Jump to content
theomonika

Bijeenkomst de meern 18-06-2017

Recommended Posts

Via kia cruisers nederland zijn er heel wat mensen die zeggen dat ze komen 

Guest Vitara 2
1 uur geleden zei bigwade:

Komt er verder nog iemand ?

Voor het eerst in 4 jaar kom ik niet.

Had het nog wel even overwogen om mij in het gedoogd hoekje te melden.

kia cruisers nederland....

Ah, Facebook.

Die kende ik niet.

Vind het ook weer een beetje jammer zoiets, naast dit forum.

Op 3/16/2017 om 14:28 zei Beus:

Zoals het er nu naar uit ziet kom ik ook, neem denk ik nog een Picanto rijder mee! :-)

Whaaaaa balen hoor, de agenda loopt vol dit weekend en ga het daardoor toch niet halen, hopelijk blijft het niet bij 1 meeting dit jaar!!!   

Ben bang dat ik  mijn prioriteit ergens anders moet leggen. Maar mocht er toch wat tijd vrij komen dan kan ik mogelijk toch aanhaken, vanuit Nieuwegein is het tenslotte maar een klein stukje.

Veel belangstelling is er niet, vooralsnog zal ik er morgen zijn. Heb de SW GT-Line net ontdaan van de IJmuidense meeuwenontlasting. Helaas moet ik dit meerdere keren per week doen!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

• Like 1
1 uur geleden zei Raymond GT-Line:

Veel belangstelling is er niet, vooralsnog zal ik er morgen zijn. Heb de SW GT-Line net ontdaan van de IJmuidense meeuwenontlasting. Helaas moet ik dit meerdere keren per week doen! emoji22.png

Ben je al lid van deze groep?: https://www.facebook.com/groups/209255789409599/

@ Beus, daar ben ik ook lid van. Heb ook gezien dat er van de Nederlandse en Belgische Cruisers naar de Meern komen. Echter er is weinig respons in dit draadje op dit forum.

3 uur geleden zei Stief:

Lijkt erop dat iedereen op FB zit en dit geweldige medium vergeten zijn

Dit medium Loop hard achter uit en ja er zijn foto's alleen even geen tijd om ze er op te zetten

6 uur geleden zei Stief:

Lijkt erop dat iedereen op FB zit en dit geweldige medium vergeten zijn

Het lot van zo'n beetje elk forum :( FB is nou eenmaal dynamischer *feit*. Alleen als kennisopslag is het zo'n beetje niks waard en tegen de tijd dat men daar achter komt hebben de meeste fora al het loodje gelegd. Helaas. De wereld veranderd. 

• Like 2

De restyling van dit forum heeft nou ook niet echt bijgedragen aan meer actieve bezoekers.

Al denkt de forumbeheerder daar heel anders over.

Die telt in kliks en die zijn kennelijk goed.

Dat er amper discussie meer is en weinig reacties gepost worden ontgaat hem.

• Like 1

Toch heeft dit forum 1 persoon met een Kia RIO weer verder op weg geholpen. Ik kreeg een pb naar aanleiding van dit forum over de CV die niet meer afsluit. Hetzelfde probleem dat ik destijds had. De garage kon de oorzaak niet vinden. Nadat ik via pb ben benaderd heb ik uitgelegd dat het probleem waarschijnlijk in de zekeringkast ligt. En voila, probleem verholpen. 

Alle beetjes helpen. 

• Like 2
2 uur geleden zei Proceed Frankie:

Trieste constatering dan weer... :no:

Helemaal mee eens, niet zo miepen hoor! :death:

18 minuten geleden zei Jordan:

Toch heeft dit forum 1 persoon met een Kia RIO weer verder op weg geholpen. Ik kreeg een pb naar aanleiding van dit forum over de CV die niet meer afsluit. Hetzelfde probleem dat ik destijds had. De garage kon de oorzaak niet vinden. Nadat ik via pb ben benaderd heb ik uitgelegd dat het probleem waarschijnlijk in de zekeringkast ligt. En voila, probleem verholpen. 

Alle beetjes helpen. 

We zijn ook nog niet dood :-) maar fb is gewoon een grote concurent voor de fora. 

• Like 1
29 minuten geleden zei Lique:

We zijn ook nog niet dood :-) maar fb is gewoon een grote concurent voor de fora. 

Ik heb en wil geen fb al heb ik een fopaccount om toch sommige dingen te kunnen lezen.

Er zit geen enkele logica in en een dataset zoals hier de instructie boekjes en meer is niet mogelijk.

Ik snap niet waarom mensen het nodig vinden om naast deze mooie Kiaclub.nl een fb groep op te richten.

We hebben goeie contacten met KiaMNL, er kunnen testdrives geregeld worden voor leden die dat willen en hun schouders onder een mooi artikel willen zetten en ga zo maar door.

Laat de nieuwe modellen en nieuwe leden dit forum maar weer eens een impuls geven :-)

• Like 3

Ik snap wel waarom iemand een fb-groep opricht, wat ik al aangaf, het is allemaal wat sneller en veel mensen hebben al een fb-account en pikken dan zo'n groepje gewoon even mee. Fotootjes uploaden gaat veel makkelijker en je bereikt veel sneller een groter publiek waar hier mensen al snel in hun eigen modelletje blijven hangen en/of als een raketje de hielen weer lichten als het probleem is opgelost. De tijd dat men op een forum off-topic bleef leuteren lijkt voorbij, dat doe je tegenwoordig op je eigen paginaatjes waar je dan zo fijn je eigen publiek kunt kiezen.

Vond dat ook al op de KIA-NL fb-pagina, waar 95% helemaal jodelahiti is over hun auto en die overige 5% komt hier drammen over het verbruik en het rammeltje :mrgreen:

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten overigens, maar op dit moment wint Fb het qua reactie-activiteiten van de fora.  Qua informatie winnen de fora natuurlijk, maar zoals zo vaak wordt dit pas geraadpleegd als zich een probleem voordoet. 

Guest Stief

Erg jammer dit.
Maar het kan blijkbaar wel. Als ik kijk naar de Passat forum. Deze is behoorlijk actief. De website vind ik ook niet super daar maar begin mn weg een beetje te vinden.
Ben het helemaal met Lique eens . FB is nu eenmaal een veelgebruikt en makkelijke medium. Maar je moet wel een gigantische bord voor je kop hebben als je denkt daarmee een forum te kunnen vervangen.
Of gaat het tegenwoordig alleen nog maar om foto's delen en alleen je eigen problemen?

4 uur geleden zei Stief:

Erg jammer dit.
Maar het kan blijkbaar wel. Als ik kijk naar de Passat forum. Deze is behoorlijk actief. De website vind ik ook niet super daar maar begin mn weg een beetje te vinden.
Ben het helemaal met Lique eens . FB is nu eenmaal een veelgebruikt en makkelijke medium. Maar je moet wel een gigantische bord voor je kop hebben als je denkt daarmee een forum te kunnen vervangen.
Of gaat het tegenwoordig alleen nog maar om foto's delen en alleen je eigen problemen?

Maar die mensen die zo'n groep op fb beginnen hebben helemaal niet de intentie om te concureren met een forum. Die willen gewoon met de op FB aanwezige KIA-mensen leuteren. En de laagdrempeligheid is voor veel mensen gewoon een pre. 

En ja, in veel gevallen gaat men alleen nog op zoek naar een forum als zich een probleem aandient. Goed, forum(gebruiks)vriendelijkheid en opbouw speelt zeker een rol. Dat is nu, dat was 5 jaar geleden al, aangezien het toen al onderwerp van gesprek was in de modhoek.  Noem ik maar even een duf voorbeeld. Iemand stelt zich voor, die krijgt een welkom met de vraag of die ook foto's heeft want daar zijn we hier dol op. Vervolgens plaatst zo iemand een foto in de garage en geen mens reageert. en waarom reageert geen mens, omdat het A: niet vlot zichtbaar is dat iemand een garage heeft aangemaakt en B: omdat er honderden garages zijn aangemaakt waar je na 3 klikken erachter gaat komen dat er niks instaat, wat voor mij een reden is om nooit meer in de garages te kijken.  Maar grote kans dat zo iemand die wel foto's geplaatst heeft dus meteen weg is. Plaats je op fb een foto heb je wel meteen reactie. 

• Like 1
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...