xtra40 Geplaatst 15 Maart, 2017 Geplaatst 15 Maart, 2017 bougies kun je gewoon halen bij elke auto materialen zaken halen en anders kun je als je zeker weet dat het onder deel nummer juist is wat je opgeeft kun je ze op eBay bestellen voor de prijs waar de dealer er 1 voor levert en een tang en een lange dop 16 of een kleine bougie dop en een kleine 5 minuten later rij je weg met je nieuwe bougies http://www.ebay.nl/itm/Hyundai-Veloster-Elantra-Accent-Solaris-KIA-Rio-Soul-Spark-Plug-18846-10060-/142205367949?hash=item211c19b68d:g:4ywAAOSwB09YIeo4 Quote
xtra40 Geplaatst 15 Maart, 2017 Geplaatst 15 Maart, 2017 Ik heb je posts even samen gevoegd het is niet de bedoeling dat je de zelfde vraag stelt in meerdere afdelingen tegelijk en daar het om een rio 3 gaat heb ik daar alles samen gevoegd dan heb je de meeste kans op een bevredigend antwoord Quote
Firepeet Geplaatst 30 Maart, 2017 Topic Starter Geplaatst 30 Maart, 2017 De bougies in de Rio 3 zijn van het type LKR6D-10E NGK. Deze bestel je online voor ca. 7,60 per stuk. Quote
Marcello63 Geplaatst 3 September, 2017 Geplaatst 3 September, 2017 De prijslijst van Remco klopt redelijk. Net een afspraak gemaakt bij de Kia voor een grote beurt voor mijn Rio 1.2 uit 2013. Kosten €566. het vervangen van de bougies kost €162 Maar omdat je nog binnen de garantie van 7 jaar zit ga je al gauw naar de dealer. Ga je ergens anders heen of doe je het zelf en er gebeurt iets dan ben je je garantie kwijt.Maar eigenlijk is het te gek voor woorden. Quote
bob Geplaatst 3 September, 2017 Geplaatst 3 September, 2017 Waarom ben je je garantie da kwijt als je het niet bij een dealer laat doen ?Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk Quote
Marcello63 Geplaatst 4 September, 2017 Geplaatst 4 September, 2017 Ben van mening dat wanneer je het onderhoud, binnen de garantie termijn,door een ander dan de dealer laat uitvoeren, de garantie vervalt. Quote
bigwade Geplaatst 4 September, 2017 Geplaatst 4 September, 2017 Op 3-9-2017 om 14:08 zei Marcello63: De prijslijst van Remco klopt redelijk. Net een afspraak gemaakt bij de Kia voor een grote beurt voor mijn Rio 1.2 uit 2013. Kosten €566. het vervangen van de bougies kost €162 Maar omdat je nog binnen de garantie van 7 jaar zit ga je al gauw naar de dealer. Ga je ergens anders heen of doe je het zelf en er gebeurt iets dan ben je je garantie kwijt.Maar eigenlijk is het te gek voor woorden. Dat is niet zo. Onderhoud moet wel volgens juiste specificaties worden gedaan en boekje moet afgestempeld zijn. Dealer onderhoud is in mijn ervaring marginaal duurder dan een Bosch service centre. Onze Joendaai i10 is 2 jaar bij een buurtgarage in onderhoud geweest (na jaar 3) en die was w.b. prijs en prestatie zeer onder de maat. We zijn weer terug bij de dealer en dat gaat prima. Omdat de auto uit de garantie is is ook met de dealer afspraken te maken w.b. wat nou wel en niet nodig is aan onderhoud. Prijstechnisch komen we dan heel dicht in de buurt van een willekeurige vakgarage. Quote
bob Geplaatst 4 September, 2017 Geplaatst 4 September, 2017 Bij kia moet je ook de rekeningen van het onderhoud kunnen overleggen een gestempeld boekje is niet genoeg Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk Quote
floyd Geplaatst 20 September, 2017 Geplaatst 20 September, 2017 Zo, vandaag de Rio (2013) even weggebracht voor een (extra?) grote beurt....70.000km op de teller. Kosten? 571 euri . Niet normaal eigenlijk... Oh ja, bougies zijn ook vervangen, 134 euri. Fijne auto de Rio, maar de kosten voor onderhoud bij Kia? Belachelijk. Quote
Euroliner Geplaatst 4 Oktober, 2017 Geplaatst 4 Oktober, 2017 Ik was voor het vervangen van de bougies € 162,- euro kwijt, precies wat er in het 'vaste prijzen boekje' van Kia staat. Heb de 1.2 motor. Het vreemde vond ik dat er twee jaar eerder nog € 86,50 in het boekje stond voor deze vervanging. Wat me ook opviel was dat voor de Kia Picanto momenteel nog steeds veel minder dan € 100,- wordt gerekend voor vervanging van de bougies bij een 1.2 motor. Deze motoren zijn toch gelijk aan elkaar? (Picanto vorig model t/m 2016). Snapt iemand deze prijsstijging? Quote
xtra40 Geplaatst 4 Oktober, 2017 Geplaatst 4 Oktober, 2017 Ik vind €86,50 ook nog duur voor 10 minuten werk en €30 aan onderdelenVerzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk Quote
Euroliner Geplaatst 4 Oktober, 2017 Geplaatst 4 Oktober, 2017 Klopt dat vind ik ook duur. En vooral het prijsverschil tussen 2 jaar eerder en nu. en het verschil tussen de Rio en Picanto nu. Heb het er met de dealer of gehad, die zeggen van Kia moeten we dit monteren tegen deze prijs. Kia Nederland even gebeld maar die verwijst weer door naar de dealer. Quote
bob Geplaatst 6 Oktober, 2017 Geplaatst 6 Oktober, 2017 Gewoon zelf bougies kopen en erin draaien Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.