Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Ervaringen met originele dashcam van kia

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Je kunt blijkbaar na een bepaalde tijd niet meer aanpassen.
Wellicht allen VIP.

Gelukkig hebben we deskundigen hier op het forum die elkaar helpen.

Blijft af en toe verwarrend als we gaan googlen

Verbaasd me overigens ook hoe moeilijk het is een setje micro2 zekeringen te vinden.

Geplaatst

Ik kan mijn post ook niet wijzigen, komt denk ik omdat ik Newbie bent

Ik heb een setje op Ebay gekocht voor $10 en kreeg daar 14 st voor van 5A 7.5A 10A 15A 20A 25A 30A

Geplaatst
1 uur geleden, gjklasens zei:

Verbaasd me overigens ook hoe moeilijk het is een setje micro2 zekeringen te vinden.

Ik had dezelfde ervaring. In één automaterialen zaak waar ik kwam hadden ze zelfs nog nooit van micro2 gehoord:no: en bij een ander was er al twee jaar niet naar micro2 zekeringen en ad circuits gevraagd!?

Volgende keer bestel ik gewoon weer bij een webshop. Zoveel makkelijker!!

Geplaatst
7 uur geleden, Vince zei:

Ik had dezelfde ervaring. In één automaterialen zaak waar ik kwam hadden ze zelfs nog nooit van micro2 gehoord:no: en bij een ander was er al twee jaar niet naar micro2 zekeringen en ad circuits gevraagd!?

Volgende keer bestel ik gewoon weer bij een webshop. Zoveel makkelijker!!

voor nood kun je ook een micro1 zekering in de zekering houder doen steekt alleen een stukje uit maar past prima 

• 10 maanden later...
Geplaatst

Wie van jullie heeft er een Niro Hybride i.c.m. de hardwire kit van de Viofo 119A ?
Hebben jullie parkeermodus aan staan en hoe werkt het bij jullie ?
Bij mij loopt de accu in ±3 dagen leeg vandaar mijn vraag en wie weet heb ik iets niet goed aangesloten of werkt de hardwire kit niet zoals die moet doen want die staat op 14,4V dus zou die bij 14,4V de camera uit moeten zetten maar dat gebeurd niet.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring :dup:

• 3 maanden later...
Geplaatst

Zou ik een dashcam ook kunnen aansluiten op het schuifkanteldak?

Of heb je dan geen constante stroom?

Wie kan mij helpen, of heeft er verstand van?

• 5 maanden later...
Geplaatst

Hoe is jullie ervaring met de Viofo A119 met GPS blokje en hardwire kit ?
Ik ben er totaal niet tevreden over, hardwire kit werkt niet goed in mijn HEV en sinds enkele weken stopt die even met opnemen en zie ik het rec lampje knipperen en hoor ik piepjes.
Ik heb hem er nu maar uitgehaald en als het niet opgelost gaat worden dan ga ik naar een andere kijken, dat zal dan de DOD LS600W of zo iets gaan worden
Ik heb de LS460W in de camper zitten en nog nooit problemen mee gehad maar met de Viofo alleen maar problemen.
De ervaring heeft mij wel geleerd dat ik eerst moet uitzoeken welke dashcam de accu van mijn Niro HEV niet leeg trekt

Geplaatst

Ik heb de Viofo 129 Pro er nu 16 maanden inzitten en deze werkt prima. Geregeld haal ik opnames eraf om ze, na bewerking, te delen met oa De Telegraaf.

De hardware kit heb ik nu zodanig aangesloten dat zowel rood als oranje op de ACC spanning staan. Geen opnames tijdens stilstand, enkel wanneer de auto gebruikt wordt.

Geplaatst

Ik heb het origineel aangesloten dus met de constante + en de acc zodat die bij stilstand op neemt en in de constante + heb ik een diode gezet zodat die bij 12,4 volt uit geschakeld wordt, de accu is dan ±13V dus kom ik niet meer met een lege accu te staan maar nu die piepjes samen met gelijktijdig knipperen van het rec lampje weer tijdens het rijden.
Ik ga nu nog één ding testen en dat is de contacten tussen de camera en GPS blokje afschermen om er zeker van te zijn dat het toch niet het GPS blokje is.
Als dat niet helpt dan moet de camera het probleem zijn en dan houd het voor mij op, dan gaat die in de kliko. Hij was op 22 november 2 jaar oud en 2 jaar pech gehad.

Geplaatst

Iemand ook een foto van welke zekering te gebruiken voor constant plus op contact Kia eniro Had de dashcam aan gesloten via externe batterij van Cellink maar app geeft niet aan dat deze laad (geeft wel 12v weer geen 9amp)

• 2 weken later...
Geplaatst

Wat ik al in mijn andere topic heb geschreven, probleem was het sd kaartje. Nieuw kaartje en geformatteerd met guiformat2 en geen piepjes meer gehoord.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...