Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

In 2015 heb ik een Cee'd uit 2012 gekocht en we rijden daar nog steeds met heel veel plezier in.
Vanaf het begin af aan hebben we alleen wel een problemen met de (originele fabriek af-) xenon verlichting. Heel af en toe schakelt de verlichting uit tijdens het rijden en springt binnen een seconde ook weer aan. Het zijn beide kanten die gelijktijdig uitvallen. Ik weet niet zeker of de LED strips ook uitvallen wanneer dit gebeurt.

De beide koplampunits zijn onder garantie al vervangen maar het probleem is gebleven (al lijkt het wel minder vaak te zijn).

Heeft iemand soortgelijk probleem gehad en is er een mogelijke oplossing voor het probleem bekend?

Alvast bedankt,
Niek

Posted

Ik weet niet of bij origineel xenon de ballasten aan de lampunit vast zitten. Maar wat je beschrijft klinkt als ballasten die het niet goed doen.

Posted

Heb geen xenon maar koplampen met leds ook ver vangen 2 maand terug ook 2012 kocht hem in 2014 en nu heb ik ook bochtrijverlichtibg die heeft het nooit gedaan en valt nu op dat hij het wel doet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Posted

Bedankt voor de reacties, ik ga volgende week terug naar de garage, ik laat het weten als ze wat gevonden krijgen. Het komt niet zo heel vaak voor dus wellicht dat we het zo maar accepteren.

• 4 months later...
Posted

ik zit met ongeveer hetzelfde probleem koplampem 2 jaar geleden vervangen nu alweer kapot 

bijkomend probleem ik val buiten de garantie 166.00 km op teller . zorg dat je ze hebt laten maken voordat je garantie vervalt.

Posted

Het kan ook je daglichtsensor zijn die niet goed werkt, daardoor schakelt het onnodig uit en in.. Tenzij je de verlichting niet op de "auto" stand hebt staan, dan heb ik niets gezegd..