KeesdA Geplaatst 24 Februari, 2017 Geplaatst 24 Februari, 2017 Ik heb een Kia Venga 1.6 uit januari 2011. Bevalt goed tot nu toe. Het start-stop systeem werkte na 2 jaar al niet meer maar dat is een bekend issue. Op zoek naar een nieuwe auto verschillende vergeleken met de nieuwste Venga: bijv Ford B-max, Renault Captur en Peugeot 2008. Kia springt er kwa opties en prijs nog altijd uit. Wel valt me op dat er op technisch gebied nauwelijks iets veranderd is t.o.v. model 2011. Voornoemde modellen hebben bijv. een turbo motor, kleinere cylinderhoud maar wel dezelfde of hogere prestaties bij een lager benzineverbruik.De Venga doet het nog steeds met de motor uit 2011 en die is bepaald niet zuinig. Weet iemand of er nog nieuwe ontwikkelingen te verwachten zijn op motorgebied. Verder nog de vraag van welk type het navigatiesyteem nu is Ik heb via internet vernomen dat er een nieuwe KIA aankomt die de Venga zou gaan vervangen namelijk de KIA Stonic, een SUV achtige auto in het B segment, lijkt op de in China verkochte Kia KX3. Auto komt er waarschijnlijk eind 2017 Quote
Wimis on Geplaatst 24 Februari, 2017 Geplaatst 24 Februari, 2017 3 uur geleden zei KeesdA: Weet iemand of er nog nieuwe ontwikkelingen te verwachten zijn op motorgebied. Verder nog de vraag van welk type het navigatiesyteem nu is Jaja, de nieuwe Venga is er al.... Heet tegenwoordig: Niro 1 Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 25 Februari, 2017 Geplaatst 25 Februari, 2017 Zelf denk ik dat er helemaal geen nieuwe Venga meer uit komt. Het is ook al weer drie jaar terug dat de nieuwere versie rond rijdt. Bij de meeste modellen komen er dan facelifts maar omtrent de Venga blijft het stil. Maar goed hij is nog steeds als MPV nieuw te koop. (Niro is een SUV/crossover Wimis ) En de motor is wel niet de zuinigste maar wel één van de betrouwbaarste. (zie hier het artikel) Daar kunnen andere Kia's nog niet aan tippen Quote
Ron Penguin Geplaatst 25 Februari, 2017 Geplaatst 25 Februari, 2017 Was dacht 2 weken geleden bij de dealer, daar werd uitgesproken dat 2017 wel is het laatste jaar van de Venga kan zijn. Dus een doorontwikkeling kan je dan zeker wel vergeten. Quote
Specialmade Geplaatst 25 Februari, 2017 Geplaatst 25 Februari, 2017 3 uur geleden zei Warmentuuter: Zelf denk ik dat er helemaal geen nieuwe Venga meer uit komt. Het is ook al weer drie jaar terug dat de nieuwere versie rond rijdt. Bij de meeste modellen komen er dan facelifts maar omtrent de Venga blijft het stil. Maar goed hij is nog steeds als MPV nieuw te koop. (Niro is een SUV/crossover Wimis ) En de motor is wel niet de zuinigste maar wel één van de betrouwbaarste. (zie hier het artikel) Daar kunnen andere Kia's nog niet aan tippen De Niro is met een inhaalrace bezig. Quote
moto Geplaatst 27 Februari, 2017 Geplaatst 27 Februari, 2017 Enige tijd geleden hoorde ik tijdens een bezoek bij de dealer, dat de Kia KX3 wel eens de opvolger van de Venga zou kunnen worden. Mocht dit zo zijn dan lijkt het niet verkeerd, een soort kleine Sportage. Mischien is de wens de vader van de gedachte. e Quote
KeesdA Geplaatst 19 Maart, 2017 Topic Starter Geplaatst 19 Maart, 2017 Op 25-2-2017 om 10:55 zei Ron Penguin: Was dacht 2 weken geleden bij de dealer, daar werd uitgesproken dat 2017 wel is het laatste jaar van de Venga kan zijn. Dus een doorontwikkeling kan je dan zeker wel vergeten. Klopt, weet ik inmiddels ook. De Venga wordt vervangen door de Stonic (een mini SUV) en wordt in september in Frankfurt voor het eerst aan den volke gepresenteerd, als ik de autospionnen mag geloven Quote
KeesdA Geplaatst 29 Maart, 2017 Topic Starter Geplaatst 29 Maart, 2017 Op 25-2-2017 om 10:55 zei Ron Penguin: Was dacht 2 weken geleden bij de dealer, daar werd uitgesproken dat 2017 wel is het laatste jaar van de Venga kan zijn. Dus een doorontwikkeling kan je dan zeker wel vergeten. Ja dat klopt. De nieuwe Venga gaat Stonic heten, stukje forser, meer een kleine SUV. Verschijnt volgens de "kenners" eind 2017 begin 2018 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.