Randy Posted August 24, 2017 Posted August 24, 2017 Hallo, Sinds een week de trotse eigenaar van een Rio 2012 Superpack in metallic zwart met Phantom 17” velgenset! Het geluid is echter een tegenvaller... Hoe kan ik het makkelijkst en het goedkoopst een goede sound upgrade uitvoeren? Ik heb 1,5 linker hand en geen hoog budget. Ik heb ook niet veel wensen: een vol geluid met een aardig bass is prima voor mij! Quote
xtra40 Posted August 24, 2017 Posted August 24, 2017 lastig met een originele radio zonder vermogen maar met een setje andere speakers of een kleine subwoofer onder een stoel schiet het al een beetje op Quote
Randy Posted August 26, 2017 Author Posted August 26, 2017 Ok, thanks! Hoeveel vermogen heeft de standaard radio? Quote
xtra40 Posted August 26, 2017 Posted August 26, 2017 Iets van max 20 watt 4x5 niet als te veel dusVerstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣 Quote
mkleinman Posted January 17, 2018 Posted January 17, 2018 Ik heb het op ( laten ) lossen door een kleine 4 kanaals versterker in de kofferbak te monteren en een Audison composet in de voordeuren die op die versterker zitten aangesloten. Daarmee wordt het geluid al vele malen beter ( en zuiverder ). Bij mij was de kers op de taart een subwoofertje in de kofferbak op diezelfde versterker. Alleen de twee speakers in de achterdeuren zitten nog op de radio aangesloten, de rest doet de versterker dus. De versterker was uit mijn hoofd 200,- en de Audison composet 250 uit mijn hoofd. Ik heb het laten monteren voor de zekerheid. Quote
xtra40 Posted January 17, 2018 Posted January 17, 2018 das al een flink budget en geen kofferbak meer Quote
Rio-invidia Posted March 25, 2018 Posted March 25, 2018 Naja geen kofferbak meer. Ik krijg toch best veel in de kofferbak gestuwd. voorin zit een composet in. Match m16c ( als ik het goed heb ) achterin de deuren zit hertz speaker. Kofferbak 2 extra accus. 1 soundmagus x1800amp. En 2 digital designs d2510d4 subs leveren 1600rms. 6400watt maxx. Hand gemaakte woofers. omdat ze toch nogal wat stroom nodig hebben, hebben we een “big tree” voor gemaakt voor extra stroom. netjes alles bekleed met donker taupe suede. en om niet te vergete. Compleet de rio geisolereerd. Deuren kofferbak. Kofferklep. Vloer. Laadruimte. Quote
Machlo Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 (edited) Had bij mijn Picanto precies hetzelfde probleem. Heb een dubbele DIN Pioneer gekocht...echt eenvoudig, geen poespas maar wel 4x50 watt versterker en 2 setjes speakers voor voor en achter gekocht. Ook gewoon eenvoudig en goedkoop. Volgens mij rond de 200-225 euro totaal en een prima geluid nu. edit:maar een enkele DIN radio kan natuurlijk ook. Zal er nog wel een ander radioframe bij moeten. Die had ik voor 20 eurie via marktplaats gekocht. Edited March 26, 2018 by Machlo Quote
Recommended Posts