Andries Geplaatst 11 November, 2016 Delen Geplaatst 11 November, 2016 Beste leden, Ik ben benieuwd of jullie onderstaand ook ervaren: Ik heb een Rio uit 2011 (CVVT / 1.2) en ervaar een zenuwachtige eerste versnelling.. Wanneer ik voor een stoplicht sta (rood) en ga rijden (groen), slaat de motor bijna af, of ik maak teveel toeren. Aangezien het gaspedaal gevoelig is, kan ik de juiste balans tussen koppeling en gas niet vinden. Het is altijd een beetje hopen dat ik zonder gierende motor wegrijd. Hetzelfde ervaar ik met file rijden, in de eerste versnelling. Wanneer je een beetje gas geeft en de auto laat uitdrijven 'snukt' de motor. Het spelen met de koppeling lijkt een vereiste, echter is deze onlangs volledig vervangen. Ook heb ik onlangs een grote onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Nieles Geplaatst 11 November, 2016 Delen Geplaatst 11 November, 2016 Ik weet dat je nieuw bent, maar er is een zoek fucntie op dit forum. Dit is een al reeds veelbesproken topic Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Andries Geplaatst 11 November, 2016 Topic Starter Delen Geplaatst 11 November, 2016 Sorry Nieles, ik wil het forum uiteraard niet 'vervuilen'. Heb je voor mij de link/naam, over dat eerdere onderwerp? Ik heb zojuist gezocht, maar kon het niet terugvinden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Jordan Geplaatst 11 November, 2016 Delen Geplaatst 11 November, 2016 Het ligt waarschijnlijk aan je koppeling. Bekend euvel van de eerste Rio's. http://www.kiaclub.nl/topic/19061-koppeling-rioafslaan-motor/?fromsearch=1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
cocker Geplaatst 11 November, 2016 Delen Geplaatst 11 November, 2016 Hoi Andries, Zelf heb ik ook een Rio uit 2012. Ook mijn koppeling is al vervangen onder garantie. Het is inderdaad een kwaal van deze auto en je moet ermee "leren leven" zoals dat heet. Mijn truc is de volgende: Als je de koppeling laat opkomen, moet je je hak van je linkervoet niet op de vloer van de auto laten rusten. Mijn ervaring is dat je de koppeling beter kan "doseren". Het is gek omdat je met de autorijles hebt geleerd om je hak op de vloer te laten rusten. Misschien helpt deze tip. Vriendelijke groet, Cocker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Andries Geplaatst 17 November, 2016 Topic Starter Delen Geplaatst 17 November, 2016 Bedankt voor je reactie, Cocker! Sinds mijn koppeling is vervangen, is het ergste 'stuiteren' verholpen. Ik 'speel' ook met de koppeling, maar zoek nog de juiste balans.. Bedoel je dat de koppeling een beetje moet opkomen en dan nog even vasthoud, tijdens wegrijden vanuit stilstand? In dat geval pas ik jouw tip reeds toe, maar soms voel ik dan nog een 'duw' dat hij in de eerste versnelling valt (vanuit koppeling positie gezien). Maar als ik teveel gas geef en de koppeling iets losser had gemoeten, heb ik soms een gierende motor. Lastig om te omschrijven, maar is dit herkenbaar? ( Misschien is het nog een kwestie van wennen. ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
mcbeef Geplaatst 18 November, 2016 Delen Geplaatst 18 November, 2016 En ik die drie jaren mezelf maar achter m'n oren krabben en denken dat ikzelf en motorische storing heb... Ik ben geen coureur met wegrijden en zal dat ook nooit worden maar bij deze wagen is het moment waarop je als een zonnetje kunt wegrijden echt heel kort. Meestal is het of schokken of brullen. Rijd nu een Opel Astra Sports Tourer 1.4 uit 2011 en moet nog steeds m'n best doen, maar het verschil is enorm. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.