bolleton Geplaatst 7 Februari, 2016 Geplaatst 7 Februari, 2016 Hallo beste Kia rijders, In mijn zojuist aangeschafte Picanto van 2008 zit een nare ratel die vanuit het dashboard klinkt. Alle afdekplaten rond stuurkolom verwijderd waardoor de ratel nog duidelijker hoorbaar is. Het is met rechtuit rijden op klinkers, met het stuur geheel naar rechts of links blijft het weg. Het lijkt uit de stuurbekrachtiging te komen. Bij het heen en weer bewegen van het stuurwiel (stilstand) hoor je ook een soort speling. Heeft iemand hier ervaring mee, moet ik de gehele stuurbekrachtiging ter controle demonteren? Graag advies, bolleton Quote
SHEDAI Geplaatst 15 Februari, 2016 Geplaatst 15 Februari, 2016 Heb je al een olie check gedaan om te beginnen.. (zeg maar iets simpels) Quote
Picawhite Geplaatst 15 Februari, 2016 Geplaatst 15 Februari, 2016 met te weinig olie is het alleen met stuur uitdraai te horen en niet rechtuit , volgens mij anders zou de pomp kapot kunnen zijn ( lager) Quote
OptimaForma Geplaatst 15 Februari, 2016 Geplaatst 15 Februari, 2016 Heb je al een olie check gedaan om te beginnen.. (zeg maar iets simpels) Het eerste wat in mij opkomt is een steek(aandrijf)as. Omdat trillingen al gauw worden doorgegeven door de stuurinrichting lijken de geluiden soms uit het dashboard te komen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.