mien-moeke Geplaatst 3 Februari, 2016 Geplaatst 3 Februari, 2016 Even afgezien van het "klonk-bonk" probleem met schakelen... Die volg ik nog even. Een tijdje terug: Een raar geluid rechts-achter in m'n geliefde gehaktstaaf. Ik dacht aan een vast zittende handrem, want er sleet wel iets aan, en dat werd afwisselend minder en meer bij het bedienen van de handrem. De garagist ontdekte echter niets bijzonders. En toch dat geluid. *ggggs - ggggs - ggggs* Ik weer terug. Samen eens een testritje gemaakt. Bleek het het wiellager te zijn. Aangezien deze niet los door Kia worden geleverd, moest dit met naaf, ofzo (technische kennis van auto's is minimaal) Kosten: €365,-, enkel voor de onderdelen! *slik* Gelukkig is de pica niet oud (2,5 jaar) en is Kia zo lief dit onder garantie te gooien. Nou had ik ook niets anders verwacht, want ik heb nog geen 54k KM gereden met het witte monster. Maar, mijn vraag: Is dit niet heel erg snel? En waardoor zou dit kunnen komen? Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 3 Februari, 2016 Geplaatst 3 Februari, 2016 Maar, mijn vraag: Is dit niet heel erg snel? En waardoor zou dit kunnen komen? Zo dat is wel een ingreep voor een wiellager bij een auto met trommelremmen achter. Voor lagers is stof en zand funest en ik ook grootste oorzaak dat een lager stuk gaat. Vaak is een afdichting om het zand of stof tegen te houden de boosdoener. Dus in jou geval is dit pech hebben. En dan is het goed dat garantie hebt. Quote
Pugnator Fortis Geplaatst 3 Februari, 2016 Geplaatst 3 Februari, 2016 andere wielen gemonteerd? Quote
Vfrood Geplaatst 3 Februari, 2016 Geplaatst 3 Februari, 2016 Zo dat is wel een ingreep voor een wiellager bij een auto met trommelremmen achter. Voor lagers is stof en zand funest en ik ook grootste oorzaak dat een lager stuk gaat. Vaak is een afdichting om het zand of stof tegen te houden de boosdoener. Dus in jou geval is dit pech hebben. En dan is het goed dat garantie hebt. Trommelremmen achter? Mijn picanto 1.0 2006 had al schijfremmen. Quote
mien-moeke Geplaatst 3 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 3 Februari, 2016 andere wielen gemonteerd? Er zijn verse bandjes om gekomen, in Sept. 2015. Verder niet. Quote
mien-moeke Geplaatst 3 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 3 Februari, 2016 Trommelremmen achter? Mijn picanto 1.0 2006 had al schijfremmen. Mijn gehaktbommetje is idd voorzien van trommeltjes... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.