Kiaclub Nieuwsrobot Posted October 28, 2016 Posted October 28, 2016 The range of eco-friendly vehicles is growing, offering today’s consumers a larger pool to pick and choose from. Despite the continuous development of green automobile technology, many drivers are still unfamiliar with the concept of plug-in hybrid vehicles (PHEVs) and they are still a rarity on the roads today. Part-time electric vehicle and part-time hybrid, PHEVs may be the most ideal and functional type of current day eco-friendly cars. Equipped with an electric motor and a backup hybrid engine, PHEVs allow for pure eco-friendly electric driving while easing range anxiety – the fear that a vehicle will not possess sufficient charge or energy to reach a certain destination. In that sense, plug-in hybrids offer the best of both worlds by making up for the shortcomings of both EV cars and regular hybrid models. Optima PHEV, Kia’s very own plug-in hybrid, has been brought to life by taking our popular prize-winning midsize sedan and adding intelligent eco-friendly upgrades. With new features that give the model impressive fuel economy and extra driving convenience, the Optima PHEV is entering the spotlight and is poised to impress the growing green car demographic. Optima PHEV boasts a seamless blend of efficient electric and internal combustion power. The model can now travel up to 54 km in electric mode and 926 km in hybrid mode (internal estimates) when the battery runs out of charge. The reduced running costs and environmental impact compared to gasoline and other low-emission competitors make Optima PHEV a leader in its segment. Our PHEV may deliver a silent ride but it is definitely not without power. The upgraded hybrid powertrain, 6-speed transmission and battery system work together to offer a consistently high level of efficiency and power, minimizing energy transfer and conversion losses. With these internal enhancements, the Optima PHEV can accelerate from 0 to 100 km/h in 9.4 seconds, 0.6 seconds faster than the previous generation Optima hybrid. While recognizable as a member of the Optima family, the plug-in model also features some PHEV-exclusive additions to further increase functionality. The new supervision cluster reflects the innovative nature of the car by displaying key information such as driving modes, battery state of charge and details of driving style with clear and refined graphics. Optima PHEV also possesses distinguishing exterior details, with blue tinted LED headlights, light chrome accents and a new aerodynamic rear bumper completing its body. With new state-of-the-art green technology, Optima PHEV is an extremely compelling choice for consumers looking for a new low-emissions car. Discover the power and savvy innovation of the Optima PHEV today! Lees hele artikel Quote
Guest BRDA Posted August 7, 2019 Posted August 7, 2019 (edited) Sorry ik begrijp al die euforie niet van al die magazines. Ik rij met een PHEV Optima van vorig jaar en ben ONTEVREDEN en is de SLECHTSTE auto waar ik ooit mee gereden heb. Waarom? - auto heeft ondersturing en is gevaarlijk in bochten op nat wegdek, gooit zijn achterkant weg in bochten. - slechte zetels. Ik heb nooit pijn aan mijn rug gehad na 300 km rit. Bij mijn Optima PHEV was dit een ontnuchtering. - met een lege batterij als je een niet te sportieve rijstijl hebt verbruikt de Optima PHEV auto rond de 7 liters/100 km....... wat mij veel lijkt met ervaring van mijn eerder auto's die een veel zwaardere motor hadden en een stuk minder verbruikte. - verbruik. Ik doe tamelijk veel km'ers en kan mij niet veroorloven langs de weg te staal voor 6 uren om de batterij bij te laden om dan amper 40 km te kunnen rijden... - ik zit met een hoop firmware problemen die sporadisch optreden die echter niet opgelost worden door KIA. - de laadruimte in de koffer is gewoon belachelijk. Er is een ruimte van 20 cm die je niet kunt gebruiken omwille dat het bagagevlak niet vlak is. Als je iets zet in die ruimte vallen de goederen gewoon uit de koffer. - niets heeft een plaats in die auto. In mijn vorige wagens had alles mooi een plaats. Met KIA moet je een box in de koffer hebben om de gevaar driehoek, brandblusser, EHBO kit, reparatie kit etc hebben..... hierdoor verlies je ongeveer 25% van de koffer ruimte. - prijs kwaliteit verhouding is gewoonweg slecht. Auto is veel te duur voor de geleverde kwaliteit en wat je voor je geld krijgt. Ik denk dat KIA heel wat marketing geld spendeerd aan magazines om een positief verslag te schrijven, echter ik vrees dat al dit positief niet strookt met de werkelijkheid. Ik heb nu 45000 km en een zaak is zeker dit is mijn eerste en laatste KIA. Kijk ernaar uit om andere ervaringen van Optima PHEV eigenaars. Edited August 7, 2019 by BRDA Quote
meeder Posted August 7, 2019 Posted August 7, 2019 Als de auto bij een lege accu, dus als normale hybride, een verbruik haalt van 7L/100km dan valt mij dat voor een auto van het formaat van de optima helemaal niet tegen. Met alleen een normale benzine motor ga je dat niet redden. 1 Quote
Guest BRDA Posted August 8, 2019 Posted August 8, 2019 Op https://www.autoweek.nl/verbruiksmonitor/ kan je zien dat de normale Optima 2 liter benzine gemiddeld 8,15 liter verbruikt...... Op https://www.vroom.be/nl/test/eerste-test-kia-optima-sw-gt staat het volgende voor de Optima GT: Aan de pomp kwam de Sportswagon GT tijdens de presentatie verrassend uit de hoek: Kia geeft een gemiddeld verbruik van 8,2 l/100 km op, maar onze boordcomputer registreerde 7,7 l/100 km. En dat was nadat we enkele pogingen hadden gedaan om op de Duitse snelwegen de topsnelheid te bereiken…... Ik vind de 7 liter van mijn PHEV dan toch vrij hoog als ik vergelijk met bovenstaande resultaten...... Quote
Murcielaygo Posted August 8, 2019 Posted August 8, 2019 Die "gewone" auto hoeft geen accu's mee te zeulen en heeft waarschijnlijk ook een andere motorafstelling, niet rekenend op de elektrische ondersteuning... Quote
meeder Posted August 8, 2019 Posted August 8, 2019 Ik heb even snel gekeken op spritmonitor.de en daar staan 42 Optima PHEV's vermeld met de volgende verdeling van het verbruik. Quote
Murcielaygo Posted August 8, 2019 Posted August 8, 2019 BRDA vindt het verbruik zonder hybride ondersteuning te hoog.Maar nogmaals; deze auto is gemaakt met de intentie hybride te rijden, niet enkel op de ICE. Quote
Recommended Posts