Dedoper Geplaatst 27 September, 2016 Geplaatst 27 September, 2016 Hoi, Bij mij werken niet alle lampjes van de 3 grote knoppen, aanjager, kachel etc.. Via het gat waar de radio zit kan ik wel bij de stekkertjes maar verder ziet het er uit als behuizing. Ik zie zo ook niet hoe ik de console kan verwijderen of open moet maken. Voordat ik alles kapot maak. Heeft iemand ervaring hoe ik die kan vervangen? Mijn Carens is uit 2003 Quote
xtra40 Geplaatst 27 September, 2016 Geplaatst 27 September, 2016 waarschijnlijk moet je of dat hele ding er uithalen zo dat je de lampen via de achter zijde kan vervangen of de knoppen moet en er af zo dat je daar de lampjes uit kunt halen Quote
Dedoper Geplaatst 28 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 28 September, 2016 Het donkere gedeelte van de middencosole voorzichtig losgewipt (is geklemd, niet geschroeft). Daardoor kon ik aan de achterzijde het hele knoppen ding los schroeven en uit elkaar halen. De lapjes waren een probleem, merk Neglin die bij mij in de buurt nergens tekoop zijn. Met een beetje verbouwen van andere lampjes is het gelukt. 2 Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 September, 2016 Geplaatst 28 September, 2016 Watvoor lampjes zitten erin? Bijna alles is verkrijgbaar, mits je weet waar. Ik heb misschien wel een adresje voor je. Voor zowel gloeilampjes als LED-vervangers... Quote
Dedoper Geplaatst 28 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 28 September, 2016 Watvoor lampjes zitten erin? Bijna alles is verkrijgbaar, mits je weet waar. Ik heb misschien wel een adresje voor je. Voor zowel gloeilampjes als LED-vervangers... Zijn gewoon lampjes met een speciaal voetje van het merk Neglin. Van een lampje weet ik ook het nummer N14279 De Kia dealer heeft ze niet en ben bij verschillende onderdelenleveranciers geweest. De lampjes hebben een gekleurd hoesje maar dat is over te plaatsen. Quote
Gast Stief Geplaatst 28 September, 2016 Geplaatst 28 September, 2016 Zijn volgens mij gewoon ledjes. Het voetje zou los te halen moeten zijn. De 'pootjes' van het lampje kun je losbuigen. Quote
Dedoper Geplaatst 28 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 28 September, 2016 Zijn volgens mij gewoon ledjes. Het voetje zou los te halen moeten zijn. De 'pootjes' van het lampje kun je losbuigen. Nee het zijn geen ledjes.Zijn gewoon lampjes met ook 2 pootjes die om te buigen zijn en dan geklemd onder een koper dingetje. Die heb ik nu vervangen door lampjes van Philips maar die zijn dikker en langer en geven net iets teveel licht. Pasen ook niet goed in het voetje, de draadjes van het groene lampje heb ik zelfs moeten verlengen omdat ze te kort waren om om te buigen. Het is beter als niets maar zoek nog wel door naar de originele. Quote
Murcielaygo Geplaatst 29 September, 2016 Geplaatst 29 September, 2016 Dit zijn idd lastige, maar kijk eens op blauertacho.de die gasten hebben echt verbazingwekkend veel. In NL heb je een kleine kans bij RDAE.nl Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.