Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb 21 januari 2017 een nieuwe Rio (Fusion, zwart, navi als optie, geen stockwagen dus) besteld. Levertermijn was 15 weken, dat betekent dus aflevering deze week (eerste week mei 2017).

Eind maart ben ik al eens naar de dealer gegaan om te horen of ze al iets meer wisten en toen was volgens de dealer de levering voorzien midden april. Niks van gehoord dus de derde week van april informeer ik me nog eens. Het zou dan begin mei worden (zoals voorzien dus nog geen issue voor mij). De week erna informeer ik nog eens. De persoon gaat kijken in het systeem en ziet dat de wagen geshipped is op 31 maart 2017. Hoewel de Rio voor zover ik weet in Tsjechië wordt gemaakt komt die blijkbaar per schip naar hier (via Rotterdam). Hij zegt me tevens dat ik toch wel vijf (!) weken moet rekenen voor het shippen. Levering dus half mei. Ik vind dat allemaal een beetje vreemd en neem contact op met de klantendienst. Die zeggen me nu ineens dat de levering zal plaatsvinden einde mei begin juni (dus buiten de 15 weken +25% marge levertermijn). Ik weet dus niet meer wat ik kan/moet geloven.

Waarom veranderen de leverdata continu? Waarom moet een wagen die op 31 maart wordt geshipped nog twee maanden onderweg zijn? Ik heb die vragen ook gesteld aan de invoerder, tot op heden nog geen antwoord hierop.

Zijn er nog mensen met een gelijkaardig verhaal?

Geplaatst

Je kunt hem zelf volgen..zie hier 

Gegeven moment was "mijn" schip in antwerpen en dacht ha nu door naar Rotterdam. nou vergeet het maar ging weer terug via suez kanaal en 3 week later stond mijn auto in Rotterdam..

• 4 weken later...
Geplaatst

Na twee maand onderweg te zijn is m'n Rio dan uiteindelijk toch op de plaats van bestemming geraakt. Binnen een paar dagen haal ik hem op. Ik zal dan een paar foto's posten.

Geplaatst
Je kunt hem zelf volgen..zie hier 
Gegeven moment was "mijn" schip in antwerpen en dacht ha nu door naar Rotterdam. nou vergeet het maar ging weer terug via suez kanaal en 3 week later stond mijn auto in Rotterdam.

Suezkanaal? Da's toch bij Egypte? Of heb ik iets gemist?
Geplaatst

Op de sticker die op de wagen hing stond wel 'made in Korea'. Worden de nieuwe Rio's dan toch daar gemaakt? Ik dacht gelezen te hebben ergens in Oost-europa. Als hij van Korea moet komen is die lange transporttijd ergens nog te begrijpen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...