Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Handgeschakeld of automaat?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, ik sta op het punt een sportage te kopen alleen zit nog met 2 vragen.

Na 30 jaar handgeschakeld autorijden

en het toenemend autoverkeer denk ik eraan een automaat te nemen , dus vroeg ik me af zijn er hier mensen die deze overstap al gemaakt hebben wat is hun ervaring hiermee?

Ik weet een testrit maar op een kort ritje kun je moeilijk oordelen.

En 2 ik rij zo'n 30000km per jaar rij veel autostrade dus logisch kom ik uit op diesel, maar die markt is aan het instorten is een diesel dan nog de juiste keuze wat is jullie mening hierover.

Geplaatst

Ik heb nu een optima in de 7traps DSG: ik wil niet anders meer. Heerlijk. Neem aan dat de sportwagen dezelfde bak heeft

Daarbij krijg je schakelflippers en kun je op en af schakelen wanneer jij dat wilt. 

Geplaatst

Automaat! Hier hetzelfde verhaal, altijd geschakeld gereden en toen liep ik tegen een Sorento aan met automaat. Nah, dat vond ik eerst maar zozo, maar al mijn forumvriendinnetjes toen tiepen...doen! Dus maar gaan kijken en tijdens de proefrit wist ik na 500 meter al dat ik daar wel aan ging wennen. 
De volgende Sorento had automaat als verplichte optie en wilde ik best concessie doen op de kleur daarvoor. En zo geschiedde :)
Heerlijk relaxed rijden, doen!

Geplaatst

Hier ook na 35 jaar geschakeld gereden te hebben overgestapt naar automaat, is even wennen, maar nu na enkele maanden wil ik hem niet meer kwijt.

Geplaatst

Ik rij inmiddels m'n 4e automaat en wil absoluut geen schakelbak meer!
Vroeger had een automaat een imago van ouwe l*llenwagen, maar dit is helemaal voorbij, zeker nu ook heel veel automaten de optie step-tronic (zelf schakelen) hebben.

Vooral ook bij file-rijden is dit ideaal. Het rijdt veel relaxter, zeker nu er 6 en 7-traps automaten zijn.

M.v.g.
Martin

Geplaatst

Ik rijd al heel lang automaat, en als ik eens in een handgeschakelde auto rijdt vindt ik dat maar niks.

Het is niet voor niks dat steeds meer auto's nieuw met een automaat geleverd worden, ik zou dus zeggen doen die automaat.

Wat betreft diesel, heb je de NIRO al overwogen, rijdt zuiniger als een sportage op diesel, en dan krijg je een heel ander omslagpunt, en qua ruimte is die ook groot, en hij rijdt heerlijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...