Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Picanto 3 en 5 deurs modellen ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, wij zijn nieuw op dit forum en ook nog niet heel bekend met de Kia modellen.

We hebben nu 6 jaar veel plezier gehad van onze 2010 Smart CDI, maar willen een ietsje groter model.

Plan is om een trekhaak te monteren en de fietsen mee te nemen. Die konden eerst achterop de camper, maar die wordt nu ook verkocht.

De € die we daar aan overhouden wilden we in een nieuwe KIA Picanto 1.2 Sportsline Navi steken.

Onze wens is eigenlijk een 3 deurs auto, want we zijn slechts met zijn 2, en nemen nooit anderen mee.

Tevens vinden we de lijnen van een 3 deurs veel mooier dan een 5 deurs.

Bij de dealer zagen we helaas alleen nieuwe 5 deurs modellen en geen 3 deurs.

Onze vraag:

Worden die 3 deurs helemaal niet meer gemaakt, want bij 2015 modellen zien we ze wel.  

Tevens een opmerking.

We zijn ons echt rot geschrokken van de bijkomende kosten voor rijklaar maken.

Er stond een nieuwe zwarte Sportsline in de showroom met een prijskaart erop, dat deze auto uitkwam op ongeveer €15.400. 

Bij verdere afhandeling kregen we ineens een prijs van €17.800 voorgeschoteld. €2400 MEER ! ! !

Dat was rond de €1100 aan het rijklaar maken? (kennelijk reed de auto niet)  

€1100 voor de black metallic moest er bij, terwijl de prijs duidelijk op die zwarte auto €15.400 stond.

En nog eens een paar 100 euro voor andere zaken zoals matten en benzine etc?

We zijn maar weer weg gegaan, op zoek naar een andere plek waar we een Picanto kunnen kopen.

(hopelijk is dit gedrag niet standaard bij alle Kia vestigingen, want dan zien we Kia eigenlijk niet zitten)

Veel dealers zijn inmiddels al lang overgegaan naar eerlijke en heldere kant en klaar prijzen, waar de klant niet ineens via schimmige getallen 15 to 20% op de prijs wordt getoverd. Ik dacht dat dit al lang verboden was en alle vaste kosten verplicht in de prijs moesten worden opgenomen.

Geplaatst

Op de prijslijst van september 2016 staan idd allen nog de 5 deurs uitvoeringen :online2long:

Kosten rijklaarmaken €  620,00

Afleverpakket €  105,00 

Lakbescherming €  198,00 

Brandstof (benzine) €  58,00

Overheidskosten (recycling en legeskosten) €  93,91

En dan metaliclak nog eens € 495,00

Geplaatst

Op de prijslijst van september 2016 staan idd allen nog de 5 deurs uitvoeringen :online2long:

Wat is dan het verschil tussen de 4 en 5 persoonsuitvoering? Is de achterbank dan uitgebouwd?????

Geplaatst

Kosten rijklaarmaken €  620,00

Afleverpakket €  105,00 

Lakbescherming €  198,00 

Brandstof (benzine) €  58,00

Overheidskosten (recycling en legeskosten) €  93,91

En dan metaliclak nog eens € 495,00

Dat is al een heel ander bedrag dan die €2400. Alleen vind ik het nog steeds vreemd dat sommige merken dit soort kosten nog steeds buiten de normale prijs van de auto berekenen.

Dit is al lang verboden door de ACM.

Sinds de invoering van de BPM heffing op co2 is ook het argument weg dat het een verhoging van de BPM zou veroorzaken.  

Vanaf 1 november 2016 zullen alle dealers die dit soort praktijken er op na houden worden geconfronteerd met forse boetes. Het was al, en is nog steeds een economisch delict.

De ACM heeft eindelijk lang genoeg gewacht op het zelf regulerende vermogen van de commercie. . . . .nul.

Je kunt alleen nog extra kosten in rekening brengen die de klant als extra bestelt.

Alle standaard kosten die altijd bij een auto horen, zoals leges, transport vanaf de fabriek, het uit de krat halen en schoonmaken, het eronder zetten van banden, ramen, stuur, gordels, deuren etc en alle kosten die erbij verzonnen worden behoren in de prijs te zitten waarvoor deze wordt geadverteerd.

Geplaatst

Oja en let erop, die lakbeschermer is altijd optioneel. Maar dat wordt er niet altijd bijverteld.

Geplaatst

Ik had ook een lichte voorkeur voor een 3-deurs. Echter merkte ik bij het proefzitten dat bij een 3-deurs de raamstijl in het zicht zit als je links over je schouder kijkt. Bij de 5-deurs die ik nu heb kijk ik mooi achter de stijl langs.

Kijk ook even goed wat je maximaal aan gewicht op te trekhaak kunt meenemen. Bij de nieuwe Picanto 1.0 mag je volgens mij niet eens een trekhaak monteren.

Geplaatst

Oja en let erop, die lakbeschermer is altijd optioneel. Maar dat wordt er niet altijd bijverteld.

Ik heb ook geen waxoyl behandeling laten doen...

Dat kan ikzelf veeeeel beter

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...