Jump to content

Kia Sorento, plakkende versnellingsbak?

Recommended Posts

Posted

Hallo :) (even onorthodox/onvoorgesteld berichtje posten)

Momenteel ben ik aan het kijken naar een Kia Sorento 2.5 CRDI M/T. Vandaag heb ik in eentje proef gereden en het volgende viel mij op:

Wanneer je van de 2 naar 3 schakelt, de pook vrij lastig uit de 2 te krijgen is. Hetzelfde is van 4 naar 5 en van R naar willekeurig.

Is dit normaal? Ik heb geen verstand van dergelijke auto's omdat ik eigenlijk altijd klein gereden heb (Classic Mini, Subaru Vivio).

Verder lijkt het remmen niet al te aggresief (kan normaal zijn ivm abs/rembekrachtiger...)

Het aanbod staat nog open, wil alleen zeker zijn of dit een euvel is, of gewoon "Sorento" :mrgreen:

In iedergeval vast bedankt voor je reactie!

Groetjes,

Dirk

Posted

Met jouw bak geen ervaring want heb zelf automaat. Vwb. de remmen klopt dat wel een beetje, ze zijn niet echt bijterig, maar bedenk dat je nu een massa van ca. 2 ton moet afremmen....Een beetje olietanker doet daar 20 km over....

Posted

Ok, dat is dan helder.. Opzich logisch dat je niet 2 ton in eens kunt stoppen :)

Betreft het schakelen? Hier ben ik toch benieuwd naar... Alle versnellingen die "onder-in" zitten, moet je met enige kracht eruit duwen... Persoonlijk lijkt me dat niet ok?

Posted

Ik heb bij mijn weten geen moeite om van versnelling te veranderen.

Ik merk wel dat bij koude motor in winterse toestanden, de versnellingsbak wat stroever is, eens warm gelopen schakeld het terug vlot.

Posted

Lijkt me een koppeling-probleem.

Bij de sorento is de kabel te spannen.

Ik moet ook de koppeling tot de vloer intrappen.