Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allen,

ik vroeg mij af of alle 'lines' de actieve rijbaan assistent standaard hebben? Dus met actieve hulp (stuur trekt automatisch terug) en niet alleen maar de piepjes.

groet,

Han

• Like 2
Posted

Hannus,

vul je avatar even aan met het juiste type auto (en de rest)

Dat communiceert weer handiger.

Posted
35 minuten geleden zei Hannus1986:

Hoi allen,

ik vroeg mij af of alle 'lines' de actieve rijbaan assistent standaard hebben? Dus met actieve hulp (stuur trekt automatisch terug) en niet alleen maar de piepjes.

groet,

Han

De actieve rijbaan Assist, kent drie stand!

-Alleen piepjes,
-klein beetje hulp en
-grote hulp met 1 vinger op het stuur :)

• Like 2
Posted
Op 4/3/2017 om 20:23 zei Hannus1986:

Hoi allen,

groet,

Han

Mijn First Edition heeft het in elk geval, en is het standaard vanaf de comfortline ( http://www.kia.com/nl/modellen/kia-niro/prijzen-en-specs/ ) . Maar vertrouw er niet teveel op: als je op de snelweg een bocht ingaat dan stuurt hij nog even bij...maar kan ook zomaar opeens bedenken om het 'op te geven' en dan ga je alsnog over de streep. Daarom is het ook slechts een 'hulpmiddel' (als je je handen trouwens van het stuur haalt krijg je al snel een waarschuwingssignaal) ! 

Ik vind het op zich wel erg plezierig werken (op de snelweg, en vooral in het donker). Je wordt ook 'gedwongen' om richting aan te geven als je van rijbaan wisselt, anders duwt de rijbaan assistent je eerst een beetje terug op je baan (tenzij je zelf natuurlijk 'doordrukt'). Vooral op een 'lege' weg vind ik het plezierig, met als nadeel dat het lijkt alsof je beetje heen en weer zwabbert over de weg (binnen je rijbaan) omdat de auto zelf constant corrigeert.