Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Ervaringen met originele dashcam van kia

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Na het tijdelijk aansluiten op de sigarettenvoeding heb ik de voor mij beste plaats op de voorruit gevonden. Ik wilde de dashcam eerst onder de zwarte plastic behuizing plakken, maar die loopt enigszins bol waardoor de dashcam nooit stabiel zal zijn.

Uiteindelijk kwam ik op de plek rechts van die zwarte behuizing uit. Maar niet te hoog, want dan krijg je inderdaad een donkere linker onderhoek in je beeld.

Achteraf had ik hem nog 5 mm verder naar rechts moeten plakken want dan had het haakse stekkertje van de hardwire kit ook in de GSP-mount gepast. Doordat ik met de tijdelijke aansluiting werkte (die heeft namelijk een recht stekkertje) voor het uitproberen had ik dat niet in de gaten. Nu heb ik het haakse stekkertje van de hardwire kit rechtstreeks in de dashcam moeten steken. Dit is iets minder fraai vind ik.

Al met al ben ik tevreden, want vanuit de chauffeurspositie valt de dashcam helemaal weg achter de spiegel.

Locatie-op-voorrui-kl.jpg.97b505ad62ebe25023021a46b8198fae.jpg

Geplaatst
3 uur geleden, gjklasens zei:

Ik wacht nog op de circuit plugins.

Je hebt hopelijk de goede besteld.... Micro2

Zelf had ik eerst de mini's besteld, maar die zijn echt te breed.

Fuse-types-kl.jpg.7eb44c270b44e354404182520ea860a5.jpg

Geplaatst
36 minuten geleden, gjklasens zei:

Bij BOL is daahcam overigens 20€ duurder
Dan bij fabrikant rechtstreeks.
Die heeft ook de zekeringhouders

Tsja... Bolcom is altijd duurder, maar levert meestal wel erg snel. Dat is ook een voordeel.

Ik zou idd ook bij de fabrikant bestellen als je de juiste zekeringhouders erbij kunt krijgen.

Succes en laat even weten of het aansluiten gelukt is en wat je van de dashcam vindt.

Geplaatst

@Vince, ik heb hem hoger zitten maar ook tegen de zwarte kap aan, ook ik zie hem niet als ik rij maar zie op de opname het zwart van de kap of van de blindering in de voorruit zoals je kan zien in mijn vorige bericht.
Ik heb meer gekeken naar de kabel want die wilde ik zo min mogelijk zien.
Zie nu wel dat die hoognodig weer gewassen moet worden :-)
Ik ben benieuwd hoe het bij jou is of je wat zie in de opname en of het dan gaat helpen om hem te verplaatsen, ik moet even kijken of ik ook zo´n extra plakstrip er bij heb gekregen.
Ik heb hem bij Allcam voor €118 incl. voedingskabel en GPS

IMG_0635.jpg

Geplaatst

Als ik in heb gebouwd laat ik zeker weten.
In verpakking zaten ook een touwtje en zwarte vilten plakkers.
Geen idee waar dat voor is
Er zit idd ook extra plakker bij voor op de houder

Geplaatst (aangepast)
35 minuten geleden, gjklasens zei:

Als ik in heb gebouwd laat ik zeker weten.
In verpakking zaten ook een touwtje en zwarte vilten plakkers.
Geen idee waar dat voor is emoji23.png
Er zit idd ook extra plakker bij voor op de houder

Dat touwtje is om de cam van het raam los te maken...je trekt het touwtje tussen het raam en cam naar beneden dan wrik je hem los..

HIER doen iemand het op een andere manier..

aangepast door SatJunk
aanvulling
Geplaatst
55 minuten geleden, SatJunk zei:

Dat touwtje is om de cam van het raam los te maken...je trekt het touwtje tussen het raam en cam naar beneden dan wrik je hem los..

HIER doen iemand het op een andere manier..

Handig!

Je kunt ook een dunne vislijn gebruiken. Die is sterker dan het bijgeleverde touwtje.

Geplaatst
2 uur geleden, gjklasens zei:

In verpakking zaten zwarte vilten plakkers.
Geen idee waar dat voor is emoji23.png

De zwarte plakkers is EVA schuim en zijn bedoeld als schokabsorptie. Zie deze LINK.

Geplaatst
10 uur geleden, Gsm zei:

@Vince, ik heb hem hoger zitten maar ook tegen de zwarte kap aan, ook ik zie hem niet als ik rij maar zie op de opname het zwart van de kap of van de blindering in de voorruit zoals je kan zien in mijn vorige bericht.
Ik ben benieuwd hoe het bij jou is of je wat zie in de opname en of het dan gaat helpen om hem te verplaatsen, ik moet even kijken of ik ook zo´n extra plakstrip er bij heb gekregen.
Ik heb hem bij Allcam voor €118 incl. voedingskabel en GPS

Gsm, eerlijk gezegd vind ik het ook belangrijk dat ik zo min mogelijk van de voedingskabel zie, maar tegelijkertijd wil ik ook een 'vol' beeld hebben zonder storende donkere hoeken.

Naamloos-2a.jpg.7ebf350e684d7bd9032ac6a39f3acca7.jpg

Geplaatst

Ben ik volledig met je eens en daarom schreef ik ook al dat ik hem wil verplaatsen en daarom vroeg ik om een foto van jou omdat die van jou lager zit.
Ik ga later even kijken of dat gemakkelijk te doen is en of ik nog een extra tape heb mee geleverd.
Jij heb in ieder geval beter beeld dan ik en dat wil ik ook

Geplaatst

Bedankt allemaal voor goede uitleg.
Die schokabsorptie wist ik niet.
Ik was al naar vorm aan het kijken.
Dat dit niet gewoon bij instructie zit

Krijg vandaag de zekeringhouders dus kan ik wat hobbyen

Zou helpen ook een foto van hoe het is aangesloten
in zekeringkastje.
Scheelt weer alle posts doornemen

Nu ben ik zelf technisch aangelegd en zal het geen probleem zijn. Maar waarom weer alles uitzoeken als mensen al hebben gedaan gemak dient de mens

Geplaatst
1 uur geleden, gjklasens zei:

in zekeringkastje.
Scheelt weer alle posts doornemenemoji16.png

Kijk even halverwegen de vorige pagina daar staat een foto van de zekeringkast waarop ik gereageerd heb met :
Het is gelukt, ik heb linksonder frt stoelverwarming genomen en module 3

Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, gjklasens zei:

in zekeringkastje.
Scheelt weer alle posts doornemenemoji16.png

Tsja.. waarom zou je het wiel nog een keer uit willen vinden:smartass:

Mijn Niro heeft geen stoelverwarming dus mijn aansluitingen zijn anders.

De constante aansluiting voor de parking mode heb ik op de Spare 10A en de niet constante op de Spare 15A.

Zekering-add-circuit-2b.jpg.dcaa6461e74f51b9772bf787a685a6e5.jpg

Waar die linker add-circuit-aansluiting voor is moet ik nog eens aan de dealer vragen. Heeft misschien te maken met de trekhaakaansluiting.

Ik weet niet hoe het met je Engels is maar op YouTube vindt je goede uitleg voor het aansluiten van je hardwire dashcam. Dit is er één van.

aangepast door Vince
  • Thanks 1
Geplaatst
57 minuten geleden, gjklasens zei:

Neem aan dat geel contante voeding is ACC en
rode schakelbare voeding (contact)

Nee, het is precies andersom. Rood voor constant (Batt) en geel voor schakelbaar (ACC).

326703655_Hardwirekit.thumb.png.7c443ceef788006c981335c0067d492d.png

• Like 1
Geplaatst

Als tip om te onthouden : In de auto is rood altijd de plus en zwart altijd de min dus blijft in dit geval geel over als ACC

Ik heb zojuist de camera verplaatst en dat bevalt mij stukken beter, geen zwart gedeelte meer in beeld en hij zit nog steeds uit het zicht tijdens het rijden net zoals Vince schreef. Bedankt

cam2.jpg

• Like 1
Geplaatst

En toch lijkt het andersom te moeten

Heb ACC op schakel (contact)en rood op vaste spanning.

Nu blijft de camera ook aan en opnemen als

auto uit staat

Ik heb geel nu op vaste spanning en rood op schakel

en dan werkt het

Klopt ook met wat ik op internet vind

697f6b8e698a01adabbb1abc4f373f9d.jpg

Geplaatst

Vergeet mijn post hierboven.
Kan niet aanpassen of verwijderen

ACC is schakelbare voeding (geel)
Rood is vaste voeding

Ik was verward door knipperende led tijdens
uitzetten contact.
Dit betekend spanning actief , maar geen opname.
En dat is bij mij parking mode.

Sorry voor de verwarring. @vince: je had helemaal gelijk

Geplaatst
7 uur geleden, Gsm zei:

Als tip om te onthouden : In de auto is rood altijd de plus en zwart altijd de min dus blijft in dit geval geel over als ACC

Ik heb zojuist de camera verplaatst en dat bevalt mij stukken beter, geen zwart gedeelte meer in beeld en hij zit nog steeds uit het zicht tijdens het rijden net zoals Vince schreef. Bedankt

Mooi 'vol' beeld. Top:clap:

Geplaatst (aangepast)
55 minuten geleden, gjklasens zei:

Vergeet mijn post hierboven.
Kan niet aanpassen of verwijderen

ACC is schakelbare voeding (geel)
Rood is vaste voeding

Ik was verward door knipperende led tijdens
uitzetten contact.
Dit betekend spanning actief , maar geen opname.
En dat is bij mij parking mode.

Sorry voor de verwarring. @vince: je had helemaal gelijkemoji15.png

Gelukkig maar:).  Ik vond het al verwarrend, vooral omdat er in je internet-info bij '1' zoiets stond als  "De meeste auto's gebruiken ook in de bekabeling een rode draad als constante plus" terwijl er eerst over "Een constante plusdraad, kleur GEEL" gesproken wordt.

Enfin, belangrijkste is dat het werkt:smileys-car-driving-120054:

By the way, je kunt een post wijzigen door de 'wijzig'knop onder je bericht.

aangepast door Vince
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...