Jump to content
  • Sign Up
theomonika

Bijeenkomst de meern 18-06-2017

Recommended Posts

6 minuten geleden zei Lique:

Maar die mensen die zo'n groep op fb beginnen hebben helemaal niet de intentie om te concureren met een forum. Die willen gewoon met de op FB aanwezige KIA-mensen leuteren. En de laagdrempeligheid is voor veel mensen gewoon een pre. 

En ja, in veel gevallen gaat men alleen nog op zoek naar een forum als zich een probleem aandient. Goed, forum(gebruiks)vriendelijkheid en opbouw speelt zeker een rol. Dat is nu, dat was 5 jaar geleden al, aangezien het toen al onderwerp van gesprek was in de modhoek.  Noem ik maar even een duf voorbeeld. Iemand stelt zich voor, die krijgt een welkom met de vraag of die ook foto's heeft want daar zijn we hier dol op. Vervolgens plaatst zo iemand een foto in de garage en geen mens reageert. en waarom reageert geen mens, omdat het A: niet vlot zichtbaar is dat iemand een garage heeft aangemaakt en B: omdat er honderden garages zijn aangemaakt waar je na 3 klikken erachter gaat komen dat er niks instaat, wat voor mij een reden is om nooit meer in de garages te kijken.  Maar grote kans dat zo iemand die wel foto's geplaatst heeft dus meteen weg is. Plaats je op fb een foto heb je wel meteen reactie. 

Dat is nou de spijker op zijn kop slaan 

Guest Warmentuuter

Als hier dan zo een grote behoefte aan is waarom maakt men dan niet een facebookpagina uit naam van de Kiaclub.nl.

Zie nu nu vijf Kia pagina's.

Kiacruisers Nederland, Kiacruisers Benelux, Pimpmasters, Kia Motors NL, en een hele oude voor Picanto's die te veel verbruiken.

Verre van duidelijk lijkt mij.

Stel voor net zoals de HCH.

Het forum en facebookpagina onder dezelfde naam en ook aan elkaar linken.

1 uur geleden zei Warmentuuter:

Als hier dan zo een grote behoefte aan is waarom maakt men dan niet een facebookpagina uit naam van de Kiaclub.nl.

Zie nu nu vijf Kia pagina's.

Kiacruisers Nederland, Kiacruisers Benelux, Pimpmasters, Kia Motors NL, en een hele oude voor Picanto's die te veel verbruiken.

Verre van duidelijk lijkt mij.

Stel voor net zoals de HCH.

Het forum en facebookpagina onder dezelfde naam en ook aan elkaar linken.

Als je dat al zou doen, dan zou je dat toch moeten beperken tot een bulletinboard met af en toe en bericht/vraag waarmee je triggert om naar het forum te gaan. Zou je op FB ook echt de leuterstand aanzetten dan is het forum zelf heel snel einde verhaal. Maar kenbaar maken aan de facebookers dat er ook een kia-club is, is zeker geen slecht idee.

Jammer zijn al deze constateringen wel....

Wat mij opgevallen is is dat het aantal post een stuk minder is na de aanpassing aan het forum, Oorzaak laten we dan maar in het midden.

Ik zit naast dit forum ook op het Vitara forum, daar zijn ze mindert actief dan op de Kiaclub (ondanks dat het laatste nu behoorlijk ingestort is) Maar op het vitara forum zijn ze wel behoorlijk trouw aan hun forum. Misschien dat dit ook komt dat de gemiddelde leeftijd van een Vitara rijder redelijk "hoog" is. Deze leeftijdscategorie heeft meestal niet zoveel op met Facebook. (ook ik heb alleen een kijk account). Daarnaast rijden er nog geen 5000 Viara's in NL waarvan er ongeveer 500 eigenaren zich hebben gemeld op het forum. (als je je daar aanmeld wordt je dus ook gelijk met open armen ontvangen). Ik ben dus ook bang dat de Kiaclub ondergegaat aan de vele aanmeldingen zonder dat deze op een nette manier ontvangen worden behalve door een door een computer gegeneerd berichtje. En dat veel nieuwe forumleden alleen binnen stormen met een vraag en dan nooit meer iets van zich laten horen.

Best jammer om te zien dat dit mooie forum aan het "vergaan" is, ik heb hier best veel tijd doorgebracht en behoorlijk actief deelgenomen aan zinnige en onzinnige topics

(zit net te kijken...totaal bijna 1900 berichten waarvan de meeste in de laatste 3 jaar en ik sta op plaats 8 van de topmembers ;) ).

Ondanks dat ik nu enkel gedoogd lid ben kom ik iedere dag toch nog even kijken. Ik hoop dat het nog lang de moeite blijft om dit te doen.

• Like 4

ik ga een poging wagen om ook de kiaclub op facebook te promoten heb al een pagina aangemaakt  https://www.facebook.com/Kiaclub-1790507977927348/

nu nog een beetje vullen en aanpassen kijken of dat dat nog wat oplevert 

verder zak ik zo wat fotos van de meting posten hier onder 

• Like 6

• Like 5

Top !

Ziet er goed uit gelijk maar geliked

Hopenlijk levert t idd wat op. Zou zonde zijn dit forum te zien verdwijnen....

37 minuten geleden zei chloso:

Hopenlijk levert t idd wat op. Zou zonde zijn dit forum te zien verdwijnen....

forum zal echt niet verdwijnen alleen met het huidige weer zijn er gewoon niet te veel bezoekers en is het dus erg stil hier 

dus ben druk reclame op Facebook aan het maken wie weet helpt het :wink:

• Like 2

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...