tijdjes123 Posted November 26, 2021 Posted November 26, 2021 (edited) Ik heb nu een tijd de kia procceed en de auto is al naar 2 dealers geweest en volgens hun komt het door het onderstel maar ik geloof het niet. Als ik boven de 100 km/h rijdt en dan rem dan trilt het stuur gigantisch. Zodra ik 100 rijdt is het weer weg. Hierbij het filmpje. je moet goed naar het stuur kijken anders zie je het niet. Hebben andere mensen dit ook? Ik had in het filmpje mijn stuur los maar normaal voel ik het gewoon door heel mijn armen. VID_20211120_124433.mp4 Edited November 26, 2021 by tijdjes123 Quote
Remco Boender Posted November 26, 2021 Posted November 26, 2021 Dat is natuurlijk onzin.. een stuur hoort niet te trillen. Tenzij je heel hard afremt en de abs in werking gaat maar zelfs dat zou geen invloed moeten hebben. Niets mis met remmen of de banden? Quote
tijdjes123 Posted November 27, 2021 Author Posted November 27, 2021 Hij is 4x uitgelijnd en de remmen zijn niet krom ofzo Quote
Pizzapieter Posted November 27, 2021 Posted November 27, 2021 Trilling in stuur specifiek bij remmen lijkt toch wel écht op kromme remschijven (1e verdachte).Wat zou kunnen proberen om (als veilig kan) eens te kijken wat je voelt/wat er gebeurt als je héél zachtjes remt. Of je dat kunt voelen.Waarschijnlijk lastiger, omdat hij dan rondom remt en bij hoge snelheden is het effect veel groter.Kromme schijven lijkt mij grootste verdachteBtw: ik kan filmpje niet openen Quote
tijdjes123 Posted November 27, 2021 Author Posted November 27, 2021 2 uur geleden, zei Pizzapieter: Trilling in stuur specifiek bij remmen lijkt toch wel écht op kromme remschijven (1e verdachte). Wat zou kunnen proberen om (als veilig kan) eens te kijken wat je voelt/wat er gebeurt als je héél zachtjes remt. Of je dat kunt voelen. Waarschijnlijk lastiger, omdat hij dan rondom remt en bij hoge snelheden is het effect veel groter. Kromme schijven lijkt mij grootste verdachte Btw: ik kan filmpje niet openen De remschijven zijn gemeten en hebben een afwijking van 0.05mm. Het is al sinds ik de auto heb(nieuwe auto) Het remmen van de video was redelijk zachtjes. Quote
tijdjes123 Posted November 27, 2021 Author Posted November 27, 2021 5 uur geleden, zei Murcielaygo: Onbalans in een aandrijfas? Geen idee? Zou je het dan niet altijd hebben? Quote
Murcielaygo Posted November 27, 2021 Posted November 27, 2021 Onbalans IS er altijd als dat het probleem is, maar bij bepaalde snelheden kan het gaan resoneren, waardoor dit versterkt wordt.En met remmen op die specifieke snelheid kan die onbalans dan weer extra doorgeven aan andere "vaste" delen van de auto.Maar het kan bijv. ook slijtage in een homokineet zijn, of speling op een fuseekogel of iets dergelijks... Quote
Recommended Posts