RJ.kuppeveld Geplaatst 23 Januari, 2018 Geplaatst 23 Januari, 2018 Hallo, Mijn naam is Robert-Jan van Kuppeveld, 47 jaar en ik woon samen met mijn vrouw in Lelystad. Ik mocht een nieuwe lease auto bestellen en ik heb gekozen voor een Kia Niro ExecutiveLine, in de kleur platinum graphite, hij wordt half Juli geleverd. Op dit moment rij ik een Toyota Auris TS dus ik ben al bekend met het hybride rijden. Pas geleden de proefrit gedaan in de Niro en ik vind hem heel lekker rijden. Heb hem vergeleken met de Toyota HRC en Honda HRV maar uiteindelijk voor de Kia gekozen. Kan niet wachten.. Mvg Robert-Jan 3 Quote
fred Huigen Geplaatst 26 Januari, 2018 Geplaatst 26 Januari, 2018 Rij zelf in een Niro sinds September maar heb nog nooit de “ sport” stand gebruikt en de + en - stand. Kan iemand dat helder uitleggen ? Quote
Specialmade Geplaatst 26 Januari, 2018 Geplaatst 26 Januari, 2018 2 uur geleden zei fred Huigen: Rij zelf in een Niro sinds September maar heb nog nooit de “ sport” stand gebruikt en de + en - stand. Kan iemand dat helder uitleggen ? Dat is eigenlijk heel simpel. Als je stilstaat of onder het rijden de pook naar je toe bewegen (naar links trekken) je staat dan in de automatische (SPORT) stand. De Niro trekt dan feller op en schakelt wat later dan in de ECO stand. Door de pook in de sportstand naar voren te bewegen schakelt hij 1 versnelling op. Door de pook naar achter te trekken schakeld hij 1 versnelling terug. De stand van de versnelling is af te lezen op je dashboard. Ook kun je in stilstand of rijdend de pook weer naar rechts bewegen om in de eco stand terug te komen. Het handmatig schakelen in de sport stand is uitermate handig in de bergen. Je hoeft dan minder te remmen om niet steeds harder de berg af te gaan. 1 1 Quote
bigwade Geplaatst 26 Januari, 2018 Geplaatst 26 Januari, 2018 5 uur geleden zei fred Huigen: Rij zelf in een Niro sinds September maar heb nog nooit de “ sport” stand gebruikt en de + en - stand. Kan iemand dat helder uitleggen ? Pook naar links en gassen met dat hok........... ;-))))) Je gaat vanzelf lachen denk ik. Na handmatig schakelen blijft de bak in M staan dacht ik. 1 Quote
fred Huigen Geplaatst 30 Januari, 2018 Geplaatst 30 Januari, 2018 Op 26-1-2018 om 16:04 zei Specialmade: Dat is eigenlijk heel simpel. Als je stilstaat of onder het rijden de pook naar je toe bewegen (naar links trekken) je staat dan in de automatische (SPORT) stand. De Niro trekt dan feller op en schakelt wat later dan in de ECO stand. Door de pook in de sportstand naar voren te bewegen schakelt hij 1 versnelling op. Door de pook naar achter te trekken schakeld hij 1 versnelling terug. De stand van de versnelling is af te lezen op je dashboard. Ook kun je in stilstand of rijdend de pook weer naar rechts bewegen om in de eco stand terug te komen. Het handmatig schakelen in de sport stand is uitermate handig in de bergen. Je hoeft dan minder te remmen om niet steeds harder de berg af te gaan. Quote
fred Huigen Geplaatst 30 Januari, 2018 Geplaatst 30 Januari, 2018 Hardstikke bedankt , ga morgen direct uitproberen Quote
iBigfarmer Geplaatst 7 April, 2018 Geplaatst 7 April, 2018 Halloooo allemaal, fijn dat je er bentVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.