Jump to content

XXX

AC-inverter

Recommended Posts

In de handleiding op pagina 5-154 staat een AC-inverter besschreven.
In welke modellen is deze aanwezig? Indien aanwezig, welke aansluiting heeft die dan, een EURO stekker?

Moet nog 6 weken wachten op m'n Niro, maar ben hier heel nieuwsgierig naar.

Naamloos.jpg.ec091e5b91475b8fdb8ca9441fe27901.jpg

Ik gebruik meestal de gehele bumper als parkeersensor, boem is stop ... :wink:
De voorligger moet alleen geen trekhaak hebben, dan is die deuk in je kentekenplaat wat minder.
Een goede methodiek is, om je auto achterwaarts in te parkeren, want dan kun je sneller en veiliger de parkeerplaats verlaten (bv in een parkeergarage).

De meeste bestuurders weten de afstand vóór beter in te schatten dan achter.
Maar je hebt gelijk, wanneer ze er standaard achter op zitten, zou het ook logischer zijn dat ze er vóór ook op zouden zitten. Zou in het productieproces niet eens zoveel meer kosten. Zal de Kia importeur in Nederland wel te duur hebben gevonden.

Maar goed, er zitten standaard al wel hééél veel toeters en bellen op die Niro :dup:

On topic:
En een AC-inverter kun je ook bij de action kopen en in een bekerhouder plaatsen, probleem ook weer opgelost. Neem aan dat de spanning van die 12Volt aansluiting eraf gaat, wanneer de auto van het contact af gezet wordt. 

17 uur geleden zei Nokia ;-):

Ik gebruik meestal de gehele bumper als parkeersensor, boem is stop ... :wink:
De voorligger moet alleen geen trekhaak hebben, dan is die deuk in je kentekenplaat wat minder.
Een goede methodiek is, om je auto achterwaarts in te parkeren, want dan kun je sneller en veiliger de parkeerplaats verlaten (bv in een parkeergarage).

De meeste bestuurders weten de afstand vóór beter in te schatten dan achter.
Maar je hebt gelijk, wanneer ze er standaard achter op zitten, zou het ook logischer zijn dat ze er vóór ook op zouden zitten. Zou in het productieproces niet eens zoveel meer kosten. Zal de Kia importeur in Nederland wel te duur hebben gevonden.

Maar goed, er zitten standaard al wel hééél veel toeters en bellen op die Niro :dup:

On topic:
En een AC-inverter kun je ook bij de action kopen en in een bekerhouder plaatsen, probleem ook weer opgelost. Neem aan dat de spanning van die 12Volt aansluiting eraf gaat, wanneer de auto van het contact af gezet wordt. 

Ik gebruik meestal de gehele bumper als parkeersensor, boem is stop ... :wink:

Waar woon je? Hopelijk niet bij mij in de buurt.....:no:

Inderdaad. In B parkeersensoren voor. Andere verschillen die ik al merkte dankzij dit forum zijn: AC invertor, Led koplampen, volwaardig reservewiel, en dealers die uit zichzelf een niet-wiebelende trekhaak monteren.

Na 5 jaar in NL gewoond te hebben kan ik bevestigen dat in België inderdaad alles beter is wat auto's en bier betreft. Ik voeg daar nog graag gezondheidszorg en brood aan toe. Al de rest is beter in Nederland...

37 minuten geleden zei de Hunter:

Ik gebruik meestal de gehele bumper als parkeersensor, boem is stop ... :wink:

Waar woon je? Hopelijk niet bij mij in de buurt.....:no:

Weest gerust, meestal zit ik meer dan 1000 km van je vandaan, de kans dat we elkaar "treffen" is zeer klein.
In Parijs zet men de auto meestal niet op de parkeerrem, om schade de kans op schade te verkleinen, daar drukt men 'n auto zo 'n halve meter voor/achteruit.
In NL hebik van de  boem/stop methode nog niet gebruik hoeven maken, dus weest gerust :wink: 

8 uur geleden zei Jmtpes:

In welke uitvoering reed je je proefrit?

Design edition. Waarschijnlijk heb je ook nu niets meer aan dit antwoord.

Blij dat je me dat verteld hebt. Ik ben echt zo'n typje dat zich anders steeds afvraagt "in welke uitvoering zou hij nu gereden zou hebben"?
Maare ..., al besloten om voor de Niro te gaan?

Blij dat je me dat verteld hebt. Ik ben echt zo'n typje dat zich anders steeds afvraagt "in welke uitvoering zou hij nu gereden zou hebben"?
Maare ..., al besloten om voor de Niro te gaan?
Medio april krijg ik mn niro dynamic :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Zou het ver schil in uitrusting in Nederland en België ook niet te maken hebben met de BPM? Dat ze op die manier de uiteindelijk prijs wat meer naar elkaar toe trekken?

Als ik dat dan zo lees straks maar op zoek naar een jong gebruikte Niro uit België.

Mijn Kia betrouwbaar voor elke dag. Als speelgoed heb ik wat anders.

De auto's uit Azie staan doorgaans een aantal maanden op de boot. De marketing afdeling van de importeur bepaalt welke uitvoeringen en kleuren er in hun land geleverd gaan worden met welke extra's afhankelijk van hun verwachting wat ze het beste/makkelijkste kunnen gaan verkopen. De auto's worden immers vanwege de lange transporttijd uit Azie vooraf ingekocht bij de fabriek. Zo zijn in Nederland de Niro's altijd standaard met "throwpack" geleverd maar dat is niet in elk land zo (er zijn landen waar je geen aanhanger mag trekken). Zo zie je bijvoorbeeld In Amerika weer heel andere uitvoeringen dan bij ons. Er kunnen bij ons maar zeer weinig extra fabrieksopties bijbesteld worden (bij de Niro alleen een schuifdak en dan niet eens bij alle kleuren) maar in Korea zelf kun je weer veel meer kiezen.

Europese auto's kun je vaak wel met allerlei fabrieksopties en "packs" bijbestellen (doorgaans voor  belachelijke prijzen) omdat die wagens pas door de importeur ingekocht worden nadat ze besteld zijn.

• Like 1
5 minuten geleden zei Derrek:

Als ik dat dan zo lees straks maar op zoek naar een jong gebruikte Niro uit België. emoji16.png

Dan is ie wel compleet, met een 220 volt ac-converter en parkeersensoren in de voorbumper.
Het kost je dan wel honderden euro's meer, omdat je bpm moet betalen bij invoer.

een losse ac-inverter koop je al voor een paar tientjes.
Houd je bakken geld over voor een heleboel lekkere Belgische biertjes :wink:

Dan is ie wel compleet, met een 220 volt ac-converter en parkeersensoren in de voorbumper.
Het kost je dan wel honderden euro's meer, omdat je bpm moet betalen bij invoer.
een losse ac-inverter koop je al voor een paar tientjes.
Houd je bakken geld over voor een heleboel lekkere Belgische biertjes :wink:
Vandaar een gebruikte. PBM bouwt af in 9 jaar naar ik dacht 25%

Even off topic aan je profiel foto te zien delen we nog een hobby.

4x4?
Ja ik heb een Vitara en een Jimny. 51e756c6f4501038630b1ec3234b014c.jpg

3 minuten geleden zei Ed-Car:

Vitara en een Jimny

Ik woon in een omgeving met voornamelijk zandwegen. Daar hebben we een Jimny uit 2004 (met nog de dubbele versnellingspoken) en een originele harde Samurai uit 1983. Daar ga ik de komende zomer de motor van reviseren. Mooie bakkies, maar niet zo luxueus als een Niro. 

• Like 1
Ik woon in een omgeving met voornamelijk zandwegen. Daar hebben we een Jimny uit 2004 (met nog de dubbele versnellingspoken) en een originele harde Samurai uit 1983. Daar ga ik de komende zomer de motor van reviseren. Mooie bakkies, maar niet zo luxueus als een Niro. 

Is bij mij ook de hobby hoor. Gelukkig een Rio om dagelijks naar het werk te gaan met de wens naar een Niro of Stonic.

Maar we dwalen van het topic.

Voor Suzuki 4x4 kunnen we beter naar www.Roninworriors.nl

9 minuten geleden zei Ed-Car:

Maar we dwalen van het topic.emoji5.png

Ja, daar was ik ook al een beetje huiverig voor.
Ik vermoed dat de beheerder dat niet zo erg vind, als we ons maar netjes gedragen. Zoveel berichten worden er eigenlijk niet op geplaatst in dit Niro gedeelte.
Je kunt merken dat het aantal berichten flink gedaald is, nadat de problemen met de FirstEdition zijn opgelost. Er zijn toch een aantal mensen geweest met grote problemen betreffende CC, lege accu's en de trekhaak. Ik denk dat deze kinderziektes in de huidige versies wel opgelost zijn. En de overgrote meerderheid had gelukkig geen problemen. Aziatische auto's zijn vaak eenvoudig, erg degelijk en betrouwbaar. Vind de anwb ook. Ik was tot twee weken geleden nog nooit in een kia showroom geweest. Bij kia dacht ik altijd aan die oude vrachtwagentjes in azië en kleine personenauto's (pikanto) in Nederland. Wist niet wat ik zag toen ik de showroom binnenliep. Gelijk de Niro besteld na een klein proefritje. Goede prijs voor de ingeruilde C1. Ik was zeer verbaasd dat ik mijn lange benen bijna geheel kon strekken, zoveel ruimte op de voorstoelen, super!

Wat heb jij met papegaaien?

Ja, daar was ik ook al een beetje huiverig voor.
Ik vermoed dat de beheerder dat niet zo erg vind, als we ons maar netjes gedragen. Zoveel berichten worden er eigenlijk niet op geplaatst in dit Niro gedeelte.
Je kunt merken dat het aantal berichten flink gedaald is, nadat de problemen met de FirstEdition zijn opgelost. Er zijn toch een aantal mensen geweest met grote problemen betreffende CC, lege accu's en de trekhaak. Ik denk dat deze kinderziektes in de huidige versies wel opgelost zijn. En de overgrote meerderheid had gelukkig geen problemen. Aziatische auto's zijn vaak eenvoudig, erg degelijk en betrouwbaar. Vind de anwb ook. Ik was tot twee weken geleden nog nooit in een kia showroom geweest. Bij kia dacht ik altijd aan die oude vrachtwagentjes in azië en kleine personenauto's (pikanto) in Nederland. Wist niet wat ik zag toen ik de showroom binnenliep. Gelijk de Niro besteld na een klein proefritje. Goede prijs voor de ingeruilde C1. Ik was zeer verbaasd dat ik mijn lange benen bijna geheel kon strekken, zoveel ruimte op de voorstoelen, super!
Wat heb jij met papegaaien?
Ha ha. Ja de papagaai is onze grote vriend max. Volwaardig lid van het gezin. 1ea6f591c0241978025ada6c5872eb72.jpg