picalowlander Posted March 25, 2018 Posted March 25, 2018 Goedemorgen, we zijn trotse bezitter geworden van een tweedehands KIA picanto (2012). We vragen ons of het geluid wat we horen in de auto normaal is. Op internet komen we vaak de discussie tegen dat het de multi riem zou kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee, en wat zijn de kosten als je de riem of onderdelen zou moeten laten vervangen ? alvast bedankt allemaal geluid_kia_picanto.mp4 Quote
picalowlander Posted April 1, 2018 Author Posted April 1, 2018 Het blijkt inderdaad de multiriem te zijn. Volgende week wordt deze vervangen voor een ca. kleine €100,-. Hopelijk is het dan opgelost Quote
picalowlander Posted April 4, 2018 Author Posted April 4, 2018 Helaas, blijkt dat het geluid afkomstig is van de distributie ketting. Iemand enig idee of dit onder de 7 jaren garantie van KIA valt ? Quote
XXX Posted April 4, 2018 Posted April 4, 2018 51 minuten geleden zei picalowlander: Helaas, blijkt dat het geluid afkomstig is van de distributie ketting. Iemand enig idee of dit onder de 7 jaren garantie van KIA valt ? Ben je er al mee naar een Kia dealer geweest? Quote
picalowlander Posted April 6, 2018 Author Posted April 6, 2018 Ik heb het filmpje ook naar de KIA dealer gestuurd. Deze gaat dit oplossen op basis van de 7 jaar garantie van KIA. Top service van KIA Quote
XXX Posted April 6, 2018 Posted April 6, 2018 12 minuten geleden zei picalowlander: Ik heb het filmpje ook naar de KIA dealer gestuurd. Deze gaat dit oplossen op basis van de 7 jaar garantie van KIA. Top service van KIA Super! Dat geld houd je dus mooi op zak voor je welverdiende vakantie, of zo ... Quote
picalowlander Posted April 17, 2018 Author Posted April 17, 2018 Het blijkt een bekend euvel te zijn bij de Picanto 2. KIA garage heeft de distributie ketting vervangen en het is echt een verschil van dag en nacht. Heb je dus nog garantie, zeker laten maken Bijgevoegd het filmpje van NA de reparatie. motor_na_reparatie.mp4 Quote
ArRi3 Posted August 26, 2018 Posted August 26, 2018 Fantastisch dit! We hebben ook een Picanto van 2014 met exact hetzelfde geluid. De Kia dealer heeft de auto reeds 3 x onderzocht en kan het niet vinden! Hoe kan het dan, dat ik het na 1 minuut zoeken hier op dit forum vind? Ik krijg het gevoel dat ze t niet willen oplossen bij van Mossel. Anyway, maandag ochtend bel ik naar de dealer en stel voor de ketting/set te vervangen. De auto heeft pas 28000 km gelopen en het geluid is er al zeker 20000 km Bedankt voor het plaatsen van het filmpje, daarmee is het meteen duidelijk voor mij geworden. Quote
miro Posted August 27, 2018 Posted August 27, 2018 (edited) Sorry voor laat reaktie Geluid is idd van ketting zie deze Ik heb vragen, 1. Hoeveel km is de auto - mijne was 38,000km bj 2014 2. Welke onderdelen zijn vervange? - bij mij was alleen maar ketting en kettingspanner,, de kettinggelijders en tandielen niet Edited August 27, 2018 by miro Quote
Wero Posted August 27, 2018 Posted August 27, 2018 Kan het geluid van de MP4 niet horen , afspelen , zou het graag wel horen omdat hier ook een Picanto 2 uit 2012 is met een raar geluid Quote
Vincent Feitsma Posted November 11, 2024 Posted November 11, 2024 Precies zelfde geluid hier, dat pulserende metalen geluid trrr - trrr- trrr - (etc). Heel herkenbaar. Universele garage dacht dat het multiriem en geleiderol was. Vervangen, maar geen verbetering. Dat wordt een tripje naar de dealer vandaag. Quote
Vincent Feitsma Posted November 11, 2024 Posted November 11, 2024 Net terug van dealer. oordeel: ketting. Minder leuk was het extra oordeel waar ik om vroeg n.a.v. veel te vroeg opkomen koppeling bij loslaten pedaal: drukgroep en koppeling vervangen Enfin: voor iedereen die dit geluid hoort: ketting vervangen. Quote
Recommended Posts