XXX Geplaatst 8 Maart, 2018 Topic Starter Geplaatst 8 Maart, 2018 12 minuten geleden zei Ed-Car: Volwaardig lid van het gezin Prachtig! Ook goed voor de kinderen, Zien en leren ze (ver)zorgen. Einde off-topic geleuter 1 Quote
Moo Geplaatst 10 Juni, 2021 Geplaatst 10 Juni, 2021 Vandaag een Niro PHEV Executive line besteld. Hierover ook gevraagd en blijkt een extra optie te zijn, Gaan ze inbouwen in die van mij. Lijkt mij erg handig voor de laptop op te laden. Quote
Murcielaygo Geplaatst 10 Juni, 2021 Geplaatst 10 Juni, 2021 Voor het laden van je laptop ben je beter af met een DC-DC converter op de aansteker/12V aansluiting, dat is efficiënter dan eeest van 12V- naar 230V~ en dan weer omlaag naar ca. 20V- ofzo, afh. van je laptop...En ook als de inverter vanaf de HV-accu werkt is dat efficiënter... Quote
Derrek Geplaatst 12 Juni, 2021 Geplaatst 12 Juni, 2021 Dat is wellicht zo, maar dan moet je tekens een specifieke DC-DC converter kopen voor jouw merk laptop. En zoveel inefficiënter is het nu ook weer niet. Een 12V – 220 V inverter is veel universeler voor meer dingen te gebruiken en elke lader kan erop worden gebruikt. Wel moet je een echte sinus (“Pure Sine Wave”) inverter hebben (geen blokgolf) anders kan je lader van je laptop opgeblazen worden. Maar ook die zijn niet te duur te vinden. Gebruik zelf in een camper bus een pure sinus inverter van Ali (2000 Watt, €75,-). 1 Quote
Moo Geplaatst 17 Juni, 2021 Geplaatst 17 Juni, 2021 (aangepast) De dealer belde dat ze hier niet iets van konden vinden. Erg vaag als je op vele foto's in hun brochures dit wel ziet. Iemand toevallig een part number oid zodat zij het kunnen gaan opzoeken en inbouwen? Edit: Volgens mij heb ik het Part Number-95110G5000 Part Name-SWITCH ASSY-POWER OUTLET 17 Juni, 2021 aangepast door Xmoo Quote
Moo Geplaatst 2 Juli, 2021 Geplaatst 2 Juli, 2021 On 6/17/2021 at 6:23 PM, Xmoo said: De dealer belde dat ze hier niet iets van konden vinden. Erg vaag als je op vele foto's in hun brochures dit wel ziet. Iemand toevallig een part number oid zodat zij het kunnen gaan opzoeken en inbouwen? Edit: Volgens mij heb ik het Part Number-95110G5000 Part Name-SWITCH ASSY-POWER OUTLET Importeur zegt het niet te kennen hier in Nederland. Dus ik krijg mijn Niro PHEV zonder de AC Converter :'( Quote
Derrek Geplaatst 4 Juli, 2021 Geplaatst 4 Juli, 2021 Op 17-6-2021 om 18:23, Xmoo zei: De dealer belde dat ze hier niet iets van konden vinden. Erg vaag als je op vele foto's in hun brochures dit wel ziet. Iemand toevallig een part number oid zodat zij het kunnen gaan opzoeken en inbouwen? Edit: Volgens mij heb ik het Part Number-95110G5000 Part Name-SWITCH ASSY-POWER OUTLET Dit is volgens mij alleen de wandcontactdoos zonder de 12V-230V inverter. Die moet er dan nog bij. Hiervoor kun je in NL eenvoudig ook een (kleine) wandcontactdoos kopen die voor (zelfbouw)campers gebruikt worden, bijv. een van Berker zoals deze (€ 5,02). Daarbij deze inbouwdoos (€ 1,59) en dit afdekraam (€ 1,10). Of eventueel met klep (€ 3,60) als je dat mooier vind. Dan nog de echte sinus-converter (geen gemodificeerde sinus!) zoals deze voor 5 tientjes bij Amazon. Bij elkaar 6 tientjes onderdelen en een beetje handigheid. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.