picafan Geplaatst 23 Januari, 2017 Geplaatst 23 Januari, 2017 Beste leden, In 2013 hebben we een kia Picanto gekocht uit 2012 met 6000 km op de teller. Bij aankoop heeft deze direct een beurt gekregen en hieropvolgend: 2013 kleine beurt 2014 kleine beurt 2015 grote beurt 2016 kleine beurt 2017 binnenkort dus een grote beurt schrik niet mensen maar hij heeft in de middag de 30.000 aangetikt dus in bijna 5 jaar tijd 24.000 km gereden. het grappige is afgelopen jaar 2500 km. Jah! en voor 2500 km verder een grote beurt vind ik te absurd. Vorig jaar bij de kleine beurt rond de 5500 km gereden. wat kan ik doen? Alleen oliewissel bij de dealer? de dealer overslaan en naar een andere bovag dealer die echt kijkt wat er vervangen moet worden en deze dan ook pas vervangt? dan maar geen kia wegenwacht en gratis apk. maar wel bij elke kleine beurt 180 euro en bij een grote beurt 300 euro vragen. Laten we de overige dingen zoals luchtfilter, bougies, interieurfilters etc nket vergeten wat er bovenop komt. Ps. We hebben sinds 2 jaar een leaseauto erbij waarbij we de picanto nauwelijks nog gebruiken. Quote
xtra40 Geplaatst 23 Januari, 2017 Geplaatst 23 Januari, 2017 gewoon een kleine beurt/olie beurt laten doen beetje overdreven nu al weer een grote beurt voor je garantie hoef je het niet te doen autootje is prima en mankeert niks anders laat je het bij een bovag garage doen dan blijft je garantie ook gewoon bestaan 1 Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 23 Januari, 2017 Geplaatst 23 Januari, 2017 Je kan de dealer ook vragen of hij onderhoud op maat met je wil regelen. Dit is juist voor de Kia rijders die minder rijden. Zie de link naar de Kia website. http://www.kia.com/nl/kia-rijders/home/reparatie-onderhoudstarieven/ Zo zeggen vraag er eens naar. Quote
picafan Geplaatst 24 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 24 Januari, 2017 22 uur geleden zei Warmentuuter: Je kan de dealer ook vragen of hij onderhoud op maat met je wil regelen. Dit is juist voor de Kia rijders die minder rijden. Zie de link naar de Kia website. http://www.kia.com/nl/kia-rijders/home/reparatie-onderhoudstarieven/ Zo zeggen vraag er eens naar. Zal ik doen en anders sowieso vragen om alleen een oliebeurt. als ze met een prijs komen van meer dan 100 euro dan kom ik er nooit meer terug. Quote
kokkenees Geplaatst 26 September, 2017 Geplaatst 26 September, 2017 ik heb vorig jaar een kia picanto automaat 2012 gekocht met 19.000 km op de teller. nu 2 maanden geleden een kleine beurt maar ik had slecht 3.100 km gereden. ik was al terug geweest met een slepend geluid l.a. en dat was volgens de dealer een beetje roest of vuil op de blokken. kon geen kwaad. 6 weken later kleine beurt en wat bleek remschijven en schoenen totaal versleten door het blijven hangen van de handrem. een raar verhaal want waar is dat lampje voor en als men wegrijdt met de handrem erop voel je dat. ik zei direct dat de afleverbeurt niet goed gedaan was, nee alles was prima dus een rekening van 328,50 voor vervanging en 188 voor een kleine beurt. na veel heen en weer gepraat - zoals een mens kan fouten maken - mijn antwoord was natuurlijk maar niet op de klant afwentelen kreeg ik 300 euro terug. deze garage zal ik niet meer bezoeken. garantie is tot de hoek van de straat en de klantenpas doet mij ook niets, want voor 50 euro per jaar kan ik pechhulp verzekeren. ik heb zwart op wit dat de auto bij verkoop aan mij alle onderdelen nieuw waren geplaatst die in dit jaar aan vervanging toe waren. vergeet het maar. ik ga wel naar een bovag garage die niet zoeken naar werk, maar daadwerkelijk herstellen wat nodig is en niets meer. Quote
kokkenees Geplaatst 26 September, 2017 Geplaatst 26 September, 2017 ik kan alleen maar zeggen wat heb ik een spijt dat ik een Kia gekocht heb. reed hiervoor 7 jaar in een Toyota Corolla en daar heb ik buiten de onderhoudsbeurten nooit iets aan gehad. spijt, spijt en nog eens spijt. Quote
xtra40 Geplaatst 26 September, 2017 Geplaatst 26 September, 2017 beetje jammer 1 klein probleempje en dan nu zo een spijt hebben ligt mijn ziens beetje aan de garage en niet aan de auto die is zo te lezen van een oud vrouwtje geweest en is gewoon door het niet gebruiken beetje vast geroest en en handrem lampje word geschakeld door een schakelaartje onder de handel dus als er een remklauw vast blijft zitten zal dat schakelaartje niets van merken 2 Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 26 September, 2017 Geplaatst 26 September, 2017 2 uur geleden zei kokkenees: ik kan alleen maar zeggen wat heb ik een spijt dat ik een Kia gekocht heb. reed hiervoor 7 jaar in een Toyota Corolla en daar heb ik buiten de onderhoudsbeurten nooit iets aan gehad. spijt, spijt en nog eens spijt. Het is allemaal weer gerepareerd met een fikse korting lees ik. Toch netjes en het genieten kan nu weer beginnen. Dat was mijn ervaring met Toyota niet, die zijn niet zo coulant. Quote
kokkenees Geplaatst 27 September, 2017 Geplaatst 27 September, 2017 xtra 40: u noemt dit een klein probleem. ik niet en u schrijft dat er waarschijnlijk een oud vrouwtje in gereden heeft. dat heeft toch niets te maken met het probleem. de auto heeft een afleverbeurt gekregen en er is niets aan gedaan en trouwens ook ik ben een oud vrouwtje. beetje denigrerend van u. wel een oud vrouwtje dat al 35 jaar schadevrij rijdt en nu rij ik niet veel meer, maar in het verleden was dat anders. Quote
bigwade Geplaatst 27 September, 2017 Geplaatst 27 September, 2017 We zijn hier dol op oude vrouwtjes ! Welkom. Gewoon wat meer rijden met die auto is beter voor het ding. Quote
xtra40 Geplaatst 27 September, 2017 Geplaatst 27 September, 2017 1 uur geleden zei kokkenees: xtra 40: u noemt dit een klein probleem. ik niet en u schrijft dat er waarschijnlijk een oud vrouwtje in gereden heeft. dat heeft toch niets te maken met het probleem. de auto heeft een afleverbeurt gekregen en er is niets aan gedaan en trouwens ook ik ben een oud vrouwtje. beetje denigrerend van u. wel een oud vrouwtje dat al 35 jaar schadevrij rijdt en nu rij ik niet veel meer, maar in het verleden was dat anders. dat is gewoon een uitdrukking heeft niks met denigreren te maken en daar bedoel ik ook mee dat het weinig gebruikt word en vreemd maar daar gaat het stuk van blijft vast zitten dus was rentijden van het afleveren gewoon gangbaar en niets mee aan de hand ik vind dit een kleinigheidje is netjes opgelost remmen zijn slijt delen en daarom vallen deze normaal gesproken buiten de garantie Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.