 Mei, 2009 Ik heb net gehoord dat ik vrijdag de 12de kan gaan rijden. Nog 2 weken geduld dus Quote
Wimk Geplaatst 29 Mei, 2009 Topic Starter Geplaatst 29 Mei, 2009 Erg raar alle Ceed's hebben een elektrische stuurbekrachtiging van het goedkoopste tot het duurste model af fabriek, waar moet hij komen te zitten? op de achteras?.Dit is een fabel van de dealer. hahaha sorry, het gaat niet om stuurbekrachtiging maar om Cruise Control Quote
PetervanAmen Geplaatst 29 Mei, 2009 Geplaatst 29 Mei, 2009 Noi ik zal het je gauw vertellen,Ik heb de kia ceed sw exclusive 1.6 besteld. Daar zit standaard geen stuur bekrachtiging op, dus die wordt later ingebouwd, verders zit er wel standaard leren bekleding in, dus ik ga er vanuit dat die er in de fabriek ingezet kan worden. Ik kan het niet mooier voor je maken, we vinden het allemaal niet leuk wat er gebeurt. Brochure overal waar de S staat betekend het STANDAARD de O staat voor OPTIONEEL. Ik zie toch duidelijk bij alle modellen een S staan UITRUSTING X-pect X-tra Fifteen X-ecutive X-clusive VEILIGHEID A.B.S. Anti Blokkeer Systeem s s s s s E.B.D. Elektronische Remkrachtverdeler s s s s s E.S.P. (incl. T.C.S. en B.A.S.) Elektronisch Stabiliteits Programma o o o o s Airbags Twee airbags v Quote
Wimk Geplaatst 29 Mei, 2009 Topic Starter Geplaatst 29 Mei, 2009 Het ging om cruise control, sorry Quote
PetervanAmen Geplaatst 30 Mei, 2009 Geplaatst 30 Mei, 2009 Vanmiddag bij de Dealer Kia Motorhuis te Schiedam langsgeweest. In de computer staat mijn KIA CEE'D 1.4 ISG X-Ecutive Piston Grey op transport is gezet en dus met een paar dagen in Nederland aankomt. Mits alles klopt en er weer kentekens worden uitgegeven moet het niet al te lang meer duren. Als hij bij de dealer aankomt duurt het nog ongeveer 8 dagen om hem helemaal klaar te hebben voor aflevering. Quote
jurjen Geplaatst 2 Juni, 2009 Geplaatst 2 Juni, 2009 Ja dames en heren het is vandaag dan 2 juni volgens vele de dag dat de kia's weer op kenteken mogen worden gezet. Heeft iemand al wat gehoord of hetgeen wat beloofd is ook werkelijkheid is? Quote
Bollie Geplaatst 2 Juni, 2009 Geplaatst 2 Juni, 2009 Tsja...idd 2 juni...ben benieuwd. Moet de auto (Sportage 2.0 Xtra 4WD) bij de dealer wel eerst binnenkomen uiteraard...en dat bericht heb ik helaas nog steeds niet ontvangen.... Quote
jurjen Geplaatst 2 Juni, 2009 Geplaatst 2 Juni, 2009 Voor mij hetzelfde verhaal (Kia Pro_Ceed 1.4 ISG Fifteen) heb de dealer weer een mail gestuurd maar ik krijg steeds meer het idee dat ze me niet meer terug durven mailen. Quote
PetervanAmen Geplaatst 2 Juni, 2009 Geplaatst 2 Juni, 2009 Dit mailtje van KIA was van vorige week woensdag (morgen dus een week geleden). Sorry voor de late reactie:!: Quote
jurjen Geplaatst 2 Juni, 2009 Geplaatst 2 Juni, 2009 NIKS!!!! Vanmorgen voor 11en mailtje gestuurd pffffffff Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.