Jump to content

Recommended Posts

Posted

Om de bougies te vervangen heb ik vandaag contact gehad met een dealer. Een set van 4 stuks kost bij hun 63 euro.

Als ik op internet zoek dan kom ik ze tegen van ca. 8 euro per stuk, dus 4 voor 32 euro.

De dealer gaf aan dat er wel iridium bougies geplaatst moeten worden anders kunnen ze geen 60.000km mee gaan.

Bij kia-hotline.com heb ik een drietal documenten met specificaties gedownload die allemaal betrekking hebben op hetzelfde model, maar verschillende types bougies aangeven.

Zo staat in één document vermeld: LZKR6B-10E, RER8MC, ELR9QC10

In een andere: SILZKR6B10

En de volgende: SILKR6C10E (unleaded) en de LKR6D-E, ELR9SC8 (leaded)

Volgens mij zijn alleen de types die met SIL... beginnen van iridium, echter zijn deze niet online in Nederland verkrijgbaar.

Weet iemand welke type er daadwerkelijk in een Rio zijn geplaatst?

• 3 weeks later...
Posted

Ik heb er één uitgedraaid om te kijken welke er in zit. Betreft de LZKR6B-10E van NGK.

Deze online gekocht voor 39 euro per 4. Scheelt in ieder geval 50 euro in vergelijking met de dealer :-)

• Like 1
Posted

Zou toch wel leuk zijn een Kia Rio 5.7v8.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

alleen jammer dat er dan geen ruimte meer is voor een chauffeur  :-)  :-)

Posted

alleen jammer dat er dan geen ruimte meer is voor een chauffeur  :-)  :-)

Die kan toch gewoon achter de voorstoelen ?

Ik zie het probleem niet :wink:

Vroeger droomde ik over een Renault 4 F4 met een V8 achterin.

Leek me heel erg lachen.
Helaas nooit fondsen voor gehad om zoiets te laten bouwen door een HTS, TU oid.

Overigens is er een V8 van Buick die sinds de jaren 60 van de vorige eeuw in o.a. Rovers werd gebruikt
Dat was een heel compact V8tje

Past misschien wel VOOR in de Rio met wat proppen :-)
Posted
Huizebakker, op 25 Jan 2016 - 13:37, zei:

€ 63 - € 39 = € 24 ...........?

Gaan er 8 in zeker  :-)

Hahaha... :-)

63 euro kosten ze als je deze koopt bij de dealer maar dan moet je ze er nog zelf inzetten.

89 euro is de prijs bij Kia inclusief plaatsen.

• 9 months later...
Posted

Kijk weer wat geleerd

Maar dan zijn ze zeker van zilver of zo voor die prijs?

Posted

Weet iemand waar de nieuwste prijslijst van het vaste onderhoud van Kia kunt downloaden?

Ik kan alleen de prijslijst van 2015 vinden.

En de nieuwste lijst met de onderhoudsintervallen? 

Posted

Vandaag oliebeurt gehad en navraag gedaan naar de prijzen van de bougies.

Kan niet zij hij.. Dat de prijs zo extreem gestegen is. Maar na het zelf opgezocht te hebben was het antwoord dat kia de prijzen bepaald en met een lach er achteraan dat de garantie ook ergens vandaan moet komen.

Kan iemand me vertellen welk merk en type bougies er gemonteerd worden en de 1.2 van 2014?

Het type bougies dat in de 2de post omschreven word is voor de 1.4 (volgens de beschrijving?

Bestelnummer bij de dealer is 18844-10060. Maar daar vind ik niets op. Al lijkt het op een ngk nummer. https://www.winparts.nl/motordelen-toebehoren/bougies/kia/rio-iii-ub-bouwjaar-2011-09/c53-462-25711/bougie/p471047.html

Deze lijkt er nog het meest op

• 1 month later...
Posted

Nog even Winparts aangeklikt ,daar zijn ze nu in de aanbieding voor euro 7'60 a 4stuks is euro 30'34 totaal ! ( NGK-LKR6D-10E) Klik je kenteken maar in, dan zie het meteen! Dat is wat anders als 155 euro bij de dealer, belachelijk!Je moet ze er wel nog even indraaien natuurlijk!

Posted

Een grote beurt is bij de Kia garage een hoop geld.

Het verschil met een Bovaq garage is bij een grote beurt behoorlijk groot. Ik laat mijn Rio binnenkort voor een grote beurt uitvoeren bij een Bovaq garage.

Het verschil tussen een olie en kleine beurt is niet heel groot. Dat laat ik in de toekomst uitvoeren bij de Kia garage. Dan heb ik alsnog de eventuele updates

• 1 month later...
Posted

Goedemiddag,

Zojuist te horen gekregen dat mijn bougies vervangen moeten worden opzich prima maar 33.67 per bougie vind ik nogal vrij duur? Zijn er ook andere mogelijkheden de garage geeft aan dat dit echt de enige zijn die er op kunnen ( Iridium bougies)

https://webshop.kia.nl/onderdelen/bougies/bougie/0/1884410060

Iemand die mij kan adviseren of dit klopt? 

• Artikelnummer: 1884410060
  • Omschrijving: PLUG ASSY-SPARK
  • Verkoopprijs incl. BTW excl. montage: € 33,67
  •  
Modelserie Uitvoering Brandstof Transmissie

Kia RIO 1.2 CVVT Benzine Handgeschakeld

Wel zie ik op Winparts de volgende Bougies staan.

https://www.winparts.nl/motordelen-toebehoren/bougies/kia/rio-iii-ub-bouwjaar-2011-09/c53-462-25711/bougie-lkr6d-10e-ngk/p471047.html#specificaties

staat wel een ander onderdeelnummer bij maar bij winparts geeft hij deze bougies aan

18843-10062  KIA

Posted

Even zelf 1 eruit halen en kijken wat erop staat. En deze kopen of vergelijkbaar. desnoods neem je die mee naar een automatrialen zaak. Prijzen bij dealer is altijd duurder dan internet (hun panden moeten ook betaald worden). Idem voor interieur en luchtfilters. Maar bedenk je wel...als jezelf doet en je doet het verkeerd en je krijgt pech of wat dan ook...dat jij aan het korste eind kunt gaan trekken voor garantie te claimen (wat betreft jezelf doet).