mae Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Hallo, kan je je iPhone ook 'mirrorren' op het scherm? Of kan je alleen de toegestane apps in Carplay gebruiken? En werkt dat misschien wel/ook voor een Android telefoon? Iemand ervaring hiermee? Alvast dank! Quote
mae Posted May 17, 2017 Author Posted May 17, 2017 Wat jammer... Bedankt voor je antwoord! Misschien dat iemand weet of dat wel een Android kan? Quote
Murcielaygo Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Volgens mij kan Android dit onder bepaalde voorwaarden, maar als Apple-mens weet ik daar weinig van.Het is naar mijn weten een combinatie van hard- en software op zowel telefoon als scherm-apparaat. Quote
mae Posted May 17, 2017 Author Posted May 17, 2017 OK! Dat is idd m.i. een klein nadeeltje van Apple: alles is dichtgetimmerd Bedankt! Quote
HansG Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 52 minuten geleden zei mae: OK! Dat is idd m.i. een klein nadeeltje van Apple: alles is dichtgetimmerd Bedankt! Dat komt dan wel de veiligheid ten goede. Ook kan je niet verleid worden om toch die SMS te beantwoorden Nadeel is weer wel dat je aan de navigatie van Apple vastzit. Verder zie ik geen beperkingen. 2 Quote
mae Posted May 18, 2017 Author Posted May 18, 2017 10 uur geleden zei HansG: Dat komt dan wel de veiligheid ten goede. Ook kan je niet verleid worden om toch die SMS te beantwoorden Nadeel is weer wel dat je aan de navigatie van Apple vastzit. Verder zie ik geen beperkingen. Mee eens! Maar eh... Apple navigatie... dat vind ik wel een groot nadeel... en geen Flitsmeister! Quote
JosV Posted May 18, 2017 Posted May 18, 2017 18 uur geleden zei mae: Hallo, kan je je iPhone ook 'mirrorren' op het scherm? Of kan je alleen de toegestane apps in Carplay gebruiken? En werkt dat misschien wel/ook voor een Android telefoon? Hallo mae Een 'mirror' op het display van de Niro kan niet op een iPhone. Lukt ook niet op een Android. Ik gebruik zowel CarPlay als Android Auto, en je bent altijd gebonden aan de apps die geschikt zijn voor een van beide systemen. Dat heeft oa met veiligheid te maken zeggen de makers (hoewel ze daar niet echt consequent in zijn; zo mag je met Android wel SMS en WhatsApp maar bij iOS alleen SMS / iMessage...en beiden lijkt me niet echt 'veilig' in het verkeer :-). Beide systemen zijn heel erg beperkt in het aantal beschikbare apps, waarbij Android net wat meer toepassingen toelaat. Naast de eigen navigatie toepassingen worden een aantal audio-toepassingen (radio via internet, speciale zenders, en audioboeken) geboden naast de eigen toepassingen. Persoonlijk mis ik de 'huidige max. snelheid' aanduiding bij zowel de standaard Apple Maps als de Google Maps toepassing, en vind ik de TomTom van de KIA beter (maar helaas 'gedateerd'). Android zou binnenkort Google WAZE toestaan op CarPlay (maar dat zegt Google ze al ruim een jaar), die al wat beter. Maar apps als bijv. FlitsMeister worden simpelweg (nog) niet toegelaten, net als Video-toepassingen. Kortom...redelijk beperkt....en helaas geen 'mirror' Overzicht van apps voor Android Auto: https://play.google.com/store/apps/collection/promotion_3001303_android_auto_all ...en voor Apple CarPlay https://www.apple.com/ios/carplay/ 3 Quote
mae Posted May 18, 2017 Author Posted May 18, 2017 Super bedankt voor dit uitgebreide antwoord! Ik zal de links bekijken. En misschien zelfs een goedkope android-telefoon er bij nemen (nieuwe Moto) als android handiger is En nu maar hopen dat Google en Apple 'ons' eens gaan bijhouden, haha! Quote
JosV Posted May 18, 2017 Posted May 18, 2017 1 uur geleden zei mae: Super bedankt voor dit uitgebreide antwoord! Ik zal de links bekijken. En misschien zelfs een goedkope android-telefoon er bij nemen (nieuwe Moto) als android handiger is En nu maar hopen dat Google en Apple 'ons' eens gaan bijhouden, haha! Let er dan op dat Android Auto alleen werkt op Android 5.0 en hoger (de echte goedkope telefoons hebben vaak nog 4.x en zijn niet te upgraden). In praktijk vind ik persoonlijk de toevoeging CarPlay en Android Auto (nu nog) redelijk beperkt, behalve dan de spraakbesturing...dat is best gaaf. Als je trouwens de Nederlandstalige SIRI (spraak-assistent Apple) gebruikt, dan zul je de titels van de nummers en artiesten die je wilt laten afspelen 'op zijn Hollands' moeten proberen uit te spreken Echt hilarisch ! https://www.iculture.nl/nieuws/nederlandse-siri-apple-music-wat-werkt-en-wat-kan-beter/ Er zijn trouwens nog wel technische issues met CarPlay in de Niro, het systeem schakelt namelijk niet altijd even goed tussen Bluetooth mode en CarPlay. Ervaring met updates van Kia zijn voor mij niet best, dus ik verwacht daar niet veel van. Zowel CarPlay als Android Auto werken alleen via de kabel, en bij Apple werken alleen de gecertificeerde kabels echt altijd goed (de kabeltjes van euro werken soms wel, en soms niet, en soms na een tijdje niet meer...uiterst irritant.). Je hoeft overigens geen dure originele Apple kabels te kopen, als ze maar MFI (Made for iPhone) gecertificeerd zijn. Android is wat minder gevoelig voor niet-originele kabels, maar neem wel een wat stevigere/dikkere (de hele dunnetjes willen nog wel eens haperen). 1 Quote
mae Posted May 18, 2017 Author Posted May 18, 2017 Wederom super bedankt! De auto komt pas over 3 weken, dus dan zal ik alles uitgebreid uitproberen en zo! En ook een goede tip van die kabeltjes... dat blijft altijd een gedoe met Apple! Quote
HansG Posted May 19, 2017 Posted May 19, 2017 Op 18-5-2017 om 15:37 zei JosV: Let er dan op dat Android Auto alleen werkt op Android 5.0 en hoger (de echte goedkope telefoons hebben vaak nog 4.x en zijn niet te upgraden). In praktijk vind ik persoonlijk de toevoeging CarPlay en Android Auto (nu nog) redelijk beperkt, behalve dan de spraakbesturing...dat is best gaaf. Als je trouwens de Nederlandstalige SIRI (spraak-assistent Apple) gebruikt, dan zul je de titels van de nummers en artiesten die je wilt laten afspelen 'op zijn Hollands' moeten proberen uit te spreken Echt hilarisch ! https://www.iculture.nl/nieuws/nederlandse-siri-apple-music-wat-werkt-en-wat-kan-beter/ Er zijn trouwens nog wel technische issues met CarPlay in de Niro, het systeem schakelt namelijk niet altijd even goed tussen Bluetooth mode en CarPlay. Ervaring met updates van Kia zijn voor mij niet best, dus ik verwacht daar niet veel van. Zowel CarPlay als Android Auto werken alleen via de kabel, en bij Apple werken alleen de gecertificeerde kabels echt altijd goed (de kabeltjes van euro werken soms wel, en soms niet, en soms na een tijdje niet meer...uiterst irritant.). Je hoeft overigens geen dure originele Apple kabels te kopen, als ze maar MFI (Made for iPhone) gecertificeerd zijn. Android is wat minder gevoelig voor niet-originele kabels, maar neem wel een wat stevigere/dikkere (de hele dunnetjes willen nog wel eens haperen). Bij mij werk CarPlay vlekkeloos. Geen probleem met wisselen tussen bluetooth en CarPlay. 1 Quote
Recommended Posts