Jump to content

Hen E

Leden
  • Content Count

    177
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Hen E last won the day on February 22 2020

Hen E had the most liked content!

Community Reputation

23 Excellent

About Hen E

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Woonplaats
    Tussen Maas en Waal
  • Auto
    Kia Niro HEV BJ2018 BusinessLine Temptation Red met Mobis knobbel.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Beide keren bij onderhoud is er koelvloeistof bijgevuld. Dus ergens moet het spul blijven ?
  2. De eerste Niro's maakte gebruik van een acid (lood) accu's die achterin de kofferbak is geplaatst voor de boordspanning. Modellen vanaf MJ2018 zijn voorzien van een kleine 12volt lion accu die onder de achterbank is geplaatst. Beide types hebben een andere laadtechniek en zijn niet vergelijkbaar. Het schema betreft een versie met een 12V lion accu.
  3. Nee dit is niet schadelijk voor de Li-ion accu's deze hebben bijna allemaal een BMS die de boel dus daarom afschakelt. Er is niets aan de hand met jouw dashcam of boordaccu, dit is wat het is en gewoon elke dag een ritje maken, probleem opgelost als je parking-mode wilt blijven gebruiken. Ook loodaccu's kun je beter niet te vaak ontladen maar die houden het langer uit en hebben bijna nooit een BMS dus kun je helemaal leeg trekken.
  4. Ik heb geen dashcam en mijn Niro staat ook langere tijd stil. Na ongeveer twee weken moet ik ook weer de resetknop gebruiken. Bij de nieuwere modellen maken ze gebruik van een lion/lipo boordaccu en die mogen niet te ver zakken in spanning omdat de accu dit niet te vaak overleefd. Vandaar dat de boordcomputer ingrijpt en de boordaccu afschakelt. Weet niet wat de accu capaciteit van deze lion/lipo boordaccu is, maar verwacht een stuk lager dan de loodaccu van de eerste modellen. Dus elke extra sluimergebruiker die je erbij gaat zetten verkort de standby tijd. Maar je kunt het ook zo
  5. Heb toch niet goed gekeken, is inderdaad al een topic over. Dus deze mag op slot.
  6. Klopt het werkte gewoon ook altijd tot ik de laatste navigatie update heb gehad van KIA. Deze mogelijkheid om GPX bestanden in te lezen lijkt er niet meer te zijn.
  7. Na de laatste update kan ik GPX bestanden met waypoints niet meer inlezen. Als ik de USB stick plaats geeft hij aan geen ondersteunende bestanden gevonden. Ik maakte hier altijd regelmatig gebruik van, is er een andere manier om waypoints in te lezen ? Zat eerst onder "Mijn PIO's" maar die keuze is er nier meer.
  8. Ik zie dat je een dashcam hebt die waarschijnlijk stroom blijft gebruiken en de accu er sneller onderuit trekt. Maar op zich kan het geen kwaad, je moet dan echter sneller de reset knop gebruiken. Je kunt ook de dashcam achter een geschakelde voeding laten zetten. Dan duurt het ongeveer een week voor je de reset knop moet gebruiken.
  9. Hen E

    Steenmarter

    Je kunt er echt wel bij in de buurt komen en aanraken hoor. Alleen als je er aan gaat werken moet je bepaalde procedures in acht nemen. Als auto niet op contact staat, staat er ook geen spanning op de oranje kabels.
  10. Hen E

    Steenmarter

    Waarom niet op de oranje ?
  11. Radar kun je niet uitzetten maar de ACC wel op standaard CC.
  12. Kachel zeer laag en stoelverwarming aan op korte stukjes.
  13. Ken het probleem maar zorg er altijd voor tijdens inhalen dat ik zelf gas geef of de voet iets op het gaspedaal zet. Je ziet dan de ingestelde snelheid knipperen dat de ACC op dat moment niet actief is. Laat je het gaspedaal weer los neemt de ACC het weer over.
  14. Denk dat de hoogte van een vaste trekhaak per merk nog zal verschillen dus of je daar wat aan hebt ? Ik heb een hoge afneembare Mobis trekhaak (de duurdere originele fabricage Kia/Hyundia) en ook deze zit niet voor de kentekenplaat. Deze meet hier op een vlakke vloer zonder last 45cm bovenkant knobbel.
×
×
  • Create New...