Ga naar inhoud

krasjes?


jesbo

Aanbevolen Berichten

Hallo,

 

Ik heb een zwarte ( metalic? ) picanto sportsline, maar na een paar dagen zag ik al krasjes in de lak?

Het lijkt ook wel of er een hele dunne laklaag op zit, heb geinformeerd bij een spuiterij en daar werd mij ook verteld dat deze lak wel van hele slechte/dunne kwaliteit is.

Er zit ook een master-care platinum behandeling op, vraag me af of het dan normaal is dat er zo snel krasjes op kunnen komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 8 maanden later...

Hier zelfde geval met de zwarte lak. Mini steenslagdingetjes roesten zelfs al. Heb het neergelegd bij de dealer, maar verwacht dat ze schuilen onder dat het door het gebruik komt. Mijn picanto is 1,5jaar en ben dusdanig ontevreden dat ik hem inruil, echt zonde want de auto zelf is leuk en helemaal af qua opties.

Zelfs de verkoper erkent dat de zwarte lak niet al te best is. Amper metallic in te vinden. De lichte kleuren zijn beter, daar zie je metallic ook met het blote oog. Jammer genoeg vermelden ze dit niet bij de aanschaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...

Ook mijn oude Kia Picanto 2013, zwart van kleur had een hele slechte en zwakker lak. De lak kraste zelfs bij het wassen met een hele zachte spons. Inderdaad de dealer wil hier niet aan. Je kan namelijk alleen maar aanspraak maken op de garantie wanneer er van onderuit de lak schade ontstaat. Alle oorzaken van buitenaf vallen onder eigen risico.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zijn wit en zwart niet juist alle kleuren tegelijk?

Rood- groen- en blauw licht geeft immers wit.

En geel, magenta en cyaan verf geeft zwart.... :-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op ‎13‎-‎12‎-‎2016 om 16:25 zei Ron Penguin:
Of je het nu mooi vindt of niet, wit en zwart zijn officieel geen kleuren :wink: 


Aaah ik snap het .... Dus jij denk dat ik bij de dealer naar binnen ben gelopen en om een auto zonder kleur heb gevraagd...

En oja dan hebben we de "Van Dale" nog, wat zegt die nou over "wit"

   1   wit (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)

  1. van de helderste, lichtste kleur (tegenstelling: zwart): de witte vlag teken van overgave; een witte kerst met sneeuw; de wereld van het witte doek de filmwereld; witte pomp benzinepomp met lagere verkoopprijzen dan de algemeen vastgestelde.


Huh hebben ze het daar ineens ook over KLEUR

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...