Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eens die organiser er uit is heb je inderdaad veel meer ruimte, maar wat doe je dan met het reservewiel, neem je dat dan ook niet meer mee?

Geplaatst
17 minuten geleden, josb zei:

Eens die organiser er uit is heb je inderdaad veel meer ruimte, maar wat doe je dan met het reservewiel, neem je dat dan ook niet meer mee?

Reservewiel kan blijven liggen. Dit ligt nog dieper. 

Geplaatst
2 uur geleden, josb zei:

Ik snap deze vraag niet. Het reservewiel heeft niets met de piepschuimen organizer te maken.

Het reservewiel blijft liggen waar hij hoort en gaat dus gewoon mee.

• Like 1
Geplaatst

Ook ik dit weekend aan de klus gegaan na aanleiding van dit handige topic. 

Houten plaat op maat gemaakt, hier aan de onderkant een fleesedeken aan vast getaped en aan de bovenkant een universele hondenkofferbakmat (5 euro bij big bazar) overheen gespannen.

Het is niet gemaakt voor de eeuwigheid, maar 2 weken frankrijk moet lukken zo :-)

CF0A5035-5168-4F7E-BF92-EC2A4704BBF6_1_105_c.jpeg

8F4BC47D-4F54-49CD-B92A-B1F976F0074D_1_105_c.jpeg

Geplaatst
Op 19-7-2020 om 15:45, josb zei:

OP de vorige pagina's kunt u bij mijn foto's zien dat het reservewiel er nog gewoon vrolijk onder ligt...

Geplaatst
21 uur geleden, josb zei:

Mijn reservewiel komt nochtans even hoog als de organiser.

IMG_20200720_135025480.jpg

Ja, ik heb begrepen dat in Belgie de Niro met een volwaardig wiel wordt/is geleverd. 

Hier in NL zijn het allemaal thuisbrengertjes en die zijn veel smaller...

Geplaatst
Op 19-7-2020 om 18:14, Derrek zei:

Ik snap deze vraag niet. Het reservewiel heeft niets met de piepschuimen organizer te maken.

Het reservewiel blijft liggen waar hij hoort en gaat dus gewoon mee.

Nu begrijp ik je vraag dus wel. Je hebt een volwaardig reservewiel en die is inderdaad hoger dan een thuiskomer.

Veel auto’s hebben tegenwoordig een thuiskomer of zelfs dat niet meer. Mijn eerdere Mercedes ui 2004 had bijvoorbeeld al een reparatieset inclusief een luchtpompje en helemaal geen reservewiel.

Vind dat ook niet zo’n groot punt. Lekke banden komen ook bijna niet meer voor (ik kan me de laatste keer niet meer herinneren maar dat moet minstens 30 jaar geleden zijn) en omdat ik altijd meteen Michelin CrossClimtes (all-seasons) laat monteren in plaats van de originele banden dan zou dat theoretisch ook om het reservewiel moeten. Behalve extra kosten ben je anders met gebruik van het reservewiel met die ene originele band eigenlijk in overtreding. Ja mag nl geen verschillende profielen op één as hebben maar een thuiskomer is daarop een uitzondering bij tijdelijk gebruik en gemaximeerde snelheid.

Geplaatst (aangepast)
Op 20-7-2020 om 11:42, Rikkert zei:

Ook ik dit weekend aan de klus gegaan na aanleiding van dit handige topic. 

Houten plaat op maat gemaakt, hier aan de onderkant een fleesedeken aan vast getaped en aan de bovenkant een universele hondenkofferbakmat (5 euro bij big bazar) overheen gespannen.

Het is niet gemaakt voor de eeuwigheid, maar 2 weken frankrijk moet lukken zo :-)

8F4BC47D-4F54-49CD-B92A-B1F976F0074D_1_105_c.jpeg

Is het niet beter om de bekleding even te plakken met contactlijm? Het lijkt me dat de bekleding dan minder kan schuiven. Dan is het mss wel voor de eeuwigheid..

aangepast door Derrek
Geplaatst

Netjes. Ik heb nog een stuk betonplex staan. Deze ga ik vrijdag op maat zagen. Zaterdag vertrekken we met de caravan voor 2 weken. Ik houd het ook gewoon simpel. Een kale plaat. De kofferbak komt vol genoeg te zitten zodat er niets kan schuiven. Na de vakantie gaat de plaat de garage in en de orginazer terug in de auto.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...