Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sinds begin dit jaar heb ik problemen met de electronica van mijn Ceed.

De spiegels klappen spontaan in en uit, de welkomst verlichting in de deurgrepen, doen het dan wel en dan weer niet, de binnenverlichting kan zomaar spontaan aan en uit gaan gaan, terwijl de auto gewoon op de parkeerplaatst staat, de alarm lichten kunnen ook zomaar uit en aan gaan, deuren die niet open of dicht gaan, soms wordt er aangegeven, dat de sleutel niet in de auto is, terwijl wij er gewoon inzitten, of er wordt aangegeven, dat de sleutel nog in de auto zit, terwijl wij buiten staan en hem niet op slot kunnen krijgen.

De dealer heeft als eerste de batterij van de smart key vervangen, want dat zou het probleem zijn. Eenmaal op vakantie in Frankrijk, kwamen de problemen terug met het gevolg, dat ik op een dag met een lege accu stond.

Met Kia assistentie, gebeld en deze heeft gezorgd dat er een starthulp kwam.

Direct naar een Franse dealer gereden (die niet erg blij was om een buitenlander te helpen) en daar heeft men nieuwe software op de computer gezet.

Eeenmaal terug in Nederland, heeft de dealer nieuwe deurgrepen geplaatst, want waarschijnlijk lag het aan de antennes die daarin zitten, die zouden misschien het signaal van de smart key  niet goed opvangen.

Nieuwe antennes geplaatst en het probleem zou over moeten zijn. Na een paar weken begon het hele circus weer opnieuw. De auto heeft een week bij de dealer gestaan en in overleg met Kia Nederland is er een nieuwe computer ingezet.

Nu weer een aantal weken verder, begint het gewoon weer van voren af aan. De spiegels klappen (dan wel en dan niet) niet uit als je bij de auto komt en soms als je parkeert gaan de alarmlichten aan en uit.

Ik heb weinig vertrouwen in mijn Ceed en elke keer als ik hem gebruik, dan denk ik, wat zal er nu weer zijn en zal hij wel starten. Kijk dat de spiegels niet automatisch in en uitklappen, dat vind in niet zo erg, daar is mee te leven, maar het geeft wel aan dat er iets niet goed zit en dat is verontrustend.

Heeft iemand dezelfde problemen en wat is er aan gedaan.

Graag hoor ik van je.

Groeten Hobby2014

Geplaatst

Ik heb zoiets ook mee gemaakt met een andere auto.

En dat had te maken met de dynamo die niet genoeg stroom genereerde.

En op sommige momenten leek dashboard een kerstboom ,lampjes aan lampjes uit stuurbekrachtiging aan en uit.

Ik hoop dat mijn informatie je een stukje verder brengt.

Geplaatst

Ik heb zoiets ook mee gemaakt met een andere auto.

En dat had te maken met de dynamo die niet genoeg stroom genereerde.

En op sommige momenten leek dashboard een kerstboom ,lampjes aan lampjes uit stuurbekrachtiging aan en uit.

Ik hoop dat mijn informatie je een stukje verder brengt.

Dag Bingobeer,

Bedankt voor jouw reactie, misschien heeft de garage er iets aan. Ik kaart het aan.

Geplaatst

Bij mijn ceed (JD) zijn de handgrepen helemaal vervangen omdat er sluiting in was gekomen door smeltwater. Ook bij mij inklappende spiegels resulterend in een lege accu.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk

Geplaatst

Beste Newbie,

Bedankt voor je reactie.

Inmiddels heb ik alweer een afspraak staan op 7 december, ze gaan dan opnieuw de auto nakijken.

Heb begrepen, dat ze nu denken dat er iets is met de massa.

Groeten,

Hobby2014

• 3 weken later...
Geplaatst

Bij mijn ceed (JD) zijn de handgrepen helemaal vervangen omdat er sluiting in was gekomen door smeltwater. Ook bij mij inklappende spiegels resulterend in een lege accu.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk

Beste Vluppe, sorry voor mijn late antwoord.

De handgrepen zijn in juli al vervangen, dit bracht geen oplossing.

Vorige week heeft de auto de gehele week bij de dealer gestaan en het probleem zou zijn opgelost.

Vandaag weer gebracht want er is niets veranderd, het probleem is er nog steeds.

Inmiddels hebben wij door dit probleem, 1 keer met pech gestaan in Frankrijk en is hij 4 keer bij de dealer geweest.

Gebeld met KIA Nederland en daar geeft men aan, dat het een zaak is van de dealer en dat KIA Nederland geen partij is in deze.

Had ik dan toch voor de Toyota Auris moeten kiezen?

Groeten,

Hobby2014

Geplaatst

probeer eens een andere dealer

eentje die niet bang is om de boel eens goed door te meten 

een defecte ontvanger lijkt mij niet de oorzaak dan wert je sleutel gewoon niet aan die zijde 

ik heb zelf wel een probleem met me spiegels gehad (eigenschuld)die klapte ook spontaan in en uit 

en dit was gewoon een draadbreuk in de deur bedrading 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...