Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben afgelopen woensdag de 12/04/2018 naar Garage Wolters in Wetteringen Duitsland geweest om mijn Sportage SL een automaat spoeling laten doen , ik had geen enkel probleem met de Sportage SL, maar dacht puur voor de zekerheid omdat de wagen een kleine 170000 km heeft gelopen . Ik ben naar Duitsland uitgeweken omdat ik alleen de Tim Eckhart methode wilde laten toepassen en in Nederland bij een bekent bedrijf het niet kon doen vanwege geen verbinding plug . Ik ben heel goed en vriendelijk geholpen door de firma Wolters . Er stond zelfs een auto voor mij klaar en er werd ook gezegd niet tanken of wat dan ook het is geheel gratis . Toen de auto klaar was werd er gebeld zodra we er aan toe waren we de auto konden halen. Ik dacht eerst ik verneem niks van  het geheel , maar de automaat schakelt veel soepeler  als eerst ,nooit gedacht maar toch waar !

• Like 1
Posted

Automaat spoelen bij zoveel km. is altijd goed !
Vroeger toen ik veel reed liet ik elke 50.000 km de bakolie vervangen, helpt ook goed.

Posted

Bigwade ,  de vorige eigenaar  heeft bij  120.000 km bij de Kia dealer de automaat olie verversen laten , dus nu is het een spoeling geweest ,  denk dat als de  olie ververst word ( er gaat een 8 liter in als het leeg is maar als de automaat niet word gespoeld en alleen word afgetapt blijft er een 3 liter achter .  Bij Garage Wolters word er geadviseerd om om de 80.000 km te laten spoelen . Ik heb ook hier in de buurt gebeld , maar de 3 die ik belde konden alleen maar de olie aftappen , dan nieuwe erin , een stukje rijden en dan weer aftappen en nieuwe olie erop , waarop ik zij wat een verspilling !