Jump to content

Even voorstellen

Recommended Posts

Hallo forum gebruikers,

Wat n leuk en vooral leerzaam forum is dit, bedankt voor het toevoegen!

Sinds 2 maanden woon ik in Duitsland en mede hierdoor heb ik gekozen voor een kia Sorento. Het is een 2.5 diesel uit 2009 geworden. Het is allemaal even wennen weer, ik hoop dat hij m'n maat gaat worden.

Ik zal even weg wijs gaan worden hier op t forum. Leuk !

• 2 weeks later...

Hallo,

Als eind veertiger en na vele merken te hebben gereden ben ik afgelopen juni voor een Kia Picanto Summer edition gesneuveld. Dit na jaren te hebben gereden in een Daihatsu Cuore. Het was even wennen..... Ik heb de Dai ooit in 2010 eens nieuw aangeschaft, lekker wegenbelasting vrij enz. Maar ach je leeft in Nederland dus zul je voor alles moeten dokken   :no: . Na vijf jaar, bijna 138000 kilometer en veel investeren aan allerlei mankementen, de knoop doorgehakt en de Kia gekocht in Zoetermeer. Twijfel tussen een Dacia en de Kia waarbij dus de Kia won. Heb er cruise inlaten zetten en moet eerlijk bekennen dat het gewoon een lekker karretje is voor dagelijks gebruik. Veel op de snelweg vanwege mijn werk ( woon werk verkeer ) met een gemiddelde tussen de 75 en 100 km per dag. Ben nu ongeveer 4600 kilometer verder vanaf Juni en nog geen grote klachten. 

Wel wat minpuntjes: Het verbruik vind ik tegenvallen. Ik rijd vrij netjes dus niet wegscheuren, doortrekken of te hardrijden :wheelchair: . Met de Dai reed ik gemiddeld dik 1 op 20 en soms nog zuiniger bij normaal gebruik. Nee ik stond niet stil en reed af en toe ook lekker door. De Kia moet ik zeggen dat ik gemiddeld rond de 1 op 17 zit. Nog niet echt slecht maar het moet volgens mij bij dit soort auto's toch zuiniger kunnen.

De radio..... hou maar op !!! Wat een slecht ding is dat. Ook de speakers in het dashboard zijn verdomd slecht Totaal geen bass, wat ook niet zwaar aanwezig behoeft te zijn. Heb het idee dat elke artiest op cd of usb met zijn hoofd in een emmer staat te zingen...... Doet mij denken aan die Yoko en Supertech boxjes van vroeger.( Dit was in mijn late jeugd ongeveer 30 jaar geleden rommel ) Hierin nog de strijd :hammer: met mijn wederhelft om het een en ander te laten aanpassen inclusief een sub onder de voorstoel voor wat beter geluid.

Ik heb het voornemen om ook eens lekker te gaan snuffelen in alle topics hier op de site, misschien doe ik nog wel wat ideetjes op..... :smartass:  :wheelchair:

Guest Vitara 2

Hallo 40er,

Welkom op het forum en een leuk verhaal. Maaaaar......

Dit is de voorsteltopic van Tollie. Om het overzichtelijk te houden is het beter om een eigen voorstel topic direct in "nieuwe leden / introductie" te starten.

Groet,

Lourens