Kia Top Selectie met schade: Mag dat?
0

2 berichten in dit topic

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Ik rijd sinds eergisteren een Kia Rio uit 2013. Gekocht als Kia Top Selectie.

Bij de proefrit en na het bekijken van de auto, zag ik dat het rechter spiegelhuis beschadigd was. Na onderhandeling zouden ze voor het afleveren van de auto het spiegelhuis vervangen voor een nieuw exemplaar. Dat hebben ze ook gedaan en ik heb de auto afgerekend en meegenomen. De volgende dag valt mij op dat het spiegelhuis niet netjes hecht aan het portier. Aan de onderkant zit een kier van 0,5-1,0 centimeter. Na een inspectie zag ik dat het niet aan het spiegelhuis ligt, maar dat er precies onder en iets om het bevestigingspunt heen, een nare deuk zit. Deze heb ik eerder niet gezien, waarschijnlijk omdat de vorige (beschadigde spiegel) wel netjes aansloot op het portier. Naast de deuk, is ook zichtbaar dat een deel van de lak is gaan scheuren, waardoor er een nare plek zit van 3 centimeter in de lengte. 

Nu de vraag.. Ik lees namelijk dat een Kia Top Selectie in principe schadevrij moet zijn. Nu snap ik dat krasjes en dergelijke niet meetellen, maar kan iemand mij wellicht vertellen of zo'n deuk in combinatie met een barst in de lak hier wel onder valt? Ik kon zelf niks vinden op het internet.

Bedankt!

P.S. Hopelijk is dit de juiste pagina om deze vraag te stellen. Zo niet, dan sorry!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klinkt als een verborgen gebrek en aangezien de spiegel vervangen is, moet de monteur dat hebben gezien. Nu is de wet niet helemaal duidelijk over verborgen gebreken: bij een nieuwe auto mogen ze er niet in zitten en bij een oude wel. Dit zit daar ergens tussen in en is dus een beetje vaag.

Maar ik zou het zeker aankaarten bij de dealer, het zou toch redelijk geweest zijn bij een "top selectie" dat ze een eventueel gebrek van te voren hadden aangeven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
0